Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 10:30
Medlem
Är det jordgubbens sida eller Rävens?
Citera
2023-10-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja tyvärr i dag är du det enligt de regler som gäller nu bland de som gör det här 😢

Ja jag förstår ju hur du menar, men jag vill skilja på att vara insyltad och INSYLTAD.

Helt jävla galet är det iallafall. Tack och lov för att min gamla farsa idag är 84 år och tillhör den gamla skolan av kriminella där man aldrig någonsin gick på anhöriga, kvinnor eller barn. Men hade han varit aktiv så hade han garanterat med de mängder narkotika han hanterade varit inblandad på någon sida av konflikten och jag hade då dragit så fort som möjligt.
Citera
2023-10-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
För mig är man insyltad om man gjort ngt. Här råkar man ha släktband utan kontakt vad det verkar. Jag personligen tycker inte man är insyltad då. Då är man oskyldig som drabbas. Som sagt jag har en kriminell far. Jag är akademiker och ostraffad och lever lagligt. Är jag då insyltad?

Du kan ha en koppling via släktskap. Oskyldig vet vi ju inte. De kan ha haft en roll. Men insyltade behöver de ju inte vara. Jag skulle kalla det koppling till kriminell. Det räcker alltså idag. På ett sätt bra ändå. Stat away! Ha inget med kriminella att göra om.du vill vara säker. Köp inte knark. Bo inte i områden som befolkas av uppkopplingar från ghetton.
Citera
2023-10-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Riktigt tragiskt om denna tjej fallit offer, söt och ambitiös tjej med både drömmar och drivkraft verkar det som

Verkligen, alla som dumpar offerkoftan som folk försöker trycka på en och väljer ambition och framtid istället har min fulla respekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ye-
Är det jordgubbens sida eller Rävens?

Gucci har utfört brott för Räven.
Citera
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9z1Gdd/skjutning-i-tullinge-flydde-i-taxi-enligt-uppgifter

Min magkänsla säger att dessa taxiförare inte har rent mjöl i påsen…
Citera
2023-10-13, 10:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Det har varit . Men inte som att kriget i Ukraina.

Det här är långsiktiga processer som tar många år att bygga upp. Många varnade för det här redan på 90-talet och blev då kallade både det ena och det andra. Polisen säger själva att de här är bara slutet av början. Det kommer att bli mycket värre. De kriminella klannätverken börjar nu äta sig in i statsapparaten och ta över företag och organisationer. Vi har inte ens sett den riktiga systemhotande verksamheten ännu men den kommer var så säker.
Citera
2023-10-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Du kan ha en koppling via släktskap. Oskyldig vet vi ju inte. De kan ha haft en roll. Men insyltade behöver de ju inte vara. Jag skulle kalla det koppling till kriminell. Det räcker alltså idag. På ett sätt bra ändå. Stat away! Ha inget med kriminella att göra om.du vill vara säker. Köp inte knark. Bo inte i områden som befolkas av uppkopplingar från ghetton.

Exakt det jag menar. Men ofta har vi ju nu sett att endast kopplingen är via släktskap. Häromdagen såg vi hur en arbetsplats stängdes ner för folk. Tror inte alla vet om att de arbetar för en kriminell. Syftar på butiken I Borlänge och sk Jordgubben.

Sorry för OT nu.
Citera
2023-10-13, 10:35
Bannlyst
Man kan lyssna på rättegången mot Louis Gucci på youtube när åklagare Lisa dos Santos läxar upp honom.
Citera
2023-10-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensan09
Kollade på Sveriges befolkning 2000 och på ratsit,Ibou är hans lillebror.Pappan gifte om sig 2000 med den kvinna han bor med i Jordbro samt brodern står på pappans adress.

Stämmer! Ibou är Pa Modous lillebror dom har samma pappa och bodde tillsammans när dom var yngre. Pa har dock inget alls med kriminalitet att göra, han jobbar med mycket anti drog och våld kampanjer och fokuserar på familjen och musiken
Citera
2023-10-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9z1Gdd/skjutning-i-tullinge-flydde-i-taxi-enligt-uppgifter

Min magkänsla säger att dessa taxiförare inte har rent mjöl i påsen…
Exakt så.

Man utför ju inte ett mord och sedan ringer taxi och står och hänger i en halvtimmes på trottoaren och röker en cigg.

Taxin var givetvis med på det som getaway-car.
Citera
2023-10-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
SIS hem är väl inte ett stängt hem? Det är det som saknas behandlingshem som de som får straff omvandlat till kontraktsvård där får man inte gå som man vill o bryter man mot det blir det fängelse.

Jo SIS är låst, båda institutionerna jag jobbat på har haft stängsel med taggtråd runt om husen. Men visst det går att hota dig ut med vapen eller avvika när man rör sig på området utanför huset tex om man ska gå från inhägnat boende hus till en annan byggnad på området. Även om man har personal med sig alltid kan dom dra på en rusch o springa eller ha bestämt med nån som kommer dit med bil o ”fritar” dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in