2023-10-13, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nej Maja är inte oskyldig, hon kommer som minst att bli dömd för gravfridsbrott!!

Om hon inte döms för mord är hon uppenbarligen oskyldig till alla mord-anklagelser.
Citera
2023-10-13, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Vad tror du själv?

I en rättsstat borde Polisen inte få göra det. De kan ju inte driva en egen teori kring att domstolen har fel.

Men jag vet inte. Åklagaren kom ju med nya uppgifter i detta målet jämfört med tingsrätten. Men telefonen var ju då redan beslagtagen. Vad jag kan minnas har jag inte sett listan med iPhonehändelser i FUPen. Men det var ju några sidor så jag kan ha missat/glömt det.
Citera
2023-10-13, 05:49
Medlem
Konstigt att man döms till livstid i tingsrätten men hovrätten nog friar en. I en väl fungerande rättsstat hur kan det skilja så? Att döma en 18 åring till livstid måste anses vara synnerligen grovt och då borde man vara väldigt säker på sin sak, hur kan då hovrätten gå helt emot det.

Här har vi skillnaden när fritidspolitiker kontra jurister dömer.
Citera
2023-10-13, 06:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är inte okej att vara otrogen och sedan också ljuga om det.

Man ställer sig inte bara upp och berättar det inför sina vänner. Det hade de i så fall kunnat ta privat.

Väldigt fult beteende av Tove.

Väldigt fult beteende av DIG att skuldbelägga ett mordoffer och väldigt fult beteende av Maja att mörda Tove. Det finns visst bevis så det räcker, om hon frias nu är det på något sätt uppgjort i förväg. Det heter inte bortom allt tvivel, bara bortom rimligt tvivel.
Citera
2023-10-13, 06:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Konstigt att man döms till livstid i tingsrätten men hovrätten nog friar en. I en väl fungerande rättsstat hur kan det skilja så? Att döma en 18 åring till livstid måste anses vara synnerligen grovt och då borde man vara väldigt säker på sin sak, hur kan då hovrätten gå helt emot det.

Här har vi skillnaden när fritidspolitiker kontra jurister dömer.

Snarare skillnaden när jurister som gillar att fria mördare dömer.
Citera
2023-10-13, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Jag instämmer helt. Känns som att Braskamin58 har något personligt med i det hela.

Jag har inget personligt med fallet att göra. Är bara en förälder till en 35-åring som tänker med sunt förnuft. Och hur man beter sig och inte beter sig.
Citera
2023-10-13, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ditt inlägg är det absolut sjukaste jag har läst på länge!!

Men den bakomliggande orsaken kan vara detta. Gör man så som Tove gjorde tycker du?
Citera
2023-10-13, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Väldigt fult beteende av DIG att skuldbelägga ett mordoffer och väldigt fult beteende av Maja att mörda Tove.

Men det kan tyvärr vara så som jag har skrivit. Hur hade DU själv reagerat om Tove hade gjort så mot dig om du nu är en hämndlysten person? Det kan DU fundera på.
Citera
2023-10-13, 06:37
Medlem
Citat:
Bra fråga.

Jag tror inte heller att Maja verkligen ville ta livet av Tove utan det var Johanna som ville ta livet av Tove efter att ha blivit förnedrad av Tove på en fest då de spelade ett spel och Johanna fick frågan Har du varit otrogen? Vet ej vad My sade då hon vittnade, men kommer ihåg att Tove skulle ha rest sig upp och sagt Det har har du visst då. Alltså jag tycker ju inte att man gör såsom Tove gjorde. Så antagligen är det Toves eget fel att hon blev mördad. Man tåler liksom inte vad som helst och inte speciellt att bli förnedrad inför sina vänner.

Är du inte klok, vem var det som gjorde fel egentligen? Den otrogne eller den som avslöjade den otrogne? Man har aldrig rätt att mörda någon blir mörkrädd när jag läser vad du skriver. Hemskt att anklaga den mördade personen är du kvinnomisshandlare också?
Citera
2023-10-13, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Undra hur man som familj tänker. Hur förhåller man sig till att ens barn varit inblandad i en sån här grej?

Undra hur Majas familj har tänkt kring det? Det var ju ganska oväntat att hon blev släppt i väntan på dom.
Det är heller ingen självklarhet att man som 19åring bor hos sina föräldrar.

Eftersom allt kom så plötsligt kan ju en väldigt spännande situation uppstå. Jag tror ju inte det var höga femmor, festmåltid, serpentiner och på det en god natts sömn.

Hade jag varit dum nog att lyckas trassla in mig i en sån här situation hade jag ändrat mitt utseende och tagit in på ett hotell en bra bit bort från min hemort. Iof kanske är svinsäkert för Maja i Vetlanda. Den största psykopaten sitter ju fortfarande häktad och den näst farligaste i Vetlanda är ju hon själv.

Kan ju även bli spännande om Maja berättar en annan historia än i rätten för hennes kristna föräldrar.

Det fetade:
Hur tänker du här? Menar du atr Maja skulle ha flyttat hemifrån då hon fortfarande gick i gymnasiet? Idag måste man ha en bra gymnasieutbildning och en tillsvidareanställning för att flytta hemifrån.
Citera
2023-10-13, 06:42
Medlem
Citat:
Jag har inget personligt med fallet att göra. Är bara en förälder till en 35-åring som tänker med sunt förnuft. Och hur man beter sig och inte beter sig.

Är du en sådan som misshandlar någon som råkar ställa saker på fel hylla i kylen också? Hämndlysten person!? Ja då är det ta men fan fel på den hämndlystne personen och ingen annan skäms på dig !!!
Citera
2023-10-13, 06:43
Medlem
Ganska väntat ändå att Maja skulle gå loss. Blir nu intressant o se vad Johanna får för straff! Tror fan inte att hon får livstid i hovrätten, vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in