2023-10-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du har alltså fortfarande inte begripigt att de kriminella skjuter anhöriga och oskyldiga släktingar till antagonisterna?

Precis dom skiter fullständigt i vem dom skjuter! Dels är dom ofta både påtända och korkade!

"Man ska inte knarka om man redan är dum i huvudet"

Sedan får man inte glömma att dom har en hjärna som inte är speciellt utvecklad, dom befinner sig på medeltiden.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Inblandad i flera utredningar.

Har han pratat lite för mycket under förhör och detta är konsekvensen?
Han har inte pratat.
Vi har ett gängkrig. Läser du i tråden, eller tittar lyssnar på nyheter så finns svaren på alla dina frågor.
Citera
Medlem
Finns en bild på Pa modou badije på google street view där han är på väg in i fastigheten på Oxelvägen 74

https://imgur.com/a/cMJ1KIb
Citera
2023-10-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
I ärlighetens och hederlighetens namn så deklarerade chefen för socialförvaltningen i en av de 50 utanförskapskommunerna i radio häromdagen att all form av rehab-insatser bara funkar om personen är motiverad.

Jag tolkar det som att dessa barnmördare redan checkat ut från samhället, de är desperados som flyger helt fritt och planlöst. De är inte intresserade av Sverige, radhus och knegarjobb.

De passar inte på SIS-hem, och SIS-hem passar inte för dem..Det bevisar inte att SIS-hem är dåligt, bara att det är fel verktyg mot gangsters.

Han ville ha inlåsning, inte rehab för dessa. Han motiverade det med att han har ett ansvar för alla de vanliga medborgarna. Jag tycker det var vettigt sagt.

Helt rätt. Som någon kunnig inom område sa i en artikel jag läste: rehabilitering förutsätter att personen en gång varit habiliterad.
Citera
2023-10-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Är taxichauffören med i det? genom att vapen låg i bagageutrymmet. Tycker de skulle ha mera koll på vilka kunder de tar de skulle ha rätt att neka. Om man är under 18 år är det konstigt om man har råd att åka taxi.

får utredningen visa, de greps efter en biljakt vilket gjort att föraren (gisnignsvis chauffören inte velat stanna för polisen) sedan kan ju iof chauffören haft en pistol mot huvudet, vem vet,
Citera
2023-10-13, 12:36
Medlem
doncroces avatar
Intressant att så många påstår att Ibou ”Louise Gucci” Badjie är lillebror till Pa Modou Badjie.
Om det stämmer har dom lyckats dölja det verkligen väl, eftersom båda bröderna är väl omskrivna i media,
Att Pa har en bror framkommer på många ställen, hans intervjuer och instagram, men vem hans bror är nämns absolut ingenstans.
Senast redigerad av doncroce 2023-10-13 kl. 12:38.
Citera
Medlem
Vem fan beställer en taxi för att mörda ngn!
O hur hjärndöd kan taxiföraren o gärningsmannen vara med tanke på att taxi bilar har GPS
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Vad får det för effekt att detta nu förändrats, d v s att de mördar släktingar, vänner och andra inom kretsen till den egentliga måltavlan?

Initialt blir hämndbegäret än större antar jag. De flesta gängkriminella accepterar att de utsätter sig för en risk att bli mördad när de ger sig in i ett blodigt gängkrig. Men mördas släkt och vänner, då antar jag att de första de tänker på är hämnd.

Men i det långa loppet? Kan det förhindra att unga går med i gänget? Detta då de nu inte bara riskerar sina egna liv utan mamma, pappas och syskons liv? Blir gängrekryteringen svårare?

en normal person hade inte gått med i gäng om de vetat att deras småsyskon o morsmor mm kommer skjutas men dessa personer tror jag inte bryr sig
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klv442
Utlänningar kan ha knepiga namn, för oss svenskar med våra mått mätt.

Exempvis kan man heta Höra!

Apropå knepiga namn förstår jag inte dom som döper sina barn till Dick

"Tjena Dick heter jag, betyder kuk på engelska men skit i det nu"

Jo knepiga namn kan förekomma på alla håll. Den gamla historien om "Inge Ahning" som alltid hade problem när folk bad honom presentera sig.

Detta är en väldigt tragisk historia, som alltid när släktingar till en gängkriminell mördas för att "straffa" den gängkriminelle. Vidrigt helt enkelt. Man kan inte rimligtvis anses som skyldig bara för att man har en bror eller kusin som är kriminell (som man kanske till och med försökt hjälpa ur kriminaliteten).
Citera
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
De får nog bara uppgiften att skjuta allt som finns. Precis som du säger. Syftet med dessa gärningar är väl dessutom att gå på familjen i syfte att skrämmas? Även om jag aldrig kommer förstå mig på det.

Precis. Börjar övergå mer och mer mot rena terrorbrott.
Citera
2023-10-13, 12:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
en normal person hade inte gått med i gäng om de vetat att deras småsyskon o morsmor mm kommer skjutas men dessa personer tror jag inte bryr sig

Jag vet inte att detta har förekommit så mycket innan den där mamman i Uppsala mördades i september. Det är efter det allt har gått bananas, med mördande av varandras släktingar.
Citera
2023-10-13, 12:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klv442
Utlänningar kan ha knepiga namn, för oss svenskar med våra mått mätt.

Exempvis kan man heta Hora!

Apropå knepiga namn förstår jag inte dom som döper sina barn till Dick

"Tjena Dick heter jag, betyder kuk på engelska men skit i det nu"
Det är hans artistnamn, är rappare knuten till en kriminell gruppering.
Under aliaset ”Louise Gucci” styrde 20-årige Ibou Badjie gängets barnsoldater.
Tre dagar på raken beordrade han 14 och 15 år gamla pojkar att skjuta och mörda i våldsvågen.
Nu döms han till 18 års fängelse.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/ibou-badjie-20-styrde-gangets-barnsoldater/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in