2023-10-13, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Du avsäger dig på egen hand all trovärdighet. Om kriminella svenska gäng kan få tag i militära vapen från Ukraina lär Hamas också kunna det. Att Ukraina är genomkorrupt och att mängder av militära vapen kommit ut på den svarta marknaden från Ukraina har varit ett välkänt problem sen över 1 år tillbaka.

Kan du länka till din källa? Bristen på fakta i dina inlägg är en tydlig indikator på att du inte är trovärdig.
Citera
2023-10-13, 06:21
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Du menar vi snackar bulldozer och jämna skiten med marken?

Njae kanske inte så noggrant.

Antingen nukead beyond all recognition eller en Markoffensiv i riktig Operation Barbarossa i skala
Citera
2023-10-13, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Jag håller med dig, och detta tankesätt är legitimt. Varför?
De säger ju att eftersom tyskarna röstade på Hitler så fick de skylla sig själva när de blev våldtagna.

Så låt oss börja våldta muslimska kvinnor i Gaza dåäå de röstade på Hamas

Vem i hela helvetet skulle vilja ha sex med en 25-årig fet kärring utan tänder som har åldrats så hon ser ut som 65? Burkan kom till av en anledning...
Citera
2023-10-13, 06:23
Bannlyst
Kan inte Israel ”nuka” Gaza, dvs utföra mindre kärnvapenspränging, så att det blir omöjligt att bosätta sig där på 50 år lr nåt 🤷🏻‍♂️
Citera
2023-10-13, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Sen sitter det folkhär och gråter över att civila blir dödade i Gaza och Hamas gör allt de kan för att undvika civila förluster.
Ja du, skulle kunna vara en scen ur filmen The Dictator!!!

Det är sådan komik så det inte ens går att skriva ett sådant manus.

Förstår inte vad den muslimska propaganda maskinen här på FB vill uppnå och åstadkomma med sitt spammande och förnekande utav Hamas äckliga mord på kvinnor och barn. Tror ju knappast att så många som bor i Gaza/Israel hänger här och läser!?!?!
Vi som bor i Sverige har ju mängder av källor att vända oss till och få fakta ifrån,,vi är ju inte hjärntvättade av islam och några imamer som vill upprättehålla sin makt över människor.
Citera
2023-10-13, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Vad har hänt sedan i går kväll? Någon som kan rapportera? Historielektioner hör hemma i andra trådar tack!
Gaza borna 1,1 miljoner i norra Gaza har 24 timmar på sig att ta sig till södra Gaza.
Citera
2023-10-13, 06:28
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Kan du länka till din källa? Bristen på fakta i dina inlägg är en tydlig indikator på att du inte är trovärdig.

Spela inte dummare än vad du är. Jag har länkat till en uppsjö av källor i tråden som backar upp vartenda påstående jag gjort.
Citera
2023-10-13, 06:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2023/10/13/israel-hamas-live-iran-says-new-fronts-may-open-if-gaza-bombing-continues

Från länken
Citat:
Hamas calls warning “fake propaganda”.

Hamas har verkligen gett sig fan på att skapa så mycket misär och elände dom bara kan för civilbefolkningen.
Citera
2023-10-13, 06:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Spela inte dummare än vad du är. Jag har länkat till en uppsjö av källor i tråden som backar upp vartenda påstående jag gjort.

Jamendåså, hiva upp den "uppsjön" då så får vi se
Citera
2023-10-13, 06:35
Medlem
Egypten president Abdel Fattah al-Sisi säger attdet inte är villiga att ta imot några palestinska flyktingar. De säger att de kan hjälpa till, men palestinierna måste förbli där det är.

Uttalanden som detta tycker jag är väldigt konstigt. Lite som att Sverige skulle neka norrmänn att fly till Sverige, vid krig i Norge.
Citera
2023-10-13, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Egypten president Abdel Fattah al-Sisi säger attdet inte är villiga att ta imot några palestinska flyktingar. De säger att de kan hjälpa till, men palestinierna måste förbli där det är.

Uttalanden som detta tycker jag är väldigt konstigt. Lite som att Sverige skulle neka norrmänn att fly till Sverige, vid krig i Norge.
Den ansträngfa ekonomin skulle inte tillåta det.
Citera
2023-10-13, 06:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är också en faktor att ta med i beräkningarna. Jag har svårt att tro att vanligt folk i Gaza blir mer försonligt inställt till judarna efter några veckor med bomber och raketer regnande över staden, ingen el, dåligt med vatten, etc. Sen kan man ta civilbefolkningens taskiga attityd till intäkt för fortsatt våld mot den.

Hur effektivt är det ens med angrepp som träffar civila mål, etc? Ingen ger ju normalt upp p.g.a. det. De flesta blir bara mer hatiska.
Jag ser absolut din poäng, men om judarna alls ska kunna gå in i Gaza måste de först få befolkningen halvdöd. Den behöver svältas.

Krigsbrott? Ja absolut. Dock vet jag inte om ett enda krig där man inte begått dylika brott... Möjligen i Afghanistan, men inte annars, och där fick ju självaste USA stryk av ett gäng getbönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in