2023-10-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Övre medelklass. Villorna där går för 10 miljoner (de nyrenoverade). Mestadels svenskar, tror det bor en eller två familjer med utländsk härkomst. Ett stenkast från Telefonplans t-bana.
Hade familjen bott där länge? Fast 10 mille är väl normalpris för liten villa i Stockholm
Citera
2023-10-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det går många rykten om att "oskyldiga" blir dödade och att de "går in i/spränger" fel hus. Detta gör ju Stockholmare och framför allt oskyldiga släktingar väldigt oroliga. Jag är inte så säker på att det är "oskyldiga" eller "fel hus", som du säger, i den undre världen. Vad kostar alla dessa villor i Stockholm som folk bor i, var kommer pengarna ifrån? 30-åring i villa i västerort(!!).
Jag tar tillbaka vad jag skrev. Efter att ha läst mer är jag av uppfattningen att oskyldiga blir dödade. Det är helt helt åt helvete. Hur kan Sverige ha blivit så här?
Citera
2023-10-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedbug
Varför skriver de Västberga? Prylvägen ligger vid Telefonplan som är ett av Stockholms wokeområden
Har också undrat det. Är inte från stan men tom jag har varit vid Telefonplan. Ser ut som en småstad i Småland är det verkligen innerstad??
Citera
2023-10-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Jojomänsan. Oskyldig mördad i bägge fallen. Pensionsräddarna varierar sig bara. Förresten var mannen i detta fall oskyldog?

PS. Sorry nu måste jag övergå till stt läsa om nästa villaskjutning i Tullinge. Ingen måtta på detta. Villaskjutning, ny folksport?

Är man ihop med en livsstilskriminell så har jag svårt att känna någon som helst sympati och skulle vilja hävda att man därtill är medskyldig då man legitimerar dennes beteende.
Citera
2023-10-13, 10:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Om några av dessa typer bestämmer sig för att börja Jihad så kan de gå från villa till villa och slakta alla som de gjorde i Israel.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har också undrat det. Är inte från stan men tom jag har varit vid Telefonplan. Ser ut som en småstad i Småland är det verkligen innerstad??

Det räknas till Söderort, inte innerstan.
Citera
2023-10-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urpo99
Håller med om att det är bisarrt hur media hanterar det här. Guilt by association liksom, som att den här familjen bara genom att vara släkt med en kriminell på något sätt inte riktigt ses som "vanliga oskyldiga offer". Varför är det inte krigsrubriker om det här fallet? Det är något som är skumt med medias rapportering, redan inatt var det märkligt hur lite det skrevs. Tidningarna skickade inte ens ut egna fotografer utan körde samma blåljusfotografs bilder. Knappt några grannar som uttalar sig. Inget blomsterhav med tända ljus. Jag fattar om media och polis fick ligga lågt inatt pga anhöriga inte underrättats då, men nu. Det gör det ännu värre.

Exakt vad jag känner också, är helt enkelt skumt att AB/Expressen inte drämmer på i dessa fall.
Citera
2023-10-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Instämmer helt. Kunde inte bry mig mindre om dessa "offer".

Ja men vad fan, i detta fall är det någon som typ var kusin till en kriminell. Verkar bokstavligt som man slagit på ett efternamn på hitta.se.

Så går man in och avrättar en av föräldrarna och skadar den andra plus barnet — vad det nu innebär.
Citera
2023-10-13, 14:36
Medlem
doncroces avatar
Svensken verkar fortfarande inte förstå någonting alls runt släktbaserade kriminella nätverk/klaner.
Nu påstås det att man kan bli mördad bara för att man råkar dela samma efternamn som någon annan, tror någon seriöst på det?
Vill klanen komma åt dig är även din familj ett legitimt mål, dels för att familjen ses som en enhet och dels för att skicka en signal vad som händer med dig och din familj om du går mot klanen.
Att föräldrar och syskon har noll ansvar för sina andra familemedlemmar är ingen universell lag som många svenskar verkar tro.
Blod är tjockare än vatten.
Citera
2023-10-13, 14:56
Medlem
Denna tråd pös ut pga den andra skjutningen i Tullinge. Har blivit så mkt att inte den mest rutinerade fb skribenten hänger med. Hade nån trott detta för fem år sen???
Citera
2023-10-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urpo99
Håller med om att det är bisarrt hur media hanterar det här. Guilt by association liksom, som att den här familjen bara genom att vara släkt med en kriminell på något sätt inte riktigt ses som "vanliga oskyldiga offer". Varför är det inte krigsrubriker om det här fallet? Det är något som är skumt med medias rapportering, redan inatt var det märkligt hur lite det skrevs. Tidningarna skickade inte ens ut egna fotografer utan körde samma blåljusfotografs bilder. Knappt några grannar som uttalar sig. Inget blomsterhav med tända ljus. Jag fattar om media och polis fick ligga lågt inatt pga anhöriga inte underrättats då, men nu. Det gör det ännu värre.

Detta borde varit större nyhet. Personerna har inget med kriminalitet att göra. De är kurder har knappt släkt i Sverige. Skadade kvinnan är läkare sedan många år Tbk och övriga syskonen är också till godo för samhället. Kanske kan vara att de har efternamn som liknar nån annan?
Citera
2023-10-14, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Detta borde varit större nyhet. Personerna har inget med kriminalitet att göra. De är kurder har knappt släkt i Sverige. Skadade kvinnan är läkare sedan många år Tbk och övriga syskonen är också till godo för samhället. Kanske kan vara att de har efternamn som liknar nån annan?

Enligt Expressen är det så, att de bara har samma efternamn som någon som är måltavla.
Citera
2023-10-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej, varför tror du det är innerstad? Det är en närförort. Konstfack ligger där och folk i villorna är väl medelklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in