2023-10-13, 10:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Ursäkta mig. Autistisk terroristkramare skulle jag ha skrivit. Jag menar inte att du bokstavligen kramar om terrorister, men du argumenterar i denna tråd för att israelerna inte har någon legitim rätt till sitt land och uttrycker förståelse för att palestinierna uttövar våld mot israeler. Det våldet riktar sig inte mot militära mål i enlighet med krigets lagar såsom dessa kommit till uttryck i bl a Genevekonventionerna utan består i huvudsak av terrordåd mot civila mål. Det betyder att du legitimerar terrorhandlingar som en metod att uppnå politiska mål i stället för att fördöma dem.

Du...ta reda på fakta innan du gör så uppenbart korkade inlägg och anklagelser!!
Du kan börja med att läsa min historik.

Var någonstans har jag försvarat Palestinas, Hamas eller Hissbolhas handlingar på civila??

Sen får du lära dej att skilja på bevisliga fakta, istället för att tolka inlägg efter din politiska kompass.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Din syn på det stämmer säkerligen på ABFs folkhögskola.

”Ett av världens mest tätbefolkade områden” enligt SVT. Men det är väl bara fake news?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Israel har bombat ihjäl tretton av de israeler som är fångar i Gaza. Israels regim hatar araberna mer än den gillar sitt eget folk.
Vilken vinstlott för dom i så fall, då har de fått frid!
Alla dagar i veckan det ödet än att våldtas och torteras av skräpmänniskor utan empati.
Citera
2023-10-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Norge fordømmer Israels blokade og tiltakene som rettes mot sivile i Gaza, sier statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) til TV 2 og NRK

Här i Sverige har vi en marionettdocka till statsminister som styrs av SD.

Skamligt!
Jaha?
Och?
SD kanske till skillnad från någon handfull förvirrade vänster äckel från väst förstår vad som måste göras.
Vi har en jävla tur att det finns politiker med ryggrad som står upp för rättvisa.
Och som väl är genomförs i skrivande stund.
Citera
2023-10-13, 10:16
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Ett av världens mest tätbefolkade områden” enligt SVT. Men det är väl bara fake news?

Ja.
Citera
2023-10-13, 10:18
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nej det är inte "strikt förbjudet" enligt folkrätten.
Nej vit fosfor är inte förbjuden.

Nu svarar jag inte på inlägg från uppenbara desinformatörer men i det här fallet gör jag ett undantag.

Vit fosfor är strikt förbjudet att använda i närheten av civila. Punkt slut.
Citera
2023-10-13, 10:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Hmmm ser att de 1000 civila israeler/turister som dog har du lagt åt sidan

"Jag fördömer MEN...."

I din värld ska Israel bara acceptera dådet eller hur?

Lagt åt sidan? Att Hamas mördar civila israeler är det ytterst få som försvarat i den här tråden, snarare är det er sort som försvarar judarnas rätt att folkmörda palestinierna av ren blodshämnd som är ett återkommande inslag här.

Vad Israel gör är genomvidrigt och bryter mot FN:s konventioner. Ni kan inte ducka det hur mycket ni än försöker.

Metodiken och utförandet följer klassiskt folkmordsmönster och definitionen av etnisk rensning, även om vi bortser från det faktum att Gaza fungerar som en enorm interneringsbas under israelisk kontroll. Bland annat genom att strypa alla de grundläggande förutsättningarna för överlevnad, som el, vatten, värme. Man mördar ett "mindre" antal civila, kanske ett tusental, vilket Israel redan har gjort med råge. Detta för att sätta press på befolkningen. Sedan ger man resterande del av befolkningen mycket begränsad tid på sig att fly, 24 timmar i Gazabornas fall.

Om de inte gör som de är ombedda att göra, så dödar man dem också. När området är tömt på "ohyran" så utropar man segern och införlivar det nyvunna landområdet som en del av sin egen stat. Det är uppenbarligen planen, dvs att helt tömma Gaza på palestinier och man ger civilbefolkningen det "omtänksamma" valet att själva fly eller stanna kvar vilket därmed ger israelerna rätt att döda dem allihopa. I Israels fall kvittar det vilket, om de flyr eller dör. Det viktiga är att de försvinner.

Miljoner palestinier på flykt spelar ingen roll för dem, eftersom de kommer vägra ta hand om dem. De blir omvärldens problem. Om de alla dör, det spelar ingen roll heller. Oavsett vilket tar inte Israel ansvar för något, och det är alla andra länder som kommer få hantera efterföljderna eftersom Israel är som den där bråkstaken på skolgården som beter sig som ett svin mot alla barn, men alltid kommer undan eftersom lärarna håller honom om ryggen och ber övriga barn att "förstå" honom.
Citera
2023-10-13, 10:20
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hur det än förhåller sig med den saken är det viss skillnad på det och att rysktalande skulle befinna sig i händelsernas centrum.

Ryska vapen på avvägar är ju ingenting nytt, s.a.s. De skulle t.o.m. kunna komma från Syrien.
Du letar halmdockor istället för att acceptera det faktum att ryska vapen gjorde Hamas-morden möjliga. Så uppenbarligen har Hamas täta kontakter med Ryssland och framtiden får utvisa om dessa kontakter användes vid planeringen av terroraktionen eller om det stannade vid vapnen. Noterar att t.o.m. Iran, som finansierad Hamas, vägra erkänna öppet att de var med aktivt. De fattar att den här gången ska man inte ställa sig upp och ropa Allah Akbar. Man kan inte vara för människor som beter sig värre än nazister. F.ö. kommer Israels bombflyg att hämnas alla som var med i planeringen. Och de kommer inte i paragliders.
Citera
2023-10-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Är det medier som fått dig att tro det ?
Medier är ju väldigt noga med att i nio fall utav tio prata om Islam och terrorism kan jag tycka. För övrigt är de inte vidare intresserade utav Islam.
Något jag har sett i allafall.

Jag har alltid ansett att terrorister bland muslimerna är allt annat än troende muslimer och vad gäller Palestina och Israelkonflikten vill man ju nu att övriga världen skall ta emot dessa Palistiner de anser vara terrorister hela högen.
Varför kan jag undra.
" ni övriga får ta hand om dem vi anser vara blodtörstiga mördare "

Ser inte folk hur dysfunktionellt allt är.

Nej, det är bara att titta på verkligheten, det som ni muslimkramare har svårt för.

Jo, "folk" ser hur dysfunktionell hela arabvärlden är, du och några till gör tydligen inte det, meningslöst att diskutera vidare.
Citera
2023-10-13, 10:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Nu svarar jag inte på inlägg från uppenbara desinformatörer men i det här fallet gör jag ett undantag.

Vit fosfor är strikt förbjudet att använda i närheten av civila. Punkt slut.

Suprise neger, alla vapen är "strikt förbjudna att använda på civila"
Citera
2023-10-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Israel har bombat ihjäl tretton av de israeler som är fångar i Gaza. Israels regim hatar araberna mer än den gillar sitt eget folk.
Och när Israel varnar och uppmanar palestinier att dra sig från norra Gaza till södra, Max 20 km. Så går Hamas ut och talar om att det bara är ”Fake propaganda” åt det palestinska folket.
Och hela morgonen har Hamas åkt runt med bilar och förbjudit palestinier att evakuera!

Betyder det att Hamas bryr sig om det egna muslimska folket mer än vad israelerna bryr sig om sina egna?
Citera
2023-10-13, 10:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
”Palestina” och flertalet arabländer har aldrig ens accepterat Israels existens utan förespråkar omedelbar utradering av såväl stat som folk. Man har också visat det i praktiken ett stort antal gånger med både fullskaliga samordnade invasionsförsök samt otaliga terrordåd närmast på daglig basis i snart 80 års tid.

Det enda ”aldrig skådade scenariot” vi kommer att skåda är ett Israel som faktiskt går till botten med problemet åtminstone i Gaza. De måste få leva i fred. Exemplen Egypten och Jordanien visar att det går trots arabländernas generella israelhat. Fredlig samexistens leder till ökad handel och ekonomisk utveckling och därmed minskade incitament till islamisk diktatur så man förstår ju att ffa Iran inte vill detta.
Det du skriver grundar sej i en lång konflikt där det inte finns någon vinnare.

Palestinierna protesterade mot staten Israel.
Ska, eller kommer palestinierna få acceptera Israel? Det är väl egentligen allt detta kokas ned till.

Fanatismen inom den islamska religionen gör att jag tyvärr inte tror det finns en långsiktig hållbar lösning.
Och som jag skrev tidigare, kommer Israel genomföra motoffensiven och civila kommer dödas, kommer konflikten eskalera. Risken att närliggande länder dras in i detta, vilket i sin tur kommer få USA att gå in i detta.

Bäst vore ju givetvis att man hittade någon genuin lösning, men just nu ser det väldigt mörkt ut..
Senast redigerad av hanenhen 2023-10-13 kl. 10:28. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in