2023-10-12, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antifa.Hooligan
Det har Israel aldrig gjort menar du?

Man besvarar eld och terrorattentat.
Man skjuter inte raketer besinningslöst för att man har en dålig dag.
Citera
2023-10-12, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Skillnaden är att Hamas är en islamistisk terrorsekt vars medlemmar inte kämpar för fred eller frihet utan de kämpar för att bli martyrer för Allah och för att utplåna juden.

Hamas och dess ledare har gång på gång själva uttalat detta. Det handlar inte om någon frihetskamp.

https://www.youtube.com/watch?v=GyXS9072jCc
"Hamas leaders: We love death like Israelis love life"

"We love death for Allah, like you love life. And we compete for martyrdom like you flee from death"

Citat:
Ursprungligen postat av Antifa.Hooligan
Ett hederligt folk som vill ha tillbaka sitt land som någon snodde av dem.

Israel har systematiskt mördat palestinier sen dag ett.

Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Israel har också både skjutit och bombat helt oskyldiga civila under en lång tid, det är också omänskligt, kanske konsekvenserna av det blir att andra sidan blir omänsklig och dödar civila?

Alltså kan ni fatta någon gång att det här inte handlar om någon "frihetskamp"?

Hamas har varit väldigt tydliga med att det sista de är ute efter är fred.

https://www.timesofisrael.com/hamas-chief-we-wont-discuss-recognizing-israel-only-wiping-it-out/

"Hamas chief: We won’t discuss recognizing Israel, only wiping it out"

http://www.thetower.org/6269-hamas-chief-sinwar-hamas-seeks-sacrifice-of-palestinian-children-for-destruction-of-israel/

"Hamas Chief Sinwar: Hamas Seeks Sacrifice of Palestinian Children for Destruction of Israel"

Ni som öht tänker tanken på att försvara detta är så vilseledda att det är synd om er.

https://www.youtube.com/watch?v=GyXS9072jCc
"Hamas leaders: We love death like Israelis love life"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Det är väl inte israels uppgift att mata 2 miljoner blodtörstiga muslimer vars enda mål i livet är att mörda israeler? Gaza-borna får vända sig till arabvärlden på 2,2 miljarder människor.

De är ju instängda av Israel på Gazaremsan! Israel vaktar runt om. Som ett getto. Så jo, det är deras uppgift att bete sig som människor och inte låta familjer och barn dö. Finns det ett helvete så lär väl de som beordrar detta fullt medvetna om vad det innebär hamna där. De tänker inte heller på sitt eget folk och vad dessa handlingar kan innebära på sikt för dem själva… De hade absolut inte behövt göra vad de gör nu, det är ett val. Ett mycket dåligt och ödesdigert val även för Israel. Det har jag en stark känsla av.
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Jag väntar otålmodigt på att Israel ska invadera kackerlacksboet och frigöra hundratals gisslan. Har de sagt när de tänker inleda stormningen?
Citera
2023-10-12, 20:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Men nu bodde det palestiner där i 2000 år och om du hade frågat dom för 1500 år sedan vilket som var deras land så tror jag utan att veta för mycket att dom hade sagt att dom bor i sitt land. Och jo det var mördande och våldäkt. Judarna använder en rasistisk idologi som försvar för att utöva sin egen och västvärlden säger ingenting för det var dom som gjorde judarna illa.

Sluta nu..

Tror du att det skulle ha blivit en fredsprocess i ex-Jugolslavien om man höll tjaffsa om "vem ägde vad, och när"..eller vem gjorde "vad"..för några hundra år sedan ?

Nej, och det klargjorde jänkarnas toppdiplomat när han reste till Serbien för att snacka. Han hade givit ett kristallklart besked innan sin resa : "-Jag vill inte höra talas om vad som skedde för x hundra år tillbaka, utan vad det är vad vi kan göra nu, och för framtiden !

Då blir det nämligen ingenting. Då fastnar man i historien utan att kunna lösa ett skit.

Palestinierna sitter i en usel sits, men : "deal with it !

För vad man har gjort tills nu har inte fungerat sedan 1948 med krig, terror, självmordsbombningar. Varför inte satsa på att skicka ungarna i skola, utbildning oskaffa cash så att man köpa tillbaka den där appelsin-farmen som man tappade 1948.

För vad man gör nu, fungerade inte igår eller idag..o det kommer helt säkert att inte fungera imorgon om ungarna lär sig stenkastning !

Var f-n i historien har ens stenkastning fungerat ???
Citera
2023-10-12, 20:32
Medlem
OrmurinLanges avatar
Ni får tänka att Hamas inte tagit på sig någonting förutom raketattackerna. Internet har varit nedstängt i Gaza sedan dess.

Bevisligen hade Israel varnats av Egypten att en attack var på väg att ske. Dessutom ska terroristerna anlänt med fallskärmar. Märkligt att Israel inte ens då snappat upp dessa terrorister i det läget.

Senare har den falska historian om halshuggna barn spridits för en gråtande reporter på CNN berättade det. Detta är såklart ett fall av propaganda; för trots att historian har dementerats så är det oavsett en "sanning" för den redan spridits.

Nu samlas Amerikas ledare och ställer sig bakom Israel. Kommer det bli som efter 9/11 då man antingen var med dem eller emot dem?

Annars helt ofattbart att en etnisk rensning av två miljoner människor kommer ske; ivrigt påhejande av fårskocken som inte ens erkänner att Gaza är världens största fängelse.

Folk kommer fördöma er i framtiden.
Senast redigerad av OrmurinLange 2023-10-12 kl. 20:34.
Citera
2023-10-12, 20:33
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De är ju instängda av Israel på Gazaremsan! Israel vaktar runt om. Som ett getto. Så jo, det är deras uppgift att bete sig som människor och inte låta familjer och barn dö. Finns det ett helvete så lär väl de som beordrar detta fullt medvetna om vad det innebär hamna där. De tänker inte heller på sitt eget folk och vad dessa handlingar kan innebära på sikt…

Ingen stoppar dom. De är fria att lämna och integreras i muslimska länder. Det är inte deras land och mark. Ingen tvingade dom heller att invadera södra Israel och tortyrmörda tusentals i den fegaste och mest bestialiska odjursattacken jag har sett i hela mitt liv.

Vidriga äckel.
Citera
2023-10-12, 20:34
Medlem
Officiella bilder av barn mördade och brända av Hamas:

https://twitter.com/IsraeliPM

Själv vågar jag inte ens klicka på bilderna.
Citera
2023-10-12, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OrmurinLange
Ni får tänka att Hamas inte tagit på sig någonting förutom raketattackerna. Internet har varit nedstängt i Gaza sedan dess.

Bevisligen hade Israel varnats av Egypten att en attack var på väg att ske. Dessutom ska terroristerna anlänt med fallskärmar. Märkligt att Israel inte ens då snappat upp dessa terrorister i det läget.

Hamas uttalade mål är utplåning utav Israel och martyrdöd för Allah. Barn i Palestina indoktrineras med att de lever för att döda judar och förstöra Israel sedan de föds.
Citera
2023-10-12, 20:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehuruvida
Officiella bilder av barn mördade och brända av Hamas:

https://twitter.com/IsraeliPM

Själv vågar jag inte ens klicka på bilderna.
Hoppar har sett en bild på CNN och det räcker gott, Ingen vacker syn och då är jag snäll!
Citera
2023-10-12, 20:36
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Naftali Bennet:

"Are you seriously asking me about palestinian civilians?What is wrong with you? We are fighting nazi's"

Länk: https://t.me/markacollett/10629

Det som är positivt med dagens media landskap att miljoner människor kommer se klipp somndetta. Detta klipp kommer alltid finnas kvar på nätet.

Så människor världen över kan se hur ondskefulla och diaboliska judarna är.

Han har ju rätt. Det är inte Israels jobb att mata alla palestinier. Resten av världen kan göra det om dem vill.

Vart är Iran nu? Inga försändelser av mat? Inga korridorer krävda?

Vart är alla snälla islamister undrar jag
Citera
2023-10-12, 20:36
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Israel har också både skjutit och bombat helt oskyldiga civila under en lång tid, det är också omänskligt, kanske konsekvenserna av det blir att andra sidan blir omänsklig och dödar civila?

Så kan det naturligvis bli, men det ursäktar inget. En lösning måste komma till stånd, och Hamas har bevisat att det enda sättet det kan ske på är att de omintetgörs.

Citat:
Hör här, ordspråket ”öga för öga, tand för tand” passar ganska bra in här, det är dock fel väg att gå, jag står för ”vänd andra kinden till”

Nej det passar inte alls in här. Båda de ordspråken är för människor med standarder som Hamas inte uppfyller. Du får snarare köra med något i stil med The Son of Man goeth as it is written of Him, but woe unto that man by whom the Son of Man is betrayed! It had been good for that man if he had not been born.”

Citat:
men jag kan tippa på att folket i Gasa helt saknar hopp om en bra framtid när utveckling är att Israel fortsätter att ockupera mark och bostäder samt behandla palestinierna som skit, de flesta är arbetslösa och ser en jävla orättvisa, när de försöker visa sitt missnöje så får de smaka bly.
Jag skulle också vara less på min livssituation och när tillräckligt många känner att antingen lägger vi oss på rygg och dör, eller så slåss vi tills döden tar oss, så blir konsekvensen antingen det första eller det andra

Det främsta skälet att folket i Gaza nu inte känner något hopp är p.g.a. Hamas. De har nog två val. Antingen reser de sig mot Hamas och störtar dem i fördärvet, eller så accepterar de att ta retaliationen för vad Hamas gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in