2023-10-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Har jag sagt det? De kommer inte att döda två miljoner civila. Eller rättare sagt, de kommer inte att låta Hamas döda två miljoner av sina egna civila.

Men vi kan vända på det. Tror du att Israel blir säkrare om de accepterar militanta islamister på sin bakgård som skjuter missiler, och även är kapabla att infiltrera och utföra fler massakrer mot civila. Bollen ligger hos dig. Säg vad Israel ska göra.

Första steget är att sluta hämnas x10 hela tiden, och inte bete sig som terrorister själva. Sen kan man dra tillbaka sina extremister som fördriver folk på västbanken och lämna tillbaka den mark man stulit genom krig. Sen kan man resa sina murar runt sina rättmätiga gränser och fokusera på skydd si befolkning istället för att döda oskyldiga blint i närområdet "preventivt". Då kan man få en dialog precis på samma vis som man fått med diplomati och handel med länder som quatar med fler att mer och mer accepter Israels (med din gränser från 48) rätt att existera, som inte gjorde det förut.

Självklart har USA o kdå en viktig roll att ställ krav på Israel och stödja hela regionen inte bara judarna.
Citera
2023-10-12, 23:27
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja men de har redan dödat 1000

Hade de tagit 1000 gisslan så hade det vart lite flyganfall, 1000 döda pallar och fångutförväxling
Nu kan man INTE..... nu är det bara frågan om Hamas vill dö med lite mänsklighet kvar eller som odjur....men tro mig som har ändå 20 år FM reserv...man skickar inte 300,000 soldater, 1000 pansar och ett jävla aggressivt flygvapen för en "räddningsaktion " .... När soldaterna går in så är det deras säkerhet som kommer först, inte gisslan, hoppas nu du fattar den militära aspekten som ÄVEN Sverige har

Du snackar goja nu bara. 20 år erfarenhet och har inte en susing om varför man mobiliserar 300 tusen soldater. Suck

1. 50-100 soldater kommer syfta till mark offensiv
2. 150 tusen kommer sättas ut vid de 4 gränsövergångarna
3. Resten är för inre säkerhet.

Var så god, du hörde det först från mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Svårt och säga vad dom ville upnå men filmer från terrordådet så verkar dom prata ryska.
https://twitter.com/Existenzse/statu...sJY7U6kNw&s=19
Där tex deta har inte hamas kokat ihop själva det tror jag inte därför blev Israel så chokade hamas hade inte denna kapacitet.
Jag tror inte heller det var tänkt och gå till så här utan dom skulle kidnappa och säkert mörda några men sedan gick sandnegrerna amok.
Iran tex var mycket snabba med att tala om att dom inte var inblandade ingen vill ta i deta. Israel är en mycket kompetent militär makt. Ingen vill bråka med dom.

Hamas är körda nu deta överlever dom aldrig. Antagligen är gaza så pass utslaget redan att hamas inte längre har kontrollen. Man hade inte räknat med eller förberett sig på det svaret man fick av Israel.
När Israel sedan går in i gaza kommer det bli mycket våldsamt man är ute efter hämd.

Uppriktigt utgår jag från att Ryssar är inblandade. Både här och i Afrika.

Hamas är i så fall väldigt idiotiska nyttiga idioter som slänger bort allt på den här lilla demonstrationen av ondska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Israel måste ha kontrollen över Gazaremsan och gränsen till Egyptien. Smugglingen från Egyptien sedan 2007 har bevisligen varit enorm. Att detta fått pågå under 16 år hela tiden utan att Israel tagit i med hårdhandskarna kan man tycka är konstigt.

Ja dels det, men även var är den internationella kritiken mot Egypten? De har fredsavtal med Israel, men har sett mellan fingrarna (milt uttryckt) när mängder med vapen förts in till en aktör som vill förinta Israel, genom deras territorium. Det är ju att betrakta som ett brott mot fredsavtalet.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
De har ju inte varit utan, el vatten, mat mm i decennier….
Vi får se hur länge omvärlden går med på den strategin.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Helvete vad mycket skit ni postar. Har ni en tävling om vem som hinner dra på sig flest varningar innan man åker ut för 2.01?
Det är ungefär så det ser ut från min synvinkel.

/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Enkel miljö för att radikalisera. Israel bombar fram nästa generations terrorister. De vet om det, allt handlar om blodshämnd. Lika primitiva som Palestinierna.

Själv förlorar jag hoppet om mänsklogheten. Någon måste sluta att hämnas. Ser inte det hända med två extremer som hatar varandra.

Så är det, det har jag sagt sedan trådstarten. Så länge endera sidan ska hämnas kommer det aldrig att bli fred.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nej så klart inte. Islamistisk terrorism och människofientlighet kommer alltid att återkomma. Hamas är dock dödsmärkta, och nästa hatorganisation kommer inte förrän de varit igenom avgrunden.
Det enda bestående blir då terroriststaten israel? Resten av terroristerns får nya klubbnamn.
Citera
2023-10-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Enkel miljö för att radikalisera. Israel bombar fram nästa generations terrorister. De vet om det, allt handlar om blodshämnd. Lika primitiva som Palestinierna.

Själv förlorar jag hoppet om mänsklogheten. Någon måste sluta att hämnas. Ser inte det hända med två extremer som hatar varandra.

Människan är så jevla rökt. Alla fattar ju att Putin och Kina sitter och gottar sig nu. Putin har ju orkestrerat detta tillsammans med Iran.

Detta handlar om att röra upp så mycket skit de kan för att försvaga väst. Och Mellanöstern är ju de nyttiga idioterna.
Citera
Bannlyst
Äe fi fan..Detta tar priset:

"We saw a pregnant lady lying on the floor, and then we turn her around and see that the stomach is cut open, wide open,' Yossi Landau, an aid worker at the NGO Zaka, told i24News, his voice cracking with emotion.

'The unborn baby, still connected with umbilical cord, was stabbed with a knife. And the mother was shot in the head. And you use your imagination, trying to figure out what came first.'"

De skar alltså ut fostret på en levande kvinna för att sedan knivhugga ungen medan den levde, fortfarande fastsatt i navelsträngen. Detta är en ny nivå av ondska, detta är de grövsta krigsbrott jag hört talas om. Till Samnytt svarade israeliska militären att de hade 3gigabyte med filmer och foton av helvetet. 3 gigabyte av ondska. OCH HÄR SITTER NI ÄCKLIGA PALESVIN OCH ÄR STOLTA ÖVER DETTA?! Gud ser er! FAN TA ER! Ni åker käpp rätt ner för detta!

Källa: https://www.dailymail.co.uk/news/art...zens-flee.html

Kolla hemmet..inte en millimeter oförstörd, t.o.m. köksklockan var sönder liksom deras liv.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Collateral damage kan tyvärr inte undvikas som krig ser ut idag. Då ska man gå tillbaka till att mötas armé mot armé på avskilda slagfält, vilket så klart vore att föredra för de allra flesta. Så ser dock inte verkligheten ut.

Precis. Om Hamas hade stått upp och gjort det möjligt för Israel att slå mot dem utan att skada civila hade Israel gjor det. Hamas hade inte gjort detsamma för Israel. Q.E.D.
Citera
2023-10-12, 23:29
Medlem
Berätta för mig när vi hade råd att mobilisera så här många män

Va tyst och njut av showen...

Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Du snackar goja nu bara. 20 år erfarenhet och har inte en susing om varför man mobiliserar 300 tusen soldater. Suck

1. 50-100 soldater kommer syfta till mark offensiv
2. 150 tusen kommer sättas ut vid de 4 gränsövergångarna
3. Resten är för inre säkerhet.

Var så god, du hörde det först från mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in