Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur är de släkt?

Har för mig att Panetoz killen är hans storebror; men kan vara kusin också. Står någonstans i tråden
Citera
2023-10-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hennes telefon är aktiv, men frågan är bara vem som har den? hon eller snuten?
på tiktok så skrevs de om nån marika men blir lite förvirrad nu, bör ju vara liza?

Är aktiv? Har du ringt till den 🤦‍♂️
Citera
2023-10-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det här är långsiktiga processer som tar många år att bygga upp. Många varnade för det här redan på 90-talet och blev då kallade både det ena och det andra. Polisen säger själva att de här är bara slutet av början. Det kommer att bli mycket värre. De kriminella klannätverken börjar nu äta sig in i statsapparaten och ta över företag och organisationer. Vi har inte ens sett den riktiga systemhotande verksamheten ännu men den kommer var så säker.
Men då måsta man hårt mot hårt . Låta polisen ta mer makt . Våga mer . Gör lite som polisen i usa . Visa att polisen är lagen
Citera
Medlem
Valtieris avatar
Blir osäker nu när man börjar kika på artiklar igen, saknas ålder på de flesta, står bara "två kvinnor".

Kan det vara M*arinka och Liz* som är BO?
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri
Blir osäker nu när man börjar kika på artiklar igen, saknas ålder på de flesta, står bara "två kvinnor".

Kan det vara M*arinka och Liz* som är BO?

Liza och Vilma.
Citera
2023-10-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad jag förstår är det ”Nannys ” som dödats
Var det han som var med i Gokväll nyligen? Om han var släkt med kriminell varför hade han inte bevakning?

Hans sambo och en till kvinna i 20 års åldern är skjutna. Tyvärr får alla inte skydd och bevakning. Kan vara så att han inte velat ha heller, eller inte tänkt att något skulle hända.
Citera
2023-10-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
OK då måste saker ändras är väl därför regeringen pratar om ungdomsfängelser nu?

Ja det är katastrof för en viss typ av ungdomar. Kategorin som kommit nu sista 3-5åren är inte lämpliga för SIS. Eller rättstraditioner SIS är inte anpassat för den typen av ungdomar! För 10år sedan var det en rätt låg procent som ansågs som rymningsbenägna, många hade regelbunden tid med personal på aktiviteter i samhället o en säkerhetsbedömning innan tog 3min.
Nu är majoriteten av ungdomarna framförallt dom som dömts till straff (LSU) extremt rymningsbenägna o till o med när dom är inne i låsta hus med staket/taggtråd måste det tas med i beräkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Ja du är lika mycket kriminell som din far och du ska stå för svars till din pappas handlingar, oavsett om du aldrig tagit upp en krona från marken. Du är stämplad kriminell och dina barn kommer ärva din fina status som kriminell. Så oavsett om du väljer att leva ett rättfärdigt liv så kommer du alltid vara en kriminell.

Vissa bör aldrig mer igen skriva här med deras lågbaserade IQ ideologi.

Nu tog du ju mitt inlägg här och svingade lite hej vilt. Du får väl se hela sammanhanget som jag skrev om. Jag kommer aldrig ärva min fars status. Men om det blir en del av koppling om jag skulle råka ut för något ska den enda kopplingen då endast vara släktskapet. Som jag inte ens valt själv. Jag är fortfarande inte insyltad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Är aktiv? Har du ringt till den 🤦‍♂️
Det syns ju om man kollar i Messenger exempelvis.
Citera
2023-10-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Ja du är lika mycket kriminell som din far och du ska stå för svars till din pappas handlingar, oavsett om du aldrig tagit upp en krona från marken. Du är stämplad kriminell och dina barn kommer ärva din fina status som kriminell. Så oavsett om du väljer att leva ett rättfärdigt liv så kommer du alltid vara en kriminell.

Vissa bör aldrig mer igen skriva här med deras lågbaserade IQ ideologi.
Ursäkta
Vad snackar du om..?
Då skulle nog halva Sveriges befolkning vara det
Eller vill du bara provocera
Citera
2023-10-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nu finns det så många kriminella nätverk i sverige så det går inte att hålla reda på alla längre och jag vet inget om just detta fallet men det kan finnas övrig laglig verksamhet som släkt , klan och familjemedlemmar hjärtligt gärna ställer upp på i dom här kretsarna .

Hur vet du att dom är så oskyldiga? P.g.a Villa , bilar, ordnad ekonomi och i övrigt snygg yttre fasad?
Jag har insikt i familjen, mer säger jag inte.
Men oavsett, du tycker det är ok att traumatisera en hel familj ifall någon är med på ett hörn i mindre allvarlig brottslighet?
Som sagt folk som du bidrar inte med något bra till samhället och skulle alla dagar i veckan välja avlivning av dig istället för dessa kvinnor.
Citera
2023-10-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolakidsdoraldrig
Hans sambo och en till kvinna i 20 års åldern är skjutna. Tyvärr får alla inte skydd och bevakning. Kan vara så att han inte velat ha heller, eller inte tänkt att något skulle hända.
Men det var ju en 60 åring kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in