2023-10-13, 00:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Någon som vet mer vad detta handlar om?
Såg länken på greggs Facebook som han delat. Har för många strukit med eller kom dom inte så långt som dom borde eller vad är grejjen?

Vissa ukrainska officerare kör sovjetisk doktrin där man bara skall skicka alla på förlustbringande anfall. Det har protesterats mot det för det leder till helt onödiga förluster.
Citera
2023-10-13, 01:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
ok, det var inte lite pengar! USD? Låter helt osannolikt men jag tror på allt du skriver.
En källa tack så man får läsa lite mer om detta otroliga stödpaket.

Du behöver ingen källa du behöver revidera din mentala status! Stödet kommer inte att upphöra! Det är samma sak som om Sverige blir anfallet, motståndet kommer inte att upphöra, alla meddelanden om att motståndet ska upphöra är falska! Jag antar att du inte gjort lumpen.
Citera
2023-10-13, 01:09
Medlem
Hur översätter du "uphold"?

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Bara en av många tecken på senare tid.

Most House Republicans vote to uphold Ukraine aid
https://thehill.com/policy/defense/4226675-most-house-republicans-vote-to-uphold-ukraine-aid/

Alla med hjärna inser att Ukraina förlorat och ingen vill fortsätta att ösa miljarder år efter år i det svarta hålet som aldrig kommer någonstans.

Zelenskyjs tiggaresa i amerika nyligen blev heller ingen höjdare, inga fler hyllningar av honom annat än i Kanadas parlament samtidigt med en gamal nazist.

Kiev kan ni tjata er trött på eftersom ni inte förstår den aktionen av Ryssland och vad dom ville. Man tar inte en miljonstad med 40 000 soldater men ni får tro vad ni vill. Därimot fick man till förhandlingar med Kiev förra året i mars men det rann ut i sanden.
Citera
2023-10-13, 01:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du har fel som vanligt. Det jag ville visa var att Ryssland skapade sitt land på egen hand och det är något som "Ukraina" aldrig gjort genom historien. Under tiden du gnäller bygger Ryssland vidare som dom alltid gjort genom historien, ibland blir det bra och ibland mindre bra, men bygger gör man och nu BRICS tillsammans med andra länder som tröttnat på väst. Kievregimen bygger inget utan säljer ut vad man har till väst och förstör sitt land och sin befolkning. Man fick ett stort land som vänskaplig "gåva" av sovjet och Ryssland men tog inte vara på det och det medföljande ryska folket utan ville ha mer av något dom själva nog inte vet vad det är. Nu skriver råskinnen om historien och hittar på hej vilt för att skapa någon form av identitet. Du får gärna tro som råskinnen att dom är ursprunget till världen och vår civilisation. Vad det gäller dina nämnda massmord händer det mycket i världen nu och jämför man är ryssarna ganska humana med ukrainarna.

Då blir det väl enkelt att våga sig på en ny folkomröstning för folket på Krim som alla sedan godkänner. Det kommer Kievregimen och väst aldrig att våga för dom vet vad resultatet blir.

Skulle engelsmännen förtryckas av en annan folkgrupp som också kräver att dom ska tala ett annat språk så gör nog USA som Ryssland ska du se.

Jag förstår att ni är på dåligt humör. Nu håller ryssarna på att omringa de ukrainska soldaterna i Avdiivka och kanske vi får slut på terrorbeskjutningen av granater mot staden Doneskt. Även i Kupiansk och Liman går ryssarna framåt i långsam takt. I söder verkar det helt stop för Kievregimens soldater. Ukrainarna är nog extremt tröttna och moralen är låg efter alla förluster och det är svårt att inte tycka synd om dom för det hela är så meningslöst då man hade kunnat förhandlat bort problemen tidigare men även kapitulera nu och skona sitt folk och sitt land, det kommer en morgondag.

Ryssland bygger inget land dom plundrar och erövrar som var vanligt på 1800talet. Europa övergav feodalsamhället efter digerdöden på 1300talet. Feodalsamhället var i princip slaveri. Ryssland övergav feodalsamhället först på slutet av 1800talet. Men många av dom feodala systemen levde kvar länge. Ryssland är en rutten kvarleva från 1800talet som Putin gör allt för att återskapa, en modern variant av feodalsamhället där en liten elit av Moskoviter styr, ett maffiasystem kallas det i vår tid.

Fortsätt du att yra om historiska kartor, dom ändrar man inte genom krig. Det är den världsordning som inte Ryssland förstår då dom tänker som feodalfurstar.

Ryssland är så genomruttet av historiska lögner.
Citera
2023-10-13, 01:43
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du behöver ingen källa du behöver revidera din mentala status! Stödet kommer inte att upphöra! Det är samma sak som om Sverige blir anfallet, motståndet kommer inte att upphöra, alla meddelanden om att motståndet ska upphöra är falska! Jag antar att du inte gjort lumpen.

Sitter du och bläddrar i broschyren du fick i brevlådan från MSB 2018?
https://www.msb.se/sv/publikationer/om-krisen-eller-kriget-kommer/

Fram med en källa på att ett nytt stöd på 100 miljarder USD är beslutat du som har en reviderad och klar mental status.
Om du inte är alltför omtöcknad borde du inse att det givetvis är en tidsfråga innan det ekonomiska och militära stödet från USA och andra NATO länder kommer tyna bort till att bli en hejaklack av muntra hejarop och "-Vi stödjer er ända till slutet".
Det är varken konstigt eller oväntat, det handlar om politik, ekonomi och makt.
Citera
2023-10-13, 02:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Sitter du och bläddrar i broschyren du fick i brevlådan från MSB 2018?
https://www.msb.se/sv/publikationer/om-krisen-eller-kriget-kommer/

Fram med en källa på att ett nytt stöd på 100 miljarder USD är beslutat du som har en reviderad och klar mental status.
Om du inte är alltför omtöcknad borde du inse att det givetvis är en tidsfråga innan det ekonomiska och militära stödet från USA och andra NATO länder kommer tyna bort till att bli en hejaklack av muntra hejarop och "-Vi stödjer er ända till slutet".
Det är varken konstigt eller oväntat, det handlar om politik, ekonomi och makt.

Nej jag gjortde lumpen 1986, vi hade 2 miljoner skott per ryss, sug på den du!

Det var inte jag som påstod något så jag behöver inte lämna någon källa. Men det kan nog bli något i det häradet, det vore billigt för amerikanerna och en katastrof för ryssen. Jag som privatperson stödjer Ukraina med vad som blir över, så mycket jag kan. Men visst en dag kanske jag inte kan längre, den dan helvetet fryser till is, typ.
Citera
2023-10-13, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Någon som talar för att ryssarnas materiella reserv inte är så stor som vissa påstår är tex T-90 vagnarna.

Till en början såg vi endast T-90A gå åt för att sedan minska i antal bland förlusterna och knappt setts på 6 månader. Totalt 34st förluster.
Sen fick vi se leverans av max 10 st T-90S till fronten. Dessa skulle egentligen gått på export. Nu finns 7st bland räknade förluster och samma sak där, inte setts på 6 månader.
Nu har T-90M tagit över helt bland förluster av T-90.

Om man nu sitter på såna stora reserver varför inte satsa på varje modelltyp i 100-tals åt gången?
Varför behövde man avbryta exportordern och skicka dessa förenklade varianterna direkt till fronten?
Varför inte ösa på med miljoners miljoner T-72s i Ukraina och låta elitförbanden bygga upp sin förmåga med T-90M på hemmaplan?(en hint av ironi).

Dessa ständiga småleveranser tyder enligt mig på balansgång med begränsade resurser. T-90A var ingen hit så tror man lagerhåller gamla obrukbara exemplar för att uppgradera direkt till T-90M men att de flesta redan gått på export som T-90S och T-90MS. Tittar man bara på Indien så verkar de ha anskaffat +1000 av T-90-variant.
Skulle inte förvåna mig om man endast sitter på ca 1-200st obrukbara vrak av T-90.

https://twitter.com/verekerrichard1/status/1712183074065129843

1500 st T-90M har tillverkats påstås det i det här klippet:

https://youtu.be/Yx70sC25wZE?feature=shared
Citera
2023-10-13, 02:52
Medlem
platyzmas avatar
Har lersäsongen gått igång där nere eller kör dom på på alla fronter än?
Citera
2023-10-13, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Russia's losses - 12.10.2023
[*]wounded ~854.670[*]killed ~284.890 (+990)

Hur många är det totalt sedan invasionen började?
Citera
2023-10-13, 04:20
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Hur många är det totalt sedan invasionen började?

Svaret står ju i det du citerade?
Citera
2023-10-13, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Svaret står ju i det du citerade?

Nej? Det står 2023.

Edit: Ah! Det är rapporterat det datumet ser jag nu. My bad!
Citera
2023-10-13, 04:27
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Nej? Det står 2023.

Det står gårdagens datum. Alltså totala antalet förluster fram till det datumet. Driver du med oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in