Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Detta var oväntat måste jag erkänna. Och det känns inte alls bra när jag tänker på Toves anhöriga i denna stund. Oavsett delaktighet i mordet (som jag personligen är övertygad om) så är det som ni skriver. Tove var inte värd nånting för Maja.
Hon säger i förhör att hon inte ens visste om Tove var död. Ringer hon efter hjälp? Nej! Istället bär hon ut henne en tät granskog för att ruttna bort. Förhörsledarna vädjar till henne att berätta, så Toves anhöriga kan få ro. Hon ljuger och säger att hon inte vet. Fhl informerar henne strafflindring om hon berättar, men hon fortsätter att ljuga.
I rätten fäller hon inte en tår för varken Tove eller hennes anhöriga skull trots att dom sitter ett par meter ifrån. Tyvärr delar jag inte hennes glädje när hon nu säger att hon är överlycklig att få komma hem. Orden förvånar inte då hon enbart verkar tänka på sig själv!
Tankarna går till Tove och hennes anhöriga!!
Ja, det var oväntat. Det känns som snippa-domen - något som går helt emot svenska folkets uppfattning av ett korrekt domslut. Fruktansvärt.
Toves anhöriga fick upprättelse i vårens TR-dom, där dessa odjur som gjort dem så illa fick livstid. Det visade att man tog deras lidande på allvar och att Toves liv var värdefullt. Nu reas deras lidande ut och Toves liv var visst inte värt så mycket ändå. Det måste kännas bittert.
Men Majas ansikte är känt och hon är körd vart hon är visar upp sin hemska nuna. Det är väl enda trösten. Den som beter sig som hon har gjort borde lida hela sitt liv för det.