2023-10-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag hade tömt mitt sparkonto för att säkra upp mitt hus. Pengarna skulle räcka till det de räcker till.

Självklart kan du ha en stålskiva stående i hallen med två fastsvetsade handtag. Om den väger 100kg skulle jag kunna flytta den från hallväggen till dörren.

En stålskiva som är 200x100x2 centimeter väger 314 kilo.
Citera
2023-10-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Det är inte så ett civiliserat samhälle funkar. Det du pratar om kanske funkar på savannen eller i nåt annat stenålders-samhälle.

Som människa kan man inte födas till ett liv i skuld eller skam över vad släktingar har gjort.
Vi i set demokratiska Sverige kan däremot se till att det finns förutsättningar för att leva trygga och bra liv.
Den typen av möjligheter måste nu ses över och ändras fort om satan för att vi idéen om Sverige helt ska gå förlorad

Du har helt fel.
Jag skulle aldrig tillåta att mina barn begick brott. Jag hade själv ringt polisen om jag misstänkte något. Ju snabbare de hamnar på rätt fot desto mindre skada för deras framtida liv.

Hade alla resonerat som mig (vilket alla i om övre medelklass gör) skulle vårt samhälle vara bra.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Stämmer. Mördare har det alltid daltats med i Sverige. Psykiatrisk vård, samtal med batikkärring, saft och bullar och sen utskrivning efter ett par år ansågs länge vara bästa medicinen. Utom för Leif Axmyr som slog ihjäl förre finansministerns styvson. Då jävlar var det plötsligt slut på daltandet. Axmyr satt 34 år, inget snack om amnesti, permissioner eller tidsbestämt straff. När han till slut släpptes var han urgammal och dog strax därefter.

Nä, han var en åklagare, inte finansminister. Teoretiskt skulle det kunna vara ett terroristbrott, syfte att angripa en samhällsfunktion, men det var mer ett crime of passion. Åklagaren hade dåligt omdöme och raggade på kriminellas flickvänner, däribland Axmyrs, och Axmyr var en jävligt labil person.
Citera
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Med tanke på att föräldrar till gängmedlemmar inte alltid vet att deras barn är gängmedlemmar så kan det inte vara så enkelt att veta om kusinens kusin är gängmedlem.
Hur många gånger har man inte läst om de här supertrevliga killarna som har planer på att bli både advokater och läkare enligt föräldrar och vänner men istället förstör sitt liv genom att bli skjuten får någon liten drogaffär eller annat skit.
Det spelar ingen roll om föräldrarna vet om att deras barn är kriminell eller inte. Eller om offren i vendettan vet varför de blir dödade eller av vem.

Det viktiga är att den kriminelle vet att en släkting till honom blivit dödad.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Vi har båda rätt. Jag menar N*ol och du menar P*.

Varför skriver du om en människa och menar en människa som inte har med detta att göra.
Du tillför bara oreda i tråden och jag tycker du ska lägga ner med att trolla.
Citera
2023-10-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blufferska
Men var bekräftas det att ena BO är i samma ålder som adoptivdottern?
Vet inte vart det bekräftas, men känner familjen så vet att det är dom två
Citera
2023-10-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Håller med. Och ofta låter de sig köpas i någon mån av den kriminella familjemedlemmen som kanske som mest har en officiell normal knegarlön men strösslar generöst med dyra presenter, har pengar att hjälpa att skaffa bostad, köpa ett företag etc. Fastän den kriminella släktingen har allt detta genom att jävlas med andra kriminellas familjemedlemmar, rekrytera småglin till kriminella uppgifter etc

De som klart kan definieras som oskyldigt drabbade är väl grannar till dessa isf som inte har med dessa att göra annat än att de råkar bo i närheten.

Givetvis vet alla om och blundar.

Mihalio mihaliovic som dödade Anna Lind. Hans mamma stod och tvättade hans blodiga kläder när polisen stormade lägenheten.

Det är så många kollektivitiska kulturer fungerar. Invandring från MENA är kulturellt kollektivitiska. De tillåts göra vad som helst för sin familj så länge heder är kvar.
Citera
2023-10-13, 11:57
Avslutad
Det cirkulerar en dödslista
På nyheterna sa dom att den kan vara fake.
Fanns nattens offer med på den listan?
Citera
Avstängd
De är louise guccis fel detta,
Kan vi reda ut vem av anneli/vilma som är 60åringen, liza är 100% 20åringen iaf

Samt kan vi utreda huruvida liza är pa's dotter eller ej. Italienskt efternamn va? Britzelli
Citera
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
De verkar ha agerat som någon slags extrafamilj åt henne. Inga blodsband.
Bandmedlemmen är inte hans bror utan kusin.

Tack för klargörandet
Citera
Medlem
Vet inte om det tydligt har framkommit i tråden men Vilma/Wilma är inte M's mamma, utan någon som M bara kallar för "extra mamma". Mamma till M är Anneli
Citera
2023-10-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
VEM är det på den aktuella adressen som du anser är kriminell?????? Ditt dravel har säkert bäring i andra sammanhang men i just detta finns absolut nada relevans. Har du ens läst tråden? Vet du ens vilka personer det handlar om?

Ta din lilla hjärna och läs om mitt inlägg så att du förstår min poäng sedan kan vi diskutera om du förmår att föra en konstruktiv konservation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in