2023-10-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Israel går ut och talar om att ett kvarter kommer att bombas om några timmar. Då måste de lyda.

Ja de stackars åldringar, spädbarn, kvinnor och handikappade som inte kan sätta sig i säkerhet med några minuters förvarning att man ska bomba skiten ur deras bostadshus ,får naturligtvis skylla sig själva då de råkar vara araber.

https://www.trtworld.com/middle-east/roof-knockin
Citera
2023-10-13, 00:10
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Israel har inte haft Gaza på 18 år. Förutom som fientlig, missilskjutande granne som de måste förse med el och vatten pga sina egna och omvärldens förväntningar att de ska vara humana. De skulle nog med stor glädje ge Gaza till Egypten om Egypten då kontrollerade Hamas.

Kul att försörja fienden som samtidigt rustar för att angripa en. Visst finns det extremister bland judarna också. Men inte i närheten av islamska knäppgökar.
Vi talar om folk som vill förvandla hela världen till någon version av Iran eller Afghanistan. De anser sig ha ett uppdrag av Gud som ger dem frikort att slakta alla som står i deras väg. Vill nog hävda att Israel kämpar för västvärlden och mot dessa extremiströrelser.
Citera
2023-10-13, 00:10
Medlem
Du har väl inte missat sommarens ståhej om Bibis nya lag om val av domare.

100,000 tals protester etc

Vänstern hatar honom som vänstern här hatar Jimmie Åkesson....men i sina läger är de extremt starka..lojala väljare

Netanyahu är allt annat än nervös

Hans bakgrund vare sig vad man tycker om honom så är han extremt smart.

Han har MIT degree, Harvard
Elitsoldat som hans två bröder Sayeret Matkal

Hans bror Yoni räddade gisslan i Uganda och var den enda soldaten som dog under den lyckade räden "operation thunderbolt" om jag inte minns fel

Olmert är ex officer i Golan brigaden men har inte samma intelligens som Bibi

obs nu är det neutralt....

Netanyahu är begåvad att skaffa kontakter och gjort Israel mkt starkt pga sin entreprenör tänk han lärde av judar i Boston och Philadelphia

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag anar att du är mer insatt än jag.
Utveckla gärna - vilka i Israel hatar Netanyahu och varför?

Skicka pm om du inte vill vara it

Jag är ärligt intresserad.

I denna situation uppfattar jag N som otrygg och extremt stressad. Som jag fattat det, finns det betydligt hårdare personer runt honom, som vill se blod.
Och jag tror att han fruktar totalt splittring i Israel.

Terrordåden kom så perfekt för honom att jag blir paranoid.

Han fick exakt vad han behövde.
Nu kan han flytta fokuset osv
Citera
2023-10-13, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Ja de stackars åldringar, spädbarn, kvinnor och handikappade som inte kan sätta sig i säkerhet med några minuters förvarning att man ska bomba skiten ur deras bostadshus ,får naturligtvis skylla sig själva då de råkar vara araber.

De informerar långt innan.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

De valde Hamas som ledare, liksom tyskarna valde Hitler. Då får man stå sitt kast. Minns hur Tyskland såg ut 1945.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Går inte att se utan att vara medlem på Reddit. Vad föreställer bilderna?

Bilder på döda bebisar, men det är maskat, inte så hemskt.
På telegram läggs det upp mycket värre bilder, på döda barn i Gaza.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasbullah.
Det är mer komplext än så. Israel har uppenbarligen bombat även civila mål i Gaza, men då med förevändningen att byggnaderna brukas av Hamas. Några andra bevis än att IAF påstår detta tycks sällan presenteras. Det är svårt att ens göra den distinktionen eftersom Hamas är en del av det civila samhället i Gaza och området är extremt tätbefolkat.

Nej, jag tycker också Israel måste redovisa alla underättelsekällor och dessutom låta utomstående fatta militära beslut åt dem.
Citera
2023-10-13, 00:12
Medlem
Citat:

Ja, araber är ganska jobbiga faktiskt.

Förstår inte vad du gnäller över, alldeles nyss menade du att Hamas var jättemodiga som gav sig på kvinnor och barn.
Senast redigerad av EBITDADDY 2023-10-13 kl. 00:15.
Citera
2023-10-13, 00:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Ehud Olmert om Netanhayu:
https://youtube.com/shorts/1UOJHeSZS_o?si=62U_uaDBo6MGQ-_j
Intervjun är från i April tidigare i år och rör främst kritik mot de illegala bosättningarna på Västbanken.
Olmert står enad med majoriteten av Knesset kring den militära responsen gentemot förra veckans attack.
Olmert var Netanyahus företrädare och därigenom dennes störste konkurrent om statsministerposten.
Citera
2023-10-13, 00:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Om USA langar samma vapenarsenal till dem som till Israel så kan de nog bli mindre fega.....

It's been done. Inte av USA iofs. De blev inte dugg mindre fega.
Citera
2023-10-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
It's been done. Inte av USA iofs. De blev inte dugg mindre fega.

Nej, jag upplevde att mod är snarare något
man har inombords. Det går inte köpa.
Citera
2023-10-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Israeliska myndigheter vägrar dela med sig av bilder från lördagens attack.

De mesta av innehållet kommer från Hamas själva.
Ganska uppenbart att Hamas och aktivister gillar att dela söndertrasade lik. Folk på internet tror att en civiliserad stat ska dela bilder på civila som blivit grymt mördade... Offermentalitet är något som araberna har.

Rent skitsnack, bara googla så hittar du lite av alla bilder som Bibi kablat ut till hela världens media och politiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in