Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Nu vet jag inte inom vilken disciplin Campbell är doktor inom men en sjuksköterska kan mycket väl vara medicine doktor men det gör inte denna till läkare. Läkare är en yrkestitel och doktor är en akademisk titel.
Så det faktum att Campbell är sjuksköterska innebär inte att han har mindre kunskaper än en läkare, inom den disciplin han disputerat.
Du vet inte vilken disciplin?
Han är PhD i "nursing" och jag skrev ju i inlägget du kommenterade att han var doktor i det. Läste du inte innan du kommenterade?
Edit - Hans PhD i "nursing handlade om "his work on developing methods of teaching via digital media such as online videos." och inget annat. (wiki). Hans ämne handlar alltså inte ens om medicin eller omvårdnad. -
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)
Han är alltså inte MD.
Han hade kunnat använda titteln PhD i sin youtubekanal för att undvika missförstånd, men har valt att inte göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Det går inte att förstå någonting. Dr Campbell är phd och får kalla sig Doctor.
Kisin är ryss, född i Ryssland, erkänd internationellt kunnig om Ryssland med flera böcker och större publik än BBC på youtube. Hans senaste har 6.8M views.
Musk har initierat Tesla som ensamt ändrat på hela världens bilindustri och alla tillverkar numera elbilar. På vägen blev han världens rikaste man.
Inte många rätt där.
Kisin är fortfarande inte en utbildad expert utan en författare och politisk kommentator.
Med ditt sätt att resonera skulle alla som skriver deckare vara experter på kriminologi.
Musk uppfann alltså elbilen, bra då vet jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg. Men Musk är själva definitionen av "vita män", alltså vi som styr och sköter världen, och skapar sådant som gör att vårt väst-samhälle är underbart att bo i. Man kan även lägga till Kusin och Campbell i den listan. Och alla i tråden som är emot Campell Kusin Musk kan flytta till Irak eller Gaza och se om det är bättre där.
Vem är Kusin

Varför jämställer du ifrågasättande med att vara emot, mycket konstigt sätt att resonera.
Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Jag vet det, men inte den i tråden som tycker att "Doctor Campell" inte får kalla sig det fast han har en phd och alltså är en Filosofie Doktor.
Ändå rätt kul att det finns vita svenska män (?) i tråden som tror att Doktorera betyder Ta emot patienter.
Vilka i tråden tror det
Och du har helt rätt. Han är PhD inte MD.
Det är ju det som hela ifrågasättandet kring att han i sin kanal använder prefixet Dr. Han hade kunnat använda Ph.D om han hade velat undvika eventuella missförstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Jag följde Campbell under corona, han har alltid 0.5-1M views, gör en film varje dag, och han är extremt fokuserad och kunnig om fakta och hans kanal är hur bra som helst. Men vaxxers blir galna bara de hör hans namn, eftersom han redan från corona-början stillsamt undrade om det var bra med nerstängning av samhällen. Men det får man inte tycka.
Bra. Nu vet vi bakgrunden till ditt irrationella försvar av Campbell, Kisin och Musk och varför du blir så upprörd om någon av dom kritiseras.
Därmed har jag inget mer att tillägga.