2023-10-12, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Att se en död kropp på badrumsgolvet gör en ändå inte skyldig till mord.
Nej fast varför ljuger man om det i efterhand om man är oskyldig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja när domen väl faller så kan de ju be HD pröva, men vi får se. Även Clea kan ju ha såna tankar beroende på hur det går för JJ. Man skulle vilja se hennes min när hon fick veta att MH fått åka hem. Lika förvånad som när MH sagt att hon inte var med i badrummet kanske? Eller lika förvånad som Clea blev när fhl nämnde branden hos Tove och hennes familj?

Åklagaren hade väl öppnat för andra mildare rubriceringar över Maja, jag tror dom släpper det nu. Men man vet aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Försökt ja det kan man göra?

Men man kanske är totalt chockad och bara tänker va är detta shit hon verkar ju helt galen ja följer med.

Jag tror inte hon tänkte alls, oavsett vad som hände i badrummet tror jag Maja var chockad efteråt och bara gjorde som hon blev tillsagd. Tog order som en robot.
Citera
Medlem
Citat:
Ska bara säga en sak, med tanke på att hon är släppt, samt att hon suttit i ett år, om om om hon döms tror ja Max hon får 2 år, då ska hon sitta, 6 månader till 2/3.

Dessutom får hon inställa sig själv söka anstalt osv de brukar ta i dessa tider mellan 4-10 månader, innan hon isf börjar avtjäna sitt straff, så lugn nu och då pratar ja om Maja.

Citat:
Ja sa om hon döms för gravfridsbrott vilket hon kan göra.

Då tror ja hon får antingen böter men de är ett bötes straff då ska hon få ersättning för 1 års frihetsberövade men om hon får 6 månader ? Räknar man av 2/3 då ska hon sitta 4 då får hon skadestånd för 6-8 månader hon suttit.

Du får nog börja läsa igenom vad du skriver, inte nog med att du sitter och säger emot alla andra så säger du ju emot dig själv.

Dina egna ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag tror inte hon får någon ersättning alls.

Det finns fall dör man ansett att den frikände själv försatt sig i situationen.

Fröken Hellm*n:s försvarsadvokat P*ter G*llberg kommer så småningom att se till att ett skadestånd utbetalas till hans klient på mellan en miljon och upp till 1.500.000 kronor, om hans klient blir helt frikänd vill säga.

Det våras för brottslingen

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-12, 22:41
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Förstår inte hur folk kan vara förvånade över HR beslut att släppa Maja.

Har man läst FUPen och domen så är det rätt väntat.

Johanna kommer bli dömd till mord alternativ dråp. Maja misshandel plus gravfridsbrott.
Citera
2023-10-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej fast varför ljuger man om det i efterhand om man är oskyldig?

Vet inte. Hela grejen är sjukt konstig och obekväm. Jag tror absolut inte att Maja har rent mjöl i påsen, men får de inte fast henne så får de inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är precis som jag skriver, hon är INTE friad utan frisläppt i väntan på dom.
Folk har extremt svårt att skilja på dessa två.

Ok och hur många fall har du upplevt som inte är ”friande dommar” när HR ger det utslaget? Eller tjoffsar du om att hon kommer dömmas i HR till 2 år men frigavs pga att häktningen var inräknad i det mm mm Du är oavsett totalt helgalen ute och far i ditt resonemang.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja när domen väl faller så kan de ju be HD pröva, men vi får se. Även Clea kan ju ha såna tankar beroende på hur det går för JJ. Man skulle vilja se hennes min när hon fick veta att MH fått åka hem. Lika förvånad som när MH sagt att hon inte var med i badrummet kanske? Eller lika förvånad som Clea blev när fhl nämnde branden hos Tove och hennes familj?
Det är möjligt att nån part begär prövningstillstånd (om domen inte anses korrekt) men då lär det tillkomma ny bevisning, nåt om jäv, domvilla eller att de söker prejudikat.
Men det lär behövas nåt heavy om RÅK ska inkomma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du får nog börja läsa igenom vad du skriver, inte nog med att du sitter och säger emot alla andra så säger du ju emot dig själv.

Dina egna ord.

Läs innan till nu noga ok?

Maja kommer inte behöva sitta inne mer de kan ja garantera er, om hon döms för gravfridsbrott till böter endast kommer hon få skadestånd för 1 år då hon suttit häktad. Då får hon ut en 500 000 - 700 000

Döms hon till fängelse i 1 år. Ska hon få skadestånd för 4 månader då man sitter 2/3
Citera
2023-10-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Förstår inte hur folk kan vara förvånade över HR beslut att släppa Maja.

Har man läst FUPen och domen så är det rätt väntat.

Johanna kommer bli dömd till mord alternativ dråp. Maja misshandel plus gravfridsbrott.

Misshandel?
Citera
2023-10-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n:s försvarsadvokat P*ter G*llberg kommer så småningom att se till att ett skadestånd utbetalas till hans klient på mellan en miljon och upp till 1.500.000 kronor, om hans klient blir helt frikänd vill säga.

Det våras för brottslingen

Mvh/
@JokerMannen

Men om hon blir dömd för gravfridsbrott till 1 års fängelse kan väl riden hon suttit räknas? (ganska exakt ett år) och inget skadestånd betalas ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in