2023-10-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tipset uppsnappat. Av mig och alla andra. När du är inblandad i ett mord för då följande:

Säg att du sov
Säg att du blev kidnappad av kinesisk maffia
Säg ”inga kommentarer”
Sitt tyst

Gör vad som helst förutom att erkänna din skuld. Då klarar du dig undan.

Maja tillsammans med HR har lagt ribban nu för framtida mordåtal, jag sov, jag spydde hela natten, jag kommer inte ihåg att jag var med att dumpa kroppen, när jag blir stressad så får jag en blackout. Det är bara köra hela registret så kan ingen bli dömd för mord, glömde nästan, tejpa fast mobilen på hunden så kan du absolut inte ha med mordet att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja kommer dömas för gravfridsbrott.
Johanna kan göra sig hemmastadd på Hinsan, där finns många av hennes sort.
Hoppas hon döms till livstid, det är otroligt vidrigt vad hon utsatt andra människor för.

Vi får se
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bear7041
Jag säger inte att Maja eller familjen är offer. Tycker bara att familjen inte förtjänar hat för något deras dotter gjort

Med tanke på vad Toves familj får genomlida för resten av sitt liv är det ingenting att Majas får några svåra år. Hur kan du jämföra och kampanjera för förståelse för någon annan än brottsoffret och hennes familj.

Det är bättre att vara tyst och visa respekt för Tove och hennes nära och kära. Det vinner du och Majas familj mer på än att vara själviska och tänka på sina egna svårigheter i ett par ynka år!
Citera
2023-10-12, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja kommer dömas för gravfridsbrott.
Johanna kan göra sig hemmastadd på Hinsan, där finns många av hennes sort.
Hoppas hon döms till livstid, det är otroligt vidrigt vad hon utsatt andra människor för.

Det Tove gjort är naturligtvis också vidrigt. Hon tycks ha blivit helgonförklarad!? Hon var ingen Stjärna i sitt beteende och att hon ev kvävs av sina egna spyor vilket jag tror hon gjort är ju inget någon annan ska lastas för. Eller har du bevis för något annat?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Borde kunna fällas för medhjälp oxå. Googlat på allt möjligt tsm hade dom väl? Ja ha läst fup 2 ggr men kmr inte ihåg allt
Nej, det är Johanna som agerat utstuderat och manipulativt. Hon hade en plan, Tove (och systern) skulle dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Hon kommer dessutom eventuellt fällas för medhjälp till mord. Tror du kan släppa tanken på att hon får skadestånd. Däremot blir hon fortsatt skadeståndsskyldig gentemot familjen, då hennes advokat inte ens hade något att invända på kring det.

Mår du bra?????

Absolut inte då hade hon inte släppts medhjälp till mord är 10-12 år
Citera
2023-10-12, 19:53
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Nej grattis det är inte olagligt att kontakta någon och uttrycka sina åsikter i vårt samhälle det kan vi skaka tass på. Men du kan ju ev överväga att stilla dig tills dom fallit om du inte tycker annorlunda. För du är förmodligen inte domare?

Hon kommer ju uppenbarligen frias för mord så jag förstår inte din poäng.

MIN poäng är att alla som har något i skallen vet att hon är lika skyldig som Johanna. Det är bara bevisen som inte räcker.

För du är väl medveten om att bara för att någon blir friad så betyder det inte att folk köper att personen är oskyldig? Så dum kan du väl inte vara?
Citera
2023-10-12, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Det Tove gjort är naturligtvis också vidrigt. Hon tycks ha blivit helgonförklarad!? Hon var ingen Stjärna i sitt beteende och att hon ev kvävs av sina egna spyor viölet jag tror hon gjort är ju inget någon annan ska lastas för. Eller har su bevis för något annat?
Har du inte förstått någonting alls?
Johanna fällde Tove, satte sig på henne och ströp henne, med sina händer.
Tove dog INTE av kräkor, hur mycket Clea än försökte "så tvivel"...
Citera
2023-10-12, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n kommer att få minimum en miljon kronor i skadestånd.

Enligt mig så kommer hon att få 1.500.000 kronor vilket återstår att få vetskap om senare fram åt i tiden.

Mvh/
@JokerMannen
Men ge dig nu. Den summan kommer hon rakt inte upp i.
Citera
2023-10-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om nu Maja inte vågade ringa 112 eller springa ut ur lägenheten, så hade hon NU när hon satt i säkerhet i häktet kunnat öppna käften och gett Toves anhöriga svar och hjälpt till att säkra att Johanna fick ett kännbart straff. Gjorde hon det? Nej. För Maja tänker enbart på sig själv. Om hon hade haft en gnutta samvete för att hon inte vågade avbryta eller slå larm så hade hon försökt reparera tidigare misstag och göra bättre. Så agerar människor som ångrar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, exakt.
Men hon ville hellre att Tove skulle ruttna bort och inte hittas.
Likt som vid tidigare försök att mörda folk vara Maja viktigast för Maja.

Detta var oväntat måste jag erkänna. Och det känns inte alls bra när jag tänker på Toves anhöriga i denna stund. Oavsett delaktighet i mordet (som jag personligen är övertygad om) så är det som ni skriver. Tove var inte värd nånting för Maja.

Hon säger i förhör att hon inte ens visste om Tove var död. Ringer hon efter hjälp? Nej! Istället bär hon ut henne en tät granskog för att ruttna bort. Förhörsledarna vädjar till henne att berätta, så Toves anhöriga kan få ro. Hon ljuger och säger att hon inte vet. Fhl informerar henne strafflindring om hon berättar, men hon fortsätter att ljuga.

I rätten fäller hon inte en tår för varken Tove eller hennes anhöriga skull trots att dom sitter ett par meter ifrån. Tyvärr delar jag inte hennes glädje när hon nu säger att hon är överlycklig att få komma hem. Orden förvånar inte då hon enbart verkar tänka på sig själv!

Tankarna går till Tove och hennes anhöriga!!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hon kommer ju uppenbarligen frias för mord så jag förstår inte din poäng.

MIN poäng är att alla som har något i skallen vet att hon är lika skyldig som Johanna. Det är bara bevisen som inte räcker.

För du är väl medveten om att bara för att någon blir friad så betyder det inte att folk köper att personen är oskyldig? Så dum kan du väl inte vara?

Hur då vet? Bevisa det då? Hör du själv hur du låter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Är det inte konstigt att Majas ord tas för sanning men inte Johannas? Frias Maja så ska Johanna också frias, det var bara tre i lägenheten och INGEN kan säga vem som gjorde vad när Tove mördades.

Det är rent ut sagt förjävligt att Maja har släppts och jag tror att det ligger något bakom det!

Jag får trösta mig med att hon är hatad i hela Vetlanda 🙏!

Maja får väl helt enkelt flytta in i Pingstkyrkans vrår och leva på kollekten och pappa prällen.

Ja tycker inte hon ska vara hatad dom har kommit fram till att hon är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in