2023-10-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Bååda kommer stanna kar i häkte

Varför det?

De finns inga bevis överhuvudtaget mot Maja?

Tycker du att det är rättvist att man dömer någon där de inte ens finns bevis ?

Låter ju riktigt sjukt
Citera
2023-10-12, 16:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Tyvärr tillgiver några här Maja och Johanna egenskaper de inte har t.ex. intelligens och empati.

De tillhör inte de skarpaste knivarna i lådan om man uttrycker sig så.

Att försöka få Maja och Johanna till beräknade individer som sitter och gör storskaliga planer har en fin fantasi.

Jag håller med bara för att man gör idiotiska saker pga man är galen ska inte ge ett frikort från att få sitt straff.

Men om dom nu inte hade förstånd att göra det dom gjorde så kan dom ju inte ha gjort det, och om dom ändå gjorde det dom inte kan ha gjort eftersom dom inte hade förstånd till att kunna göra det, så kan dom ju ändå inte fällas för att ha gjort det dom inte kunde ha gjort eftersom dom då ändå inte förstod vad det var dom inte kunde ha gjort. Det måste du väl ändå fatta!
Citera
2023-10-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Göta Hovrätt hade säkert planerat den i förväg, men det var nog först nu som de tillkänna gav den.
Var sak i sin ordning

Men först väntar vi på besked från rättens avgörande i häktningsfrågan. Det skulle komma på deras hemsida runt ca 17-tiden om jag fattade rätt.

Ok. Jag missförstod. Tyckte det lät konstigt med pressträff idag. Jag hoppas att Maja släpps redan idag. Men rätten kanske behöver överlägga lite längre. Det är inte bevisat att hon deltog i mordet.
Citera
2023-10-12, 16:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Så du får ta lagen i egna händer men inte Johanna, är det så du menar?

Att du är efterbliven är ingen nyhet... vart har jag skrivit det? Men om rättssamhället inte klarar utav sin uppgift så kan du ge dig fan på att jag kommer ta lagen i egna händer om en släkting till mig blir mördad...
Citera
2023-10-12, 16:29
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Vem har sagt att Johanna blivit tvingad eller lurad? Eller räknar du inte henne som tjej/kvinna?

Ingen har blivit tvingad eller lurad i det här fallet, det var det som var poängen om du läser en gång till.

Här har Johanna ensam blivit utpekad för att vara skyldig till mordet, ingen lyssnar på Toves familj, Albin och nära och kära.
Dom säger rakt ut att Maja var exakt som Johanna, det var därför Albin sa i mobilen till Tove att det inte var en bra ide att hon följde med hem till Johanna.

Både Johanna och Maja sa till Albin att det var lugnt.

Sen mördades Tove och Albin ringde och ringde, och dom båda mördarna visste ingenting, dom skrev på Snapchat att dom skulle hjälpa till och leta.

Till förhörsledarna sa dom att dom också ville veta var Tove fanns och att dom var jätteoroliga för Tove. I sju veckor teg dom

Så var jargongen tills polisen hittade Tove skändad och bränd i ett träsk!
Senast redigerad av Gold94 2023-10-12 kl. 16:42.
Citera
2023-10-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040

Har tyvärr förekommit i Sverige. En person blev dömd till livstids fängelse pga av ett vittne som ljög. Det fanns inga bevis på att den som blev dömd till livstids fängelse skulle ha gjort detta.
Citera
2023-10-12, 16:31
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Varför det?

De finns inga bevis överhuvudtaget mot Maja?

Låter ju riktigt sjukt
Det finns indicier så det räcker och blir över!
Ytterligare en paltskalle som ömmar för Maja
Senast redigerad av BayouX 2023-10-12 kl. 16:37.
Citera
2023-10-12, 16:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja just det, för polisen var säkert där kl 02:43 på natten och fotograferade utan blixt

Det är verkligen ingen ände på idiotin som det ges exempel på i den här tråden.

Köksfönstren skiner väl dessutom rakt in i badrummet, på dagtid.
Det är en avsevärd skillnad, ja. Förstår inte alls jämförelsen.

Solnedgång 12 oktober, Vetlanda: 18:05
Soluppgång: 07:26
Citera
2023-10-12, 16:37
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Så du anser att man ska dömas på indicier eller lita på Johanna?

Det går ju inte Maja är den som är mest trovärdig.
Det är inte endast Johannas berättelse som beaktas, det finns mer som pekar på att hon är skyldig.
Citera
2023-10-12, 16:38
Medlem
Stackars stackars Maj!a

Nu står nog en lagom stor välkomskommitte och väntar på henne. Advokaten, några poliser och förmodligen och förhoppningsvis mamma och pappa.

Men, hon har nu under ett år fått löpa galopp bland och bli bespottad av hatare. De som utan reflektioner dömt henne på en enda människas utsaga; Johannas. Den minst trovärdiga i hela Vetlanda. Ja, hela Småland kan jag tro.

I övrigt inga bevis eller bevisstöd.

Men till vad kommer hon ut? Det blir inte helt enkelt. Hon har i sig själv begränsningar som inte gör det lättare.

Hoppas hennes skadestånd blir gigantiskt. Relativt sett i alla fall.

Denna tråd kommer leva vidare med samma uttjatade argument om hennes skuld och hennes generella uselhet.

(jag kommer lömna tråden då dom fallit den 25:e. Då Johanna får tidsbestämt. För fan vi har en värld utanför som skyms av sikten här inne)
Citera
2023-10-12, 16:41
Medlem
Citat:
Så ser du på det, jag ser de på ett annat sätt i Sverige ska man dömas på ett rättvist sätt tingsrättens dom är inte rättvis överhuvudtaget.

Om domen fastställs kommer detta även tas upp i högsta domstolen tror jag.

Men ja hoppas Maja släpps på fri fot, ser inte att hon varit delaktig för fem öre, mer att hon varit rädd för Johanna.

Oavsett vad vi tycker olika om angående TR Dom och HR Dom, kommer inte Domen nu i HR att prövas i HD om det inte framkommer nya uppgifter.
Citera
2023-10-12, 16:42
Medlem
Citat:
Så du anser att man ska dömas på indicier eller lita på Johanna?

Det går ju inte Maja är den som är mest trovärdig.

Trovärdig? På vilket vis är hon trovärdig? Hon har väl inte gjort annat än att ljuga genom hela utredningen. Helt ok för mig om folk tycker att bevisen inte håller för morddom, men ingen kan väl ändå påstå att hon är trovärdig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in