2023-10-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
glöm inte bort det kommer överklagas till hd, plus maja nog sitter säkrare i ett häkte....
Familjen får nog låsa in Maja
Det sägs av andra att det måste komma un nya bevis för att det ska tas upp i HD.
Då får vi hoppas att det kommer in mer och att de granskar M sovschema som inte ens är logiskt
Citera
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Nej nej nej!!!!!
Avskyvärt
Blir vansinnigt upprörd faktiskt...

Innebär det att domen är vad? Lägre än ett visst antal år? Alltså, kan det vara tal om medhjälp, grov misshandel osv fortfarande?
Alla VET ju att hon varit med....bara att bevisen inte räcker även om det är solklart liksom.

Jag TROR att hon kommer dömas för gravfridsbrott (normalgraden). Förmodligen kommer man att anse att hon avtjänat sitt straff i och med att hon suttit häktad i över ett år. Blir intressant att se!
Citera
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Undra om Johanna är förbannad nu 🤣

Är nog ett jävla liv på henne hahahah
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja men inte längst !

Vad menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, det finns en zon mellan svensk släpphänt sk rättsskipning och talibanvälde.

I Sverige mördar man och så säger man att man sov eller blev kidnappad av kinesisk maffia, och så klarar man sig från mord. Det är möjligt att du är en anhängare av att mördare med totalt genomskinliga historier släpps fria, men vi rättstänkande medborgare är det inte. Det är bara att hoppas att mördarna tar dina anhöriga och inte mina, så att du får smaka på din ”rättvisa”.

Det är något som är väldigt fel när man kan begå mord och slippa fri, år 2023.

Gravfridsbrott, där man släpar bort en kropp och skadar kroppen och döljer den, borde det vara högre straffvärde på, minst 15 år för en sånt brott. Det är ju bara mördarna som ägnar sig åt sånt.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nu tror jag bestämt att det var J som öppnade sig först ?
Så den hämnden funkade inte.

Medhjälp till mord, skyddande av brottsling, försvårat utredning m.m m.m måste väl ändå vara det minsta hon skall åka dit på ???
Det var Maja som erkände, sen när de berättade för Johanna att Maja erkänt dumpningen så fortsatte Johanna att ljuga. "jag har inte bestämt vad jag ska tycka om det" sa hon när de frågade vad hon kände för att Maja berättat så.

Hon fick en månad på sig i häktet att bestämma sig för vad hon skulle tycka om det..
Hon kom på den bästa hämnden, trodde hon..

(tidigare googlesökning: "bästa hämnden på en X vän")
Citera
2023-10-12, 18:19
Medlem
BernhardDottes avatar
R.I.P
Tove Tönnies
2001-05-20
2022-10-16

Tänk gärna på
Toves minnesfond hos

FC Vetlanda Dam
Swish 1230263517
märk "Tove" eller via blombergs.se där du även kan tända ett ljus för Tove.
Senast redigerad av BernhardDotte 2023-10-12 kl. 18:21.
Citera
2023-10-12, 18:19
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej - nej - neee
Maja ska åka hem nu.
Maja har ett liv att njuta av.

Ja det verkar så.

Verkar som vi får förlita oss på karma nu när domstolen sviker.

Fy fan vad trött man blir !!!
Citera
2023-10-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Och otroligt mycket skadestånd
Fy fan
Hon ska inte ha några pengar
Det är vi skattebetalare som får betala
Citera
Medlem
Snälla
Kan någon som har kunskap svara på det mest relevanta för oss som är helt övertygade att Maja ljuger?
Vad innebär det att hon inte häktas? Vad säger det om kommande dom? Blir hon dömd till grov misshandel, misshandel, gravfrisbrott enbart osv osv????
Mår illa!
Citera
Medlem
Jag uppfattar det som att Maja vaknat efter mordet/strypningen av Johanna ovh då tvingats hjälpa Johanna . Jag kan tänka mig mycket väl att Johanna var drivande och hotfull mot Maja. Och i en sådan situation?! Det är inte så jävla enkelt o bara ringa 112. Men hade maja vart smart hade hon ringt 112 när hon var ensamn. Men vad skall man säga?
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Utan att vara fullt insatt i detta, så har Maja alltid känts som någon som gled med på Johannas planer. Livstid kändes alltid lite väl hårt då jag tror detta fall lutar mer åt dråp än mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in