Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sweden
Ser att du nu lärt dig stava till Astrid LingrenS Vimmerby, eloge.
Sist jag mötte dig i en tråd pratade du bara om hur folk stavar. Lite tvångsmässig?
Du har fortfarande inga synpunkter på trådens ämne - Annie Lööfs karriär?
Endast du använder den stavningen, jag har aldrig gjort det.

?
Och tråden handlar alltså om Astrid Lindgrens Vimmerby AB (som du kanske noterat)
Om hon vill in där så får hon väl göra det. Det finns säkert en anledning till att arvtagarna till Astrid vill ha in Smålands egen Pippi Långstrump i styrelsen.
Vad det gäller Annie i övrigt så har jag redan skrivit att hon kanske väljer sina uppdrag med omsorg.
Hon har säkert inte jättebråttom.
Hon valdes in innan 2014 så det betyder att:
Då hon lämnade Riksdagen den 2 februari i år får hon 80 % av grundarvodet (minus andra inkomster) första året.
Därefter har hon rätt till 66 % av grundarvodet i ett år till.
Annie hade kunnat hänga sig kvar i Riksdagen tills hon fyllde 40 och haft rätt till pengar i tre år till.
Men som den hederliga småländska kvinna så gjorde hon inte det.
Huruvida hon kvitterar ut pengar eller inte har jag ingen aning om. Men att hon inte stannade i Riksdagen längre (vilket hon kunde gjort trots ny partiledare) visar vilken hederlig kvinna hon är.
Som sagt. Hon avgick för lite drygt åtta månader sedan. Hon fyllde 40 i somras och har många år i arbetslivet framför sig.
Hon har två barn, Ester som är åtta och Saga som fyller fyra i år.
Hennes egna prioriteringar kanske inte är fullt fräs på att susa runt i styrelserum.
Kanske du har svårt att förstå.. krävs ju lite mer än grottmannens fingertoppskänsla för att förstå sådant...