2023-10-12, 18:06
Medlem
BernhardDottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Haha, tackar. Men det fattade alla normalt funtade människor efter den rättegången!

Tja, jag är normalt funtad, men jag fattade det tydligen inte . . .
Citera
2023-10-12, 18:06
Medlem
LeeVans avatar
Att rättvisan har segrat kan vi inte vara 100% säkra på. Men att rättssäkerheten segrat, det kan vi konstatera. Jag är nöjd - och resultatet helt i linje med förväntat.
Citera
2023-10-12, 18:07
Medlem
haha vilket jävla skämt

och vilken jävla sörja
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det absolut viktigaste är att den farliga psykopaten Johanna förblir i fängelse på livstid.

Ja, vi får hoppas på det då jag har den uppfattningen oxå 😡
Så då kanske hon hamnar nere i Ystad hos den andra Johanna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
NU SKA VI VÄLKOMNA MAJA
Hon har genomgått ett helvete , tänk på det.
Ingen klarar av att gå igenom all denna tid om man är - skyldig -

Maja är alltså ingen mördare och ska hem , äta gott - och ha det extremt mysigt.

Hela flashback gillar dig Maja.
Klapp på axeln. Välj nu bättre vänner i ditt liv ..

Varför ringde hon inte 112?
Hon hade telefon

Men bjud inte på Hamburgare bara när ni ska mysa, det curlade barnet kan få minnen till mordnatten då.
Men hon verkar gilla hamburgare, för hon spydde inte ens upp hamburgaren när dom luntade liket
Citera
2023-10-12, 18:08
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Just det...och vilken arbetsgivare skulle vilja ta i henne med tång? Hon blir ett socialfall för resten av livet

Den risken är nog stor, tror hon får svårt även om hon byter stad, sedan har hon ju ett lite unikt utseende också, folk lär känna igen henne.
Citera
2023-10-12, 18:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Hur kan de få denna Maja att vara oskyldig
Om hon verkligen sov så borde hon väl ha öppnat när grannen vad jag förmodar ringde på dörren då han hört de höga dunsarna.
Johanna kan inte ha gjort detta själv för Tove hade garanterat gjort kraftigt motstånd under strypningen.
Hur skulle hon öppnat om hon sov? i så fall sover hon ju inte.

Rättsläkare mfl håller inte med dig om att Johanna inte skulle kunnat gjort detta själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Sedärja, då är Maja försatt på fri fot! Precis som jag förutspått

Det finns väl än så länge ingenting i det här målet som jag inte har förutspått korrekt

Ha ha du spricker snart av självförtroende! Men du har visat prov på goda kunskaper om hur rättssystemet fungerar och bevisvärdering.
Och även tekniska kunskaper vad gällde tex den felaktiga informationen om upplåsningen av Majas mobil. Som du påpekade.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
jo maja o johanna

media verkar sugna på att rentvå båda
Citera
2023-10-12, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Mina varmaste tankar går nu till Toves familj och sambo när mördaren Maja återigen kommer hem till Vetlanda. Jag känner med dem.

Maja lär väl supa sig full i helgen och skynda sig iväg till nöjet för att hitta ett ligg. Hon kommer att fortsätta i samma tempo som förut. Mamma och pappa är väl överlyckliga och kommer att njuta av att tvätta hennes kläder igen och serva henne. Hon lär väl få senaste iphonen av pappa, kanske en egen bil tom? Tänk vad de ska fira stort nu.
Tänk att Toves anhöriga nu kan riskera att springa på din dotters/systers/sambos mördare på ICA. Det är bortom sjukt.

På Nöjet tror jag aldrig mer att Maja kommer in. Där är hon portad. Vreden mot Maja är kompakt, inte bara i Vetlanda utan i Sverige.

Maja ”Mördarn” Hellman, hoppas din nya adress blir postad på Flashback igen och igen och igen och igen…
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Så hon ska åka hem.
Var då någonstans?

Hem till det gamla hemmet?

Kommer det komma en pöbel som vill tjära och fjädra henne på en stång ut ur byn...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är just denna lilla detalj som skiljer ett civiliserat rättssamhälle från slöddernationer som det finns ett otal av i Afrika och mellersta östern, en åklagare måste kunna styrka sina påståenden och dessa får ifrågasättas av den tilltalade.

Det är möjligt att du är en stor beundrare av talibaner eller saudisk rättstillämpning. Men vi civiliserade
föredrar nog vår tolkning av rättssäkerhet.

Bara för att lagar o paragrafer inte är rätt i Sverige? De är lagen som felar. Det finns kryphål överallt. O det går alltid hovrätten in för med all kraft dom har för att hitta.
Alla med förnuft vet att Maja är skyldig. Hovrätten släpper gängkriminella som mördat oxå pga kryphål. Pedofiler som våldtagit spädbarn går fri. Varför, jo för att barnet inte kunde berätta vad som hänt........... Maja förtjänar inte att andas samma luft som andra. Hon o alla andra mördare o pedofiler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in