2023-10-12, 20:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Ni som gaggar om att hon kommer få skadestånd, varför det? Hon är en mörderska men dessutom kommer hon dömmas för grovt gravfridsbrott. Sluta hon kommer inte få något skadestånd
Det är Sverige du lever i. Här ger vi alla plata och ingen plomo.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/valdtaktsman-fick-840-000-nya-fragetecken-kring-aldern-/
Citera
2023-10-12, 20:42
Medlem
irishrages avatar
Är det fastslagit att hon flyttat kroppen?
Citera
2023-10-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Lägg av, det är enbart osmakligt att du gör dig till talesman för Toves anhöriga. Hörde du deras målsägarbiträde, lät det som att de tyckte att Maja skulle släppas?

Maja har för fan ljugit dem rätt upp i ansiktet. Toves pojkvän tog kontakt med Maja och frågade var Tove var, och fick en lögn i retur av Maja. Sen fick de leta och lida i veckor. Du är inte klok om du tror att Toves anhöriga vill nåt annat än att Maja ska låsas in på livstid.

Jag har empati och medlidande med Toves anhöriga, det ligger bakom min reaktion. De som inte har det kan ju rycka på axlarna åt att den som orsakat hennes anhöriga ett livslångt lidande blir fri idag.

De anhöriga önskar alltid värsta tänkbara straff men de är förhoppningsvis förnuftiga nog att fatta att man inte kan döma någon på så tunn bevisning.

Det är ju bara din subjektiva övertygelse att M varit med och dödat T. Bevisningen håller inte. Det har jag m.fl. här sagt hela tiden och idag fick vi det bekräftat i och med beslutet från Hovrätten.
Citera
2023-10-12, 20:43
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Omöjligt då hade hon inte släppts.

Ja det hade hon för hon har suttit av sitt straff.
Citera
2023-10-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Ja det hade hon för hon har suttit av sitt straff.

För vållande till annans död tror du att det år 1 år då har du ingen koll alls, hon kommer inte dömas för det.

Vi låter Göta hovrätt visa domen där efter kan du skriva och säga du hade rätt!
Citera
2023-10-12, 20:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Exakt. Och att historien ändras över tid är heller inget hinder. Det är som sagt bara att skylla på att man har varit chockad och chocken släpper över tid. Så kommer man ihåg mer och mer - att man inte kommer ihåg nåt

HR har satt en ”Get-out-of-jail for dummies” i händerna på mördare. Tipp topp, det känns vettigt och rättssäkert i den här tidens våldsvåg.
Tror du att det var Ms lögner som friade henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Omöjligt då hade hon inte släppts.

Det finns fortfarande en liten chans att man ändrar den tidsmässiga påföljden för Maja inför 25 oktober.

Vi får hoppas och be till Gud att Maja får krypa tillbaka där hon hör hemma, bakom lås och murar.
Citera
Medlem
zorb89s avatar
Skandal i Sverige som skett igen
Är den ena mördaren satt på fri fot?!
Citera
2023-10-12, 20:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, jag tycker åklagarna har gjort ett hafsigt och dåligt jobb. Rullman hade tur som fick bägge fällda för mord, särskilt Maja som han inte la nån större möda på. Urdåligt, jag hade varit grymt missnöjd med åklagarens engagemang om jag hade varit anhörig till Tove. Både Maja och Johanna hade kunnat pressas mycket hårdare av såväl förhörsledare som åklagare. Slappt, slött och oengagerat.
Undrar om Johanna ångrar att hon lärt sin adept vad griftefridsbrott innebär?

Tänker på sökorden 28 augusti och hur sen de här suttit och gaggat vid IIlharjen i timmar.

Hade varit intressant att få avlyssna deras resonemang och hemlisar som BFF - bland allt hat, hämnd och mord som de här två har diskuterat.
Då hade nog inte Maja låtit så tvålfager som hon ville ge sken av i förhör.

På sin höjd nån lam fråga om det inte är lite risky?
Citera
2023-10-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hon har släppts på fri fot vilket talar emot att hon kommer sitta mer tid. Frias hon helt lär det bli skadestånd på 3,5 miljoner minst.
Knappast, antar du ej ens vet vem som utdömer sådan ersättning? Är bra mkt mindre pengar än så det kan komma att handla om. Sen spelar saker som om man varit med och försvårat utredningssituationen sj. Tex ljuger i förhör och orsakar den tid som man nu vill ha ersättning för. Lär inte bli mkt till denna individ då hon försvårat utredningen i det minsta och i mest troliga bedömningen delaktig i brott mot grifte och/eller skyddande av brottsling.
Citera
2023-10-12, 20:49
Medlem
irishrages avatar
Min erfarenhet är att hon släpps på fri fot så kommer hon inte dömmas till något nytt straff eller har redan suttit av 2/3 av straff typ brott mot griftefriden.
Citera
2023-10-12, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
De anhöriga önskar alltid värsta tänkbara straff men de är förhoppningsvis förnuftiga nog att fatta att man inte kan döma någon på så tunn bevisning.

Det är ju bara din subjektiva övertygelse att M varit med och dödat T. Bevisningen håller inte. Det har jag m.fl. här sagt hela tiden och idag fick vi det bekräftat i och med beslutet från Hovrätten.
Majas historia är uppdiktad. Det finns ingen anledning att ljuga om vad man gjort på en mordplats om man inte har nåt att dölja. Där har du en ledtråd Sherlock. Efter mordet har hon hjälpt till att dölja kroppen och ljugit för polis och anhöriga. Jag undrar hur ”förnuftig” du hade varit om din dotter/syster/sambo hade blivit mördad och du blev ljugen rakt upp i ansiktet av nån som var 3 meter bort i samma 1:a när hon blev mördad, utan att ha en aaaaaning om vad som hände. Om det är det samhället du vill ha, där man spottar brottsoffer och deras anhöriga i ansikte, fine. Fortsätt att försvara detta. Annars borde du kanske tänka på om det är rimligt att man kan bete sig som Maja och vandra därifrån med ett garv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in