2023-10-12, 18:22
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhellm01
Hon kan aldrig återvända hem till Vetlanda igen.. hon kommer säkert få nytt namn med skyddad identitet..

Hon är en särskilt ful nogger så det lär bli svårt.

Hon är alldeles för känd i Sverige nu för att det ska kunna fungera. Ingen kommer vilja anställa henne och alla kommer att känna igen henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Självklart ska hon fortsatt dömas för mord, men du beskrev ett dråp i inlägget jag citerade.

kan ha varit dråp från början
mord blev det först när Maja inte ringde 112.
Maja vaknade av ett sms - när J skrev att hon var på Donken driveIn,, - men inte av gigantiska duns i badrummet som till och med fick grannarna att gå ut i uppgången? (fast grannarna är vana vid fest och stök)

bullshit

Tove hade kanske ännu gått att rädda när J gick för att flytta cykeln.
Maja lät bli att ens försöka. Hon borde fattat följderna.

Hon ska inte friges bara för att hon är skelögd.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Maja berättade aldrig var Tove fanns gömd
det sa jag inte heller?
Hon erkände DUMPNINGEN.
Citera
2023-10-12, 18:23
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, det finns en zon mellan svensk släpphänt sk rättsskipning och talibanvälde.

I Sverige mördar man och så säger man att man sov eller blev kidnappad av kinesisk maffia, och så klarar man sig från mord. Det är möjligt att du är en anhängare av att mördare med totalt genomskinliga historier släpps fria, men vi rättstänkande medborgare är det inte. Det är bara att hoppas att mördarna tar dina anhöriga och inte mina, så att du får smaka på din ”rättvisa”.

Jag är anhängare av att åklagare leder en förundersökning av ett brott och när åklagaren anser att det finns tillräckliga bevis för att väcka åtal så sker det. Men, jag anser inte att polis och åklagare med automatik har rätt. Varje åtalad har rätt till ett försvar som ska ifrågasätta undersökningen och dess slutsatser. När detta skett så ska en domstol fatta beslut om vilken påföljd dom anser vara lämplig.

Om någon eller båda parter är missnöjd med domstolens slutsats så står det dom fritt att få saken prövad i högre instans.

Jag har svårt att se något fel i detta system. Men du får gärna förklara för mig var i bristerna ligger.

När det gäller Thomas Quick så ledde ett icke fungerande rättssystem till att ett antal verkliga mördare gått fria. Är det bättre?
Citera
2023-10-12, 18:23
Medlem
Jag hade tvivlat mer om de hade varit så att dom inte försökt göra sig av med kroppen efteråt.. O bli fan stentokig på gw.... Fan skulle han dit o göra, han påverkade säkert ngr där med sin närvaro o sin käft. Han är förlegad o vet knappt vad han säger längre.
Citera
2023-10-12, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nu tror jag bestämt att det var J som öppnade sig först ?
Så den hämnden funkade inte.

Medhjälp till mord, skyddande av brottsling, försvårat utredning m.m m.m måste väl ändå vara det minsta hon skall åka dit på ???

Nejdå.

Maja erkände gravfridsbrottet 2/12
Johanna erkände strypning (olycksfall) 30/12
Senast redigerad av notknapparen 2023-10-12 kl. 18:29.
Citera
2023-10-12, 18:24
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Hon är en parasit 🤷🏻‍♀️ skyldig så de skriker om det. Men duktig på att spela oskyldig o spela totalt efterbliven

Dvs Jag har rätt åklagaren har inte klarat av att bevisa hennes skuld. Vänd din vrede mot åklagaren istället
Citera
2023-10-12, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Snälla
Kan någon som har kunskap svara på det mest relevanta för oss som är helt övertygade att Maja ljuger?
Vad innebär det att hon inte häktas? Vad säger det om kommande dom? Blir hon dömd till grov misshandel, misshandel, gravfrisbrott enbart osv osv????
Mår illa!
Mmmm - Maja blir alltså helt frikänd .. det är vad som kommer hända.
Citera
2023-10-12, 18:26
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Det är möjligt att du har rätt. Byter hon namn och flyttar till Sthlm finns det en möjlighet att hon klarar sig, dock glömmer inte internet, hennes unika nuna kommer finnas sammankopplat med detta avskyvärda brott i många många år. Hon bör flytta utomlands.

Det är nog inte osannolikt att hon gör det (flyttar utomlands) Det hade jag gjort själv om jag varit i hennes situation
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Dvs Jag har rätt åklagaren har inte klarat av att bevisa hennes skuld. Vänd din vrede mot åklagaren istället

Ja hade ja kunnat göra de så
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är något som är väldigt fel när man kan begå mord och slippa fri, år 2023.

Gravfridsbrott, där man släpar bort en kropp och skadar kroppen och döljer den, borde det vara högre straffvärde på, minst 15 år för en sånt brott. Det är ju bara mördarna som ägnar sig åt sånt.

Ja, detta är helt perverst men en följd av hur det svenska "rättsystemet" fungerar.
Hur många exempel finns inte på nya brott, ibland riktig grova som begås i väntan på dom. Känner bara förakt för att det tillåts fungera på detta sätt
Citera
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
flachmaner nömde tidigt i tråden att fam skulle skicka bort Maja ett tag tills allt lugnat ner sig
Märklig kommentar kan jag tycka

Lugnat ner sig? Människorna i Vetlanda kommer aldrig att glömma. Skicka Maja utomlands, det är hennes enda chans tror jag. Det kryllar dessutom av bilder på henne via media, dessa artiklar och bilder kommer inte att försvinna i första taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in