2023-10-13, 11:50
Medlem
Hattlers avatar
Tråkigt när föredömen dras in

Från nätet
Citat:
Pa Modou Badjie är med och driver organisationen Vägen Ut - Vi Unga mot ungdomsbrottslighet.
Citera
2023-10-13, 11:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Vi kan diskutera graden av oskyldig.

Är du helt oskyldig om du väljer att bilda familj med en kriminell? Jag tycker det är hög tid att diskutera detta.

Är du oskyldig om du som förälder inte förmår att söka hjälp i världens bästa trygghetsnät om din son är på glid och det slutar med att du blir skjuten av hans fiender en vacker dag?

Är du helt oskyldig om du som kvinna väljer att träffa och idka partnerskap med en man som är uppenbart kriminell och lever ett ohederligt liv? Du chansar precis som i dobbleri, en risk mot lite kortsiktig äventyr med en spännande kille.

Nej, jag tycker inte det. Jag hade bytt efternamn, tagit avstånd och aldrig mer omgett mig med någon av mina släktingar var kriminella. Men människor förväntas ej längre behöva ta ansvar för någonting.

Håller med. Och ofta låter de sig köpas i någon mån av den kriminella familjemedlemmen som kanske som mest har en officiell normal knegarlön men strösslar generöst med dyra presenter, har pengar att hjälpa att skaffa bostad, köpa ett företag etc. Fastän den kriminella släktingen har allt detta genom att jävlas med andra kriminellas familjemedlemmar, rekrytera småglin till kriminella uppgifter etc

De som klart kan definieras som oskyldigt drabbade är väl grannar till dessa isf som inte har med dessa att göra annat än att de råkar bo i närheten.
Citera
2023-10-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Vad har hon Liza för koppling till pad madou? I en artikel står det att marinka är styvmamma till Liza. Betyder det att pad madou är Lizas pappa? 60-åringen lär ju vara Marinkas mamma för på Marinkas fb ser man att hennes mamma fyllt 60 nu i somras. Och hur många bröder är dom? Pad Madous bror spelar också i Panetoz, är han också en target nu eller?

De verkar ha agerat som någon slags extrafamilj åt henne. Inga blodsband.
Bandmedlemmen är inte hans bror utan kusin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Vi kan diskutera graden av oskyldig.

Är du helt oskyldig om du väljer att bilda familj med en kriminell? Jag tycker det är hög tid att diskutera detta.

Är du oskyldig om du som förälder inte förmår att söka hjälp i världens bästa trygghetsnät om din son är på glid och det slutar med att du blir skjuten av hans fiender en vacker dag?

Är du helt oskyldig om du som kvinna väljer att träffa och idka partnerskap med en man som är uppenbart kriminell och lever ett ohederligt liv? Du chansar precis som i dobbleri, en risk mot lite kortsiktig äventyr med en spännande kille.

Nej, jag tycker inte det. Jag hade bytt efternamn, tagit avstånd och aldrig mer omgett mig med någon av mina släktingar var kriminella. Men människor förväntas ej längre behöva ta ansvar för någonting.

VEM är det på den aktuella adressen som du anser är kriminell?????? Ditt dravel har säkert bäring i andra sammanhang men i just detta finns absolut nada relevans. Har du ens läst tråden? Vet du ens vilka personer det handlar om?
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Tror det som krävs är att en högt uppsatt politiker blir drabbad. Behövs innan det händer något på riktigt menar jag. De är fortfarande rätt skyddade även om även medelklassen nu drabbas också.
Stämmer. Mördare har det alltid daltats med i Sverige. Psykiatrisk vård, samtal med batikkärring, saft och bullar och sen utskrivning efter ett par år ansågs länge vara bästa medicinen. Utom för Leif Axmyr som slog ihjäl förre finansministerns styvson. Då jävlar var det plötsligt slut på daltandet. Axmyr satt 34 år, inget snack om amnesti, permissioner eller tidsbestämt straff. När han till slut släpptes var han urgammal och dog strax därefter.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Panetoz negern vill ha 30000 för att föreläsa😂

"Pa Modou Badjie är en av Sveriges mest inflytelserika artister. Han har turnerat landet runt med bandet Panetoz och tävlat i Melodifestivalen ett flertal gånger".

Eh... ok

Men 30 000 är inklusive egenavgift och skatt, så det kommer landa på ca 15 000 i fickan.

Väldigt off topic dock. Så, har det utretts i trådens hans relation? Är det halvbrodern som är connectad till Smultronet eller vad han heter?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ungdomar som mördar måste få konsekvenser. Kanske inte som i USA men här går vi till ytterligheten åt andra hållet.
Varför INTE som i Usa?
En mördare är en mördare, spelar ingen roll om han är 72 eller 7 jävla år.
Har man mördat har man förlorat sin egen rätt till frihet och liv, även om man är 7 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2loud
ENKELT ,,, INGEN Det här är en dödsspiral (EDIT: vinnare är SAMHÄLLET )
Fast dedär är ju bs, hitintills är det ju majoriteten oskyldiga som drabbats och kostar istället samhället en jävla massa pengar..
Citera
2023-10-13, 11:52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nej han är inte skriven där utan inne i stan. Sedan augusti 2022 bor han i Stockholms Adolf Fredriks distrikt, adressen får ni leta upp själva.

Om du går in på Ratsit så ser du klart och tydligt att han är skriven där och vilka andra som är skrivna där.
SedN om han bor där eller har ytterligare lägenhet inne i stan det är en annan sak. Han är fortfarande skriven där.
Du ser även alla företag han har och det är absolut där,
Sluta killgissa.. det bara förstör tråden.
Citera
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Två anhållna misstänkta för dubbelmord i Tullinge):
Citat:
Åklagaren har anhållit två personer på sannolika skäl misstänkta för mord i ärendet där två kvinnor sköts till döds i en villa i Tullinge söder om Stockholm natten till fredagen.

Det är inte ännu klart om de misstänkta kommer att begäras häktade. Utredningen är i ett inledande skede och inga fler kommentarer kan lämnas i nuläget. Tiden för åklagaren att ta ställning till om de misstänkta personerna ska begäras häktade är på måndag den 16 oktober kl. 12.

Förundersökningsledare är senior åklagare Helena Nordstrand vid Södra åklagarkammaren i Stockholm.
Södertörns tingsrätt, mål: B 15631-23
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Var kommer namnet V*lma från? Är väl inte bekräftat?

Inget är bekräftat. Vad gäller den 60-åriga kvinnan florerar två uppgifter:

1) Anneli Vårstr@nd, 60 år, svärmor till Panetozmannen. Dessa uppgifter finns här och antyds i tidningarna.

2) Vilma ("Wlma") Reynos@. Dessa uppgifter finns på vissa TikTok-kanaler (typ "RIP Wilma o Liza"). Det finns en sådan person i Sverige. Hon är 61 år, ensamstående och skriven i Västerås.

Jag tror att det är den senare eftersom det verkar vara så sjukt att "RIPa" en helt random tant i 60-årsåldern från Västerås om det inte vore sant.

Vad skulle då denna äldre dams funktion vara? Namnet Reynos@ är vanligt på Filippinerna. Jag tror att hon hjälpte till hemma i huset i Tullinge med hushållsbestyr och barnpassning.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-10-13 kl. 12:01.
Citera
2023-10-13, 11:54
Avslutad
Det cirkulerar en "dödslista" på nätet nån som har den?
På nyheterna sa dom att den kan vara fejkad.
Fanns nattens offer med på den listan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in