2023-10-12, 20:17
Avslutad
Bara kolla på alla palestinier världen runt som hyllar alla hamas aktioner vilket smutsigt folk vi har och göra med.
Citera
2023-10-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Man känner igen hamasmedlemmer bl.a. på vapen och uniformer. Svårt att missa. Du vet väl själv vilka som är militärer och poliser i Sverige?

Hamas märker definitvt ut sina byggnader, eftersom de är myndigheten i Gaza.

Nej det vet jag inte! Man har väl inte uniform och vapen på sig hela tiden?!? De jag känner till som är militärer eller poliser kan man omöjligt se på dem vad de arbetar med.

Vad kommer det sig då att de bombar civila? Hur som helst ligger byggnader tätt och det är lätt att missa eller att en
Byggnad förstör andra när den rasar/sprängs.
Citera
2023-10-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det blir så när Hamas är så omänskliga.

Israel har också både skjutit och bombat helt oskyldiga civila under en lång tid, det är också omänskligt, kanske konsekvenserna av det blir att andra sidan blir omänsklig och dödar civila?
Hör här, ordspråket ”öga för öga, tand för tand” passar ganska bra in här, det är dock fel väg att gå, jag står för ”vänd andra kinden till” men jag kan tippa på att folket i Gasa helt saknar hopp om en bra framtid när utveckling är att Israel fortsätter att ockupera mark och bostäder samt behandla palestinierna som skit, de flesta är arbetslösa och ser en jävla orättvisa, när de försöker visa sitt missnöje så får de smaka bly.
Jag skulle också vara less på min livssituation och när tillräckligt många känner att antingen lägger vi oss på rygg och dör, eller så slåss vi tills döden tar oss, så blir konsekvensen antingen det första eller det andra
Citera
2023-10-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej det vet jag inte! Man har väl inte uniform och vapen på sig hela tiden?!? De jag känner till som är militärer eller poliser kan man omöjligt se på dem vad de arbetar med.

Vad kommer det sig då att de bombar civila? Hur som helst ligger byggnader tätt och det är lätt att missa eller att en
Byggnad förstör andra när den rasar/sprängs.

Vet du inte hur en svensk polis- och militäruniform ser ut?

Tror du svarade på din egen fråga i övrigt.
Senast redigerad av EBITDADDY 2023-10-12 kl. 20:23.
Citera
2023-10-12, 20:22
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Naftali Bennet:

"Are you seriously asking me about palestinian civilians?What is wrong with you? We are fighting nazi's"

Länk: https://t.me/markacollett/10629

Det som är positivt med dagens media landskap att miljoner människor kommer se klipp somndetta. Detta klipp kommer alltid finnas kvar på nätet.

Så människor världen över kan se hur ondskefulla och diaboliska judarna är.
Citera
2023-10-12, 20:22
Medlem
Ja....
Israel,Syrien,Libanon är fortfarande i krig mellan varandra

Läs på

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Så nu är det ok att bara flyga in på andra länder och bomba flygplatser?
Citera
2023-10-12, 20:23
Medlem
Trots allt är det ju bra att dom där galna terroristerna är instängda nu. Total blockad och bomba allt tillsvidare. Låt dom svälta och törsta. Om några månader så ger dom upp. Fortsätt bara som nu.
Citera
2023-10-12, 20:23
Medlem
Israels högsta militära chef har uttalat sig sa radions utrikeskorrespondent idag.

Det var ungefär ”spare nothing” Och att de vet att de orsakar en humanitär kris men det var priset att betala. Har någon kanske hans tal?
Citera
2023-10-12, 20:24
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Bara kolla på alla palestinier världen runt som hyllar alla hamas aktioner vilket smutsigt folk vi har och göra med.

Ett hederligt folk som vill ha tillbaka sitt land som någon snodde av dem.

Israel har systematiskt mördat palestinier sen dag ett.
Citera
2023-10-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Vänd på det. Varför ska Israel förse Gaza med vatten mat och el?

Ni hatar, bespottar och tortyrmassmördar Israeler men ändå ska Israeler mata er? Muslimsk logik 101. Ni är trasiga i huvudet av 1400 års inavel kombinerade med Satansverser.

Därför att de som utförde dåden är en mycket liten del av de människor som lever i Gaza och de som lever där har inga alternativ (det skulle vara att försöka ta sig som flykting till Europa då). Många är barn som inte har ett skit med Israels och Palestinas konflikt att göra! Ska de svälta ihjäl dessa barn? I så fall är Israel lika hemska som Hamas.
Citera
2023-10-12, 20:27
Medlem
Alsenos avatar
Det är bara att släppa gisslan så kanske Israel släpper lite grann på blockaden. Hamasledarna mm kan ju också överlämna sig till dom Thailändska myndigheterna.
Citera
2023-10-12, 20:28
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Därför att de som utförde dåden är en mycket liten del av de människor som lever i Gaza och de som lever där har inga alternativ (det skulle vara att försöka ta sig som flykting till Europa då). Många är barn som inte har ett skit med Israels och Palestinas konflikt att göra! Ska de svälta ihjäl dessa barn? I så fall är Israel lika hemska som Hamas.

Det är väl inte israels uppgift att mata 2 miljoner blodtörstiga muslimer vars enda mål i livet är att mörda israeler? Gaza-borna får vända sig till arabvärlden på 2,2 miljarder människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in