2023-10-12, 19:15
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Du är ju sjuk i huvudet, vad spelar det för roll hur Tove var, ditt sjuka djur

Det spelar roll.

Om hon var ett svin så kanske hon utsattes av en anledning. Om man är elak mot människor och går folk på nerverna så kan det sluta med att de ger igen.

Vi kan kalla det karma? Det sträcker sig bortom lagboken.
Citera
2023-10-12, 19:17
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
En nära vän till Tove berättar för Aftonbladet om känslorna efter beskedet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ve2xMX/tove-mordet-liverapportering-fran-rattegangen
Dags för Maja att hämnas, hade jag varit Toves bekanta så hade jag sett mig själv över axeln en extra gång om jag går ut.
Citera
2023-10-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Dom har bränt kroppen, innebär oftast grovt brott.

Nej, DOM har inte bränt kroppen. JOHANNA har bränt kroppen.
Citera
2023-10-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad passar bättre än att svara på det här nu?

Jag drar en lättnadens suck och känner ändå att någon rättvisa finns det.

Sedan vet vi väl inte om Maja kan dömas för någon av de lägre rubriceringarna. Men hoppas att man inte anser att det är styrkt att Maja varit i badrummet.

Johannas vittnesmål ska inte tas som ett bevis.

Men sedan är jag lite orolig för detta med var kroppen kan ha legat om det är på det vis Maja säger.

Igår kväll tänkte jag på detta som jag citerade från förhör, där maja och Johanna säger helt olika saker om var Maja äter sin hamburgare och var hon är när Johanna kommer he med den.

Kan inte låta bli att tänka att varje gång Johanna säger något som avviker mot Maja, då är det något som ska döljas.

Maja säger att hon äter i köket.

En matta saknades från vardagsrummet, ihoprullad/vikt.

Tänk om Johanna dragit Tove ut mot klädkammarhållet, mot bakre väggen, dragit ihop fåtöljerna lite och slängt mattan över Tove?

Maja kan ha hört detta, eller inte. Kanske allt. men legat kvar bkom draperiet. Kollat klockan när hon vaknade till, men inte vågat säga ett knäpp.

https://imgur.com/a/qUpSFH6
Har Maja möjligen ätstörningar eller enbart fylle-hunger ?
Jag undrar var Majas gräns låg för hur dum man får vara i ett mord som hon faktiskt var delaktig på.. (Kanske inte visste men resulterade)
Genom att lura med sig TT till JJ's lägenhet.. beteendet på Nöjet.

Tänk om hon låt säga något riktigt konstigt som att ät upp TT så finns det inga bevis efter det..
Hade hon gjort det eller var det en gräns hon inte går över ? Kanske bara denna gång ?
Citera
2023-10-12, 19:20
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Nej, DOM har inte bränt kroppen. JOHANNA har bränt kroppen.

Äh svammel. Dom brände den i samförstånd.

Det är egentligen orelevant i det vi diskuterade. Vi diskuterade om hon kommer få skadestånd för att hon suttit häktad för länge. Nej säger jag, hon kommer få en dom som är lika lång som hon suttit häktad.
Citera
2023-10-12, 19:21
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Äh sluta trolla, ingen tar dig seriöst

Du får kalla det trolleri.

Jag säger inte att hon förtjänade att dö. För det gjorde hon inte. Hon borde levt.

Men jag säger bara att om en människa beter sig som ett kräk mot andra, är elak och jävlig, då kan det slå tillbaks. Och det kanske var det som hände?

Förhoppningsvis släppt Johanna efter några år i fängelset. Livstid är inte rimligt om det förhåller sig så att T var ett kräk. Inte om man ser utifrån karma.

Sedan säger jag inte att T var ett svin, jag får bara den känslan. Och även Johanna och Maja har gett den bilden.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWie
Personligen har jag svårt att tro på Majas oskuld i sammanhanget.
Att något inte går att bevisa är inte detsamma som att personen inte är skyldig.
Det kanske finns ett hopp hos Högsta Domstolen. Fallet är ju ovanligt och de två "små töserna" är ju unga.
Hursomhelst lär den mörkhyade knappast kunna bo kvar i Sverige.

Vem som helst förstår att hon är skyldig. Hon har utan tvekan hjälpt Johanna att mörda Tove.

Dessutom så har hon ljugit som bara den.

Hon är 105% skyldig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Varför skulle hon få 400 000 i skadestånd menar du? Hon har ju inte suttit oskyldigt häktad och har även erkänt gravfridsbrottet.
Jag tror tyvärr att det stömmer om hon endast får ett år för grovt gravfridsbrott
Så uppfattade jag J. L advokat på Tv 4

Helt sjukt om det stämmer
Låter helt orimligt
Hon har suttit av ett straff som är 1 år och ska få betalt för det.

Detta vet jag att nya regering pratat om att de vill ändra på att vissa brottslingar får skadestånd och att offer som får låga skadestånd ska vara i fokus
Citera
2023-10-12, 19:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag menade väl just det att hon höll sig till det hon sagt innan och fick upprepa det igen för HR.
Jag håller med dig. Om Maja var med i badrummet hade hon inte placerat sig själv där strax efter. Det förstår till och med en 3-åring!
Det kanske är så att hon sedan
december berättat sanningen? Som du frågat dig ibland. De flesta har trott att hon ljuger (om allt). Jag vill tacka dig för alla dina kloka och lärorika inlägg.

Jag vill tacka dig tillbaka!
Du har alltid varit respektfull, kommit med bra citat och kloka tankar!

Som jag sagt många gånger, vet jag mycket om det som finns i målet, det ligger mitt framför näsan. Men så skriver du något som verkar så självklart, men jag missat.

Det är det som är givande med bra diskussioner. Och jag har lärt mig väldigt mycket av flera andra också här i tråden.

Ett ok har släppt från mina axlar idag, det kändes oriktigt att Maja skulle fällas för mord.

Sedan är mordet så tragiskt så det inte går att beskriva!

Jag vet inte om det hade känts bättre om mordet hade haft något mer påtagligt motiv för de anhöriga. För deras sorg finns inga lättnader.

Men själv tänker jag att det är så konstigt att någon kan mörda för "ingenting". Helt vardagliga konfikter, som blåstes upp i ett skruvat sinne.
Citera
2023-10-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det går inte att jämföra med ditt scenario. Du vet när du knuffar ut någon för 100m att det kan leda till döden. Men ingen kan rimligtvis ana att ett kort stryptag kan döda någon!

Fast det borde man väll rimligtvis kunna förstå.

Sedan vet man inte hur länge det här "korta" stryptaget varade.

Många vet väll att ett enda knytnäveslag kan döda?

Det är ovanligt men det händer.
Citera
Avslutad
Citat från aftonbladet, Clea Sangborn

-Sammanfattningsvis tycker jag att de här dagarna har gått bra. Jag hoppas att hon blir frikänd från mord, säger hon.

I första hand menar dock Clea Sangborn att Johanna Jansson snarare gjort sig skyldig till dråp eller misshandel.

– Det är de rubriceringar åklagaren har innefattat, och då hoppas jag på misshandelsbrott. Då jag tycker jag att hon ska få ungefär fyra år, säger hon.
slut citat

En otroligt korkad människa, Cleakräk Sangborn. Nästan så man tycker lite synd om henne, kan inte vara lätt att göra bort sig inför hela rättssamhället...

Hon ville att Johanna skulle frias från mord, ändå yrkade hon inte på att klienten skulle släppas...

Till Maja: välj vänner med omsorg, ibland är det bättre att vara ensam, än att liera sig med fel människor, det kan ta en ände med förskräckelse.
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-10-12 kl. 19:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Dom har bränt kroppen, innebär oftast grovt brott.

Maja har inte bränt något ?

Johanna gjorde det och erkände det Maja satt enbart i bilen livrädd ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in