2023-10-13, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssland bygger inget land dom plundrar och erövrar som var vanligt på 1800talet. Europa övergav feodalsamhället efter digerdöden på 1300talet. Feodalsamhället var i princip slaveri. Ryssland övergav feodalsamhället först på slutet av 1800talet. Men många av dom feodala systemen levde kvar länge. Ryssland är en rutten kvarleva från 1800talet som Putin gör allt för att återskapa, en modern variant av feodalsamhället där en liten elit av Moskoviter styr, ett maffiasystem kallas det i vår tid.

Fortsätt du att yra om historiska kartor, dom ändrar man inte genom krig. Det är den världsordning som inte Ryssland förstår då dom tänker som feodalfurstar.

Ryssland är så genomruttet av historiska lögner.
Lysande inlägg!

Med tillägget att livegenskapen avskaffades i Ryssland 1867 (vilket var väldigt sent) men levde säkert kvar i praktiken länge efter det kanske till och med idag.
Senast redigerad av Tellusstar 2023-10-13 kl. 05:45. Anledning: Tillägg
Citera
2023-10-13, 05:50
Medlem
Economicuss avatar
läste att putin hävdade att Jevgenij Prigozjin lekte med granater på flyget.
Alltså snacka om att använda en mordoffers egna personlighet emot honom.
Lite komiskt i alla fall och smart. För jag kan inte både gå med på det men jag kan inte heller förneka att det inte skedde då man vet aldrig med sådana personer som Jevgenij Prigozjin.

Jag kan se en bild där han snurrar granaten på bordet och Blyattt kurva.
Citera
2023-10-13, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
nej jag skämtar inte.
men du kan väl ta fram någon annan som prickat detta bättre.
jag är inte en sämre man än att jag kan ändra mig.
du borde testa på och ta de orden i din mun

men de flesta var ju övertygad om att med tyska tanks, svenska cv90 och allt annat de vräkt över ukraina och väst informationssystem så skulle detta bli en promenad seger på offensiven.

allt är bara jävligt tragiskt

Ja, sedan hittade man världens största minfält. Men det är en liten detalj ni Vatniks vägrar acceptera eftersom er strategi är att skicka ut fångar och oönskade rakt över minfälten så andra trupper kan ta sig fram efteråt.
Citera
2023-10-13, 07:16
Medlem
leachs avatar
Godmorgon.

Helt sjuka siffror i går, 1030 eliminerade homofiler!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=670822105230871&set=a.229159252730494
Citera
2023-10-13, 07:17
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Godmorgon.

Det firar vi med fredagsöl 🍺
Underbar läsning
Citera
2023-10-13, 07:32
Medlem
Citat:
Godmorgon.

Förlusterna fortsätter på katastrofala nivåer för ryssen. Att 1030 vodka-muppar inte längre kan ägna sig åt diverse bögerier är en sak, men att förlora 44 artillerisystem? 26 stridsvagnar? 49 APC:er? Det där är extremt smärtsamma förluster för den ryska krigsmakten, som är vingklippt av den civiliserade världens sanktioner.
Citera
2023-10-13, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du har fel som vanligt. Det jag ville visa var att Ryssland skapade sitt land på egen hand och det är något som "Ukraina" aldrig gjort genom historien. Under tiden du gnäller bygger Ryssland vidare som dom alltid gjort genom historien, ibland blir det bra och ibland mindre bra, men bygger gör man och nu BRICS tillsammans med andra länder som tröttnat på väst. Kievregimen bygger inget utan säljer ut vad man har till väst och förstör sitt land och sin befolkning. Man fick ett stort land som vänskaplig "gåva" av sovjet och Ryssland men tog inte vara på det och det medföljande ryska folket utan ville ha mer av något dom själva nog inte vet vad det är. Nu skriver råskinnen om historien och hittar på hej vilt för att skapa någon form av identitet. Du får gärna tro som råskinnen att dom är ursprunget till världen och vår civilisation. Vad det gäller dina nämnda massmord händer det mycket i världen nu och jämför man är ryssarna ganska humana med ukrainarna.

Då blir det väl enkelt att våga sig på en ny folkomröstning för folket på Krim som alla sedan godkänner. Det kommer Kievregimen och väst aldrig att våga för dom vet vad resultatet blir.

Skulle engelsmännen förtryckas av en annan folkgrupp som också kräver att dom ska tala ett annat språk så gör nog USA som Ryssland ska du se.

Jag förstår att ni är på dåligt humör. Nu håller ryssarna på att omringa de ukrainska soldaterna i Avdiivka och kanske vi får slut på terrorbeskjutningen av granater mot staden Doneskt. Även i Kupiansk och Liman går ryssarna framåt i långsam takt. I söder verkar det helt stop för Kievregimens soldater. Ukrainarna är nog extremt tröttna och moralen är låg efter alla förluster och det är svårt att inte tycka synd om dom för det hela är så meningslöst då man hade kunnat förhandlat bort problemen tidigare men även kapitulera nu och skona sitt folk och sitt land, det kommer en morgondag.

Du menar på fullt allvar att du tror att Ryssland skulle acceptera ett omröstningsresultat som visade att Krimborna ville tillhöra Ukraina? Ett resultat som dessutom skulle klä av Ryssland fullständigt som lögnare och göra landet till bevisad aggressor i och med att alla argument som Ryssland hela tiden framfört skulle falla som ett korthus. Tror du verkligen att Ryssland skulle godta en opartiskt organiserad, genomförd och övervakad omröstning med tanke på de extrema risker Ryssland skulle löpa om resultatet visade att man missbedömt opinionen?

Jag är tämligen säker på att Putin verkligen inte vill ta den risken. Måste han välja så föredrar han säkert ett militärt nederlag på Krim framför en omröstning som riskerar att visa att Krimborna inte villa ha ryssarna där. Däremot arrangerar han säkert gärna en ny kontrollerad omröstning där 108% röstar för att tillhöra Ryssland, men en oberoende internationellt övervakad omröstning....nej, det är oacceptabelt för Putin pga risken för att hans sida inte vinner.

Och BRICS igen.... Ja, har de tröttnat på Väst så ok. Men då kan de väl sluta be Väst om hjälp när länderna krisar. Det fantastiska Ryssland kan väl börja skicka räddningsinsatserna vid epidemier och jordbävningar?
Senast redigerad av Auric 2023-10-13 kl. 08:23.
Citera
2023-10-13, 07:35
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Det firar vi med fredagsöl 🍺
Underbar läsning

Yes, det får bli en öl eller två här också.

På tal om ingenting och allting.

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1712496922118729978
Citat:
I miss Igor Girkin so much these days.
With Russia’s latest failed zerg rush at Avdiivka, we could have had a ton of excellent bitching on how the Russian command drivels its deficit reserves on a fortress city they’ve been trying to get since 2014.
Citera
2023-10-13, 07:41
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Godmorgon.

Satan vilka förluster!

Måste vara nytt rekord vad gäller soldater?

Mängden MTB andra pansarfordon och artilleri skyhöga de också!

Va fan håller ryssen på med?
Citera
2023-10-13, 07:42
Medlem
Christopher.s avatar
Spekulerar lite grann i vad som hände med den Ukrainska offensiven, visserligen har Ukraina tagit lite territorium tillbaka men inte i närheten av det som var förväntningarna. Nu är Ryssland på offensiven igen verkar det som, även om det verkar gå trögt för Ryssland. Förluster orkar jag inte spekulera i, det dör mycket folk på båda sidor.

För oss som är tangentbordskrigare så kan jag bara konstatera att det finns en uppsjö av information och en uppsjö av desinformation, den som säger sig veta faktiska sakförhållanden har goda skäl att inte sprida det till allmänheten.

Vad de faktiska omständigheterna är angående detta krig kommer vi få läsa om i historieböckerna om 10-20 år från nu då alla ljuger.

Vill bara att kriget ska sluta så folk slutar dö.
Citera
2023-10-13, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Vill bara att kriget ska sluta så folk slutar dö.

Kriget är slut i samma stund som ryssland drar sig tillbaka till Ukrainas internationellt erkända gränser. Ju längre tid det tar, desto fler av dina ryska landsmän kommer dö.
Citera
2023-10-13, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
…bygger Ryssland vidare som dom alltid gjort genom historien, ibland blir det bra och ibland mindre bra
När och var blev det bra? Man har haft 70 år på sig att bygga upp Ryssland utan att ha lyckats. Misären är fortfarande stor i princip i hela landet. Eliten har i alla tider lagt beslag på de medel som skulle kunna ha använts till att bygga Ryssland.

På vilket sätt har Ryssland lyckats bygga landet?
Du vet mycket väl att Ryssland i stora stycken fortfarande är ett U-land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in