2023-10-12, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Maja tillsammans med HR har lagt ribban nu för framtida mordåtal, jag sov, jag spydde hela natten, jag kommer inte ihåg att jag var med att dumpa kroppen, när jag blir stressad så får jag en blackout. Det är bara köra hela registret så kan ingen bli dömd för mord, glömde nästan, tejpa fast mobilen på hunden så kan du absolut inte ha med mordet att göra.
Exakt. Och att historien ändras över tid är heller inget hinder. Det är som sagt bara att skylla på att man har varit chockad och chocken släpper över tid. Så kommer man ihåg mer och mer - att man inte kommer ihåg nåt

HR har satt en ”Get-out-of-jail for dummies” i händerna på mördare. Tipp topp, det känns vettigt och rättssäkert i den här tidens våldsvåg.
Citera
2023-10-12, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Det Tove gjort är naturligtvis också vidrigt. Hon tycks ha blivit helgonförklarad!? Hon var ingen Stjärna i sitt beteende och att hon ev kvävs av sina egna spyor vilket jag tror hon gjort är ju inget någon annan ska lastas för. Eller har du bevis för något annat?
Jag litar på opartiska rättsläkare, Cleas köpta clowner ger jag inte mycket för🤡
Citera
2023-10-12, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du inte förstått någonting alls?
Johanna fällde Tove, satte sig på henne och ströp henne, med sina händer.
Tove dog INTE av kräkor, hur mycket Clea än försökte "så tvivel"...

Vad jag vet så framstod Tove som en räpa som körde sitt race, skapligt okonventionell i flera avseenden. Vad som hände vet jag lika lite som du som. Men vad jag vet är att becisningen inte håller vilket idag till stor del klargjorts, det var uppenbart. Vad tänker du?
Citera
2023-10-12, 20:01
Medlem
Ja nu kommer alkoholskadade Maja säkerligen få ut stort belopp i skadestånd trots att hon onekligen oavsett hur man vrider å vänder på det betett sig förkastligt och genom sin egen dumhet misstänkligjort sig själv till den grad att hon först döms.

Samtidigt sliter skötsamt folk och får absolut skit för det.
Citera
2023-10-12, 20:02
Medlem
Försår inte, kan Maja fortande dömas för andra brott förutom Mord och hur länge kan hon då max sitta inne?

Oisin skriver: ``Det går att tänka sig fällande dom för exempelvis någon form av misshandel och vållande till annans död.``

Men hur länge kan hon då max sitta inne ifall hon är skyldig till misshandel eller vållande etc?
Citera
Medlem
Fröken Hellm*n:s försvarsadvokat P*ter G*llberg har under Göta HovRätten:s förhandlingar dragit fram likt en ångvält till sin klients alla fördelar och, vilket i slutändan gav ett fullt resultat.

Försvarsadvokaten P*ter G*llberg hade bland annat tidigare deklarerat, att stödbevisningen i form av mobiltelefonen inte stämde och, att TingsRätten hade tolkat detta på ett totalt felaktigt sätt.

Redan under den första Rättegångsdagen den 04/10 2023 deklarerade försvarsadvokaten P*ter G*llberg till Göta HovRätt och övriga då närvarande citat: " Ni kommer aldrig att få en bild av hur detta har gått till " ... slut citat/

Enligt ovan skrivet, så talar det sitt eget klarspråk.

Klockan 17:40 i dag Torsdagen den 12/10 2023 meddelade Göta HovRätt att Fröken Hellm*n sätts på fri fot och, i väntan på HovRätten:s kommande dom vilken äger rum den 25/10 2023 klockan 13:00 eftermiddagstid.

Enligt min bedömning: Risken är stor, att även Fröken Janss*n slutligen kommer att frias för mord, detta på grund av att det saknas tillräckligt med bevis för att kunna fastställa att hon orsakade den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś död genom manuell strypning.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Lite chockad blev jag nu ikväll att MH släpps från häktet i väntan på domen.

Jag blev förvånad över TR domen för MH med tanke på den tunna bevisningen vad gäller hennes inblandning. Visst har hon varit delaktig och ska dömas för gravfridsbrott (”normalgraden”) då hon varit med och dumpat Toves kropp. Det är ändå Johanna som dödade Tove och åkte tillbaka till fyndplatsen dagen efter och försökte elda upp kroppen.

Samtidigt tycker jag självklart att 1-1,5 år i fängelse är alldeles för lite för gravfridsbrott.
För det verkar vara det hon kommer dömas för i och med hon släpps i väntan på domen.

Nej, domen kommer om 2v.

Blir intressant att läsa Hovrättens motivering till domen.

4år är de för grovt gravfridsbrott
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Detta var oväntat måste jag erkänna. Och det känns inte alls bra när jag tänker på Toves anhöriga i denna stund. Oavsett delaktighet i mordet (som jag personligen är övertygad om) så är det som ni skriver. Tove var inte värd nånting för Maja.

Hon säger i förhör att hon inte ens visste om Tove var död. Ringer hon efter hjälp? Nej! Istället bär hon ut henne en tät granskog för att ruttna bort. Förhörsledarna vädjar till henne att berätta, så Toves anhöriga kan få ro. Hon ljuger och säger att hon inte vet. Fhl informerar henne strafflindring om hon berättar, men hon fortsätter att ljuga.

I rätten fäller hon inte en tår för varken Tove eller hennes anhöriga skull trots att dom sitter ett par meter ifrån. Tyvärr delar jag inte hennes glädje när hon nu säger att hon är överlycklig att få komma hem. Orden förvånar inte då hon enbart verkar tänka på sig själv!

Tankarna går till Tove och hennes anhöriga!!
Har inte hunnit läsa in mig helt ang live än.
Maja är rent bedrövlig men tyvärr räckte varken ÅK eller bevisning till.

Jag var som sagt inte imponerad av Rullman i TR heller - Maja hamnade i skymundan.
Var väl inga referenser till fup som hon kunnat konfronteras med. Riktigt mesigt.
De enda det var drag i var målsägandebiträdena.
Citera
2023-10-12, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Detta var oväntat måste jag erkänna. Och det känns inte alls bra när jag tänker på Toves anhöriga i denna stund. Oavsett delaktighet i mordet (som jag personligen är övertygad om) så är det som ni skriver. Tove var inte värd nånting för Maja.

Hon säger i förhör att hon inte ens visste om Tove var död. Ringer hon efter hjälp? Nej! Istället bär hon ut henne en tät granskog för att ruttna bort. Förhörsledarna vädjar till henne att berätta, så Toves anhöriga kan få ro. Hon ljuger och säger att hon inte vet. Fhl informerar henne strafflindring om hon berättar, men hon fortsätter att ljuga.

I rätten fäller hon inte en tår för varken Tove eller hennes anhöriga skull trots att dom sitter ett par meter ifrån. Tyvärr delar jag inte hennes glädje när hon nu säger att hon är överlycklig att få komma hem. Orden förvånar inte då hon enbart verkar tänka på sig själv!

Tankarna går till Tove och hennes anhöriga!!
Ja, det var oväntat. Det känns som snippa-domen - något som går helt emot svenska folkets uppfattning av ett korrekt domslut. Fruktansvärt.

Toves anhöriga fick upprättelse i vårens TR-dom, där dessa odjur som gjort dem så illa fick livstid. Det visade att man tog deras lidande på allvar och att Toves liv var värdefullt. Nu reas deras lidande ut och Toves liv var visst inte värt så mycket ändå. Det måste kännas bittert.

Men Majas ansikte är känt och hon är körd vart hon är visar upp sin hemska nuna. Det är väl enda trösten. Den som beter sig som hon har gjort borde lida hela sitt liv för det.
Citera
2023-10-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det jag närmast tänkte på var om M kommer att dömas för grovt gravfridsbrott eller brott av normalgraden. Var går gränsen?

Detta är grovt gravfridsbrott inget annat, hon har varit med hela vägen och dumpat kroppen, visst, hon var inte med dagen efter och försökte tända eld på kroppen. Men tror de räcker med de hon varit delaktig i för att de ska anses som grovt
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Ja, jag har annat bevis. Jag arbetar som narkosläkare, och du kan naturligtvis dö av dina spyor, sk aspirering, men i tovefallet, var det ju ett stryptag som framkallade en eventuell aspirationen (om nu detta är sant), oavsett hur långt stryptaget höll på. Sedan skiter jag i både tove och johanna och maja. Vet någon förresten om negern maja kommer frikännas helt, just för att hon nu har frisläppts inför domen? Med tanke på att johanna inte släppts?
https://news.google.com/home?hl=sv&gl=SE&ceid=SE:sv

Hur ska Johanna kunna släppas när hennes försvarsadvokat gjorde misstaget att inte begära upphävning av häktningen?
Citera
Medlem
Novotars avatar
Vem tror familjen Hellman kommer sova gott om nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in