2023-10-12, 22:14
Medlem
Vad ville Hamas uppnå egentligen? Uppmärksamhet från andra muslimer? Det är den enda rimliga förklaringen jag har. Man blev orolig över att Israels relationer till grannarna blev lite för positiv så man skär huvudet av oskyldiga för att få fart på konflikten.

Det är rätt talande att muslimer tycker sån ondska är normalt beteende. Tänk om ett västerländskt land hade gjort något liknande i hopp om att skapa en konflikt som skulle ge dem stöd från andra västerländska nationer. Låter helt galet, men som marknadsföring för att nå muslimer så funkar det tydligen bra. Vidriga människor de där muslimerna.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
De sade på en press con från vita huset. Kolla youtube
Vet du när den pk;n var? Det har ju varit ett gäng presskonferenser i det senaste, menar jag...
Citera
Medlem
Vad är du inte förstår??? De är dödsdömda även om de släpper gisslan

Frågan är bara om Hamas vill dö med lite medmänsklighet kvar i kroppen eller som ett odjur.

När Breivik gjorde sitt sjuka dåd och pepprade små barn... så var det en pojke som klarade sig när Breivik hade honom i sitt sikte...Han gick ner på knä och skrek "SNÄLLA NEEJ" , Breivik gick då förbi honom.

Han fick ingen + poäng där och ska inte få heller....samma med Hamas... De kan välja ist hur deras mödrar ska ha det i framtiden, deras barn när Gaza är i ruiner

Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Vad händer om Hamas säger att dom ger upp för att skona civila på Gaza?
Ska Israel fängsla en hel armé på livstid?
Citera
2023-10-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
De som kör mest victim blaming är Israel, Som förnedrar, fördriver och svälter ett helt folk och sedan kallar dem "djur" när de gör väpnat motstånd.

Är det "väpnat motstånd" att slakta oskyldiga kvinnor och barn?

Jisses.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2023-10-12 kl. 22:20.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Här kan man den israeliske politikern Naftali Bennett intervjuas i brittiska SkyNews. De här människorna är störda. Västvärlden borde skämmas för att ha låtit de här typerna göra som de vill i världen sedan 1945:

https://twitter.com/KeithWoodsYT/status/1712505761962607026
Citera
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Må Allah utplåna alla muslimer.
Citera
2023-10-12, 22:16
Medlem
MonCounsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är faktiskt inget vidare att slå ut all infrastruktur, strypa elförsörjning och liknande för att bryta ned motståndsviljan. Hamas-männen gömmer sig och civilbefolkningen dukar under.
Snarare ökar det folkliga stödet för Hamas i Gaza pga det.
Citera
2023-10-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Du kan ha rätt
Enligt Scott Ritter så har underrättelsetjänsten i Israel använt Ai för att granska en hel del information. Men vad vet jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Om de nu blockerar Gaza helt, utan mat vatten etc. Vad ska gisslan äta? Finns det mat kvar i Gaza så lär inte gisslan vara de första i matkön precis..

Jo, för om de som tagits som gisslan svälter ihjäl, så har de inte längre något värde i exempelvis en fångutväxling. Så av ren självbevarelsedrift lär Hamas prioritera att förse gisslan med mat och vatten framför civila palestinier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Han har en väldigt bra poäng, men uttrycker det väldigt dåligt. Du väljer att tolka det väldigt fel och till din fördel, din apologet och det ser alla som kan läsa också.

Förklarar bara mänsklig psykologi. Ingen ursäkt för något och detta gäller såklart båda sidor. Men är man förblindad av hat och inte kan ta till sig fakta läser man som fan läser bibeln uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jag har

Låt Gaza tillhöra Egypten, men som en autonom region. Stoppa nya judiska bosättningar där helt.

Låt Västbanken bryta sig helt loss från Israel, stoppa nya judiska bosättningar där också.

Skulle Israelerna kunna gå med på det tror du?

Jag tror nåt liknande föreslogs för inte så länge sen, men Netanyahu och hans nya regering ville inte det.

Jag tror helt innerligt att det inte borde vara några konstigheter..även om jag misstänker att Palestina kommer känna sig lurade, då de hade hela området för sig själva innan Judarna kom.

Men det är nog den enklaste lösningen

Du lever i en låtsasvärld.

Gaza är redan en form av autonom region. Hamas är deras preferens.

Om inte helgens terrordåd visade det med all tydlighet så kan nog inget övertyga dig.

Varför ska Västbanken bryta sig loss från israelisk mark? Varför ska inte israeler tillåtas bo på israelisk mark?
Citera
2023-10-12, 22:19
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Vad ville Hamas uppnå egentligen? Uppmärksamhet från andra muslimer? Det är den enda rimliga förklaringen jag har. Man blev orolig över att Israels relationer till grannarna blev lite för positiv så man skär huvudet av oskyldiga för att få fart på konflikten.

Det är rätt talande att muslimer tycker sån ondska är normalt beteende. Tänk om ett västerländskt land hade gjort något liknande i hopp om att skapa en konflikt som skulle ge dem stöd från andra västerländska nationer. Låter helt galet, men som marknadsföring för att nå muslimer så funkar det tydligen bra. Vidriga människor de där muslimerna.

Ja uppmärksamhet får man ju såklart genom att slakta en massa oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in