2023-10-13, 11:07
Medlem
Så länge oskyldiga inte drabbas (vilket uppenbart är omöjligt) så är det BRA att det är en grupp som självsaneras inifrån.

Nästan så man hoppas att dom släpper ut John Ausonius så han kan hjälpa till.

Sist men inte minst så får vi hoppas att politiker anpassar svensk lagstiftning efter medeltida beteende.
Citera
2023-10-13, 11:08
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attentatsmannen
Känd artist stod det väl ändå? Jag har aldrig hört om människan.

Alla är vi väl kända någonstans. På arbetsplatsen, i kompisgänget, grannskapet.

Det där är ingen kändis.

Jag vill påstå att Panetoz är ett av Sveriges mest kända negerband i rapping-genren. Inte bland folk under 30, men bland medelålders. Det är väl egentligen ingen som lyssnar på deras musik men de är vänstermedias älsklingar och uppträder bland annat på Allsång på Skansen. De lyfts liksom fram för att visa att invandringen är bra för Sverige.
Citera
2023-10-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Din andra rad är ett bra förslag.

Det ena utesluter dock inte det andra. Din andra rad verkar rikta in sig på att unga barn ska få rätt moralisk kompass, och inte hamna i gängen.

Den första raden handlar om att bryta sönder de gäng och den utanförskap som redan finns.

Båda lär behövas.
Ja
Det behövs lite gammaldags tänkande med inslag av fd öststat
Citera
2023-10-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Obs det blir 4 år på SIS men ute efter 2/3. Så när han är 18-19 är han riktig king i orten. Fördelen är att det blir lång tid i häkte och där är det inte så jävla roligt att sitta helt isolerad.

Nej inte ute efter 2/3. Straffet är redan reducerat så dom sitter hela tiden.
Citera
2023-10-13, 11:09
Medlem
Citat:
Två kvinnor sköts ihjäl i hemmet hos en artist känd från Melodifestivalen.

Gärningsmännen hade kort före mordet ringt och sagt att de var rörmokare, enligt uppgifter till Expressen.

När en av kvinnorna öppnade altandörren sköts hon till döds.

Den andra kvinnan var i huset för att passa sina barnbarn.

Ok så bonusdottern och farmor eller mormor då. Men jag fattar inte varför man skulle öppna för rörmokare halv 2 på natten...?
Citera
2023-10-13, 11:10
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Vart är det bekräftat att det är en 60 åring kvinna som är avliden och inte sambon?

Står i Expressen att en av de avlidna var där för att passa sina barnbarn.
Citera
2023-10-13, 11:10
Medlem
qups avatar
Är Panetoz involverade i gängkriminella miljöer?!?! Det Panetoz? Förortens Sven-Invgvars!
Citera
2023-10-13, 11:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Men då måsta man hårt mot hårt . Låta polisen ta mer makt . Våga mer . Gör lite som polisen i usa . Visa att polisen är lagen

Det håller jag med om
Citera
2023-10-13, 11:14
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Ja du är lika mycket kriminell som din far och du ska stå för svars till din pappas handlingar, oavsett om du aldrig tagit upp en krona från marken. Du är stämplad kriminell och dina barn kommer ärva din fina status som kriminell. Så oavsett om du väljer att leva ett rättfärdigt liv så kommer du alltid vara en kriminell.

Vissa bör aldrig mer igen skriva här med deras lågbaserade IQ ideologi.

Menar du mig?? I det som händer idag räcker det tydligen med att vara kusin till någon har du inte fattat det. De är i deras ögon insyltade och för att skada den egentliga som de inte kommer åt.
Citera
2023-10-13, 11:14
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Ok så bonusdottern och farmor eller mormor då. Men jag fattar inte varför man skulle öppna för rörmokare halv 2 på natten...?
Alltså rörmokare gör ju ofta jouruppdrag på nätter men kanske inte så ofta till en villa där man inte har beställt någon. Dessutom brukar rörisar inte prata ghettosvenska som jag misstänker att detta barn gjorde.
Citera
2023-10-13, 11:15
Avslutad
Sjukt onödigt och amatörmässigt. Hade jag varit beställare hade jag varit förbannad att utföraren inte ens sköt "rätt" personer, om man kan uttrycka sig så.
Tror inte gucci gråter några tårar att hans farbrors (?) frus morsa/hans farbrors nanny och dennes inneboende (?) blir skjutna. Han har ju noll släktskap med dessa och säkert ingen närmare kontakt med dessa heller.
Jag har tex ingen aning vem min farbrors frus morsa är eller vad hon heter, jag hade således inte sörjt henne ifall hon gick bort.
Citera
2023-10-13, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Vart är det bekräftat att det är en 60 åring kvinna som är avliden och inte sambon?

Här är det i stort sett bekräftat.
Däremot står det inte mer än en "ung kvinna öppnade dörren". Den 60-åriga kvinnan ska sett framemot att umgås med sin dotter och barnbarn. Så undrar om inte artistens fru inte var hemma ändå..

https://www.expressen.se/nyheter/larm-om-skottlossning-soder-om-stockholm-7c3ik/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in