2023-10-12, 14:56
Medlem
Goatpower1911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Sen stannade dessa 1500 hamaskrigare kvar och blev skjutna så de är ju redan straffade.
Nu vill Israel gå in i Gaza och döda en massa civila.
Bättre vore väl att skicka Mossad till Quatar där Hamas ledning sitter??

Jag tror att man måste ta en tuggbit i taget and inte börja jiddra med för många musseländer samtidigt.
1. Utplåna Gaza
2. Västbanken
3. Libanon

Krig är svårt, det är bara att titta på USA som spenderade vadå? 15-20 år i Afghanistan och Ryssland 10 år innan dess. Jag tror säkert att Israel kan utplåna 1-3 på den listan. Iran etc blir för svårt, då måste de ha med sig USA.
Citera
2023-10-12, 14:56
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Du pratar som ditt naziförstånd ger dig begränsad möjlighet till.
När väl Israel går in i Gaza kommer motståndet att vara mycket ringa.
Hamas kommer att förintas och du och dina nazzepolare kommer återigen att få gråta en skvätt.
Det är en härlig tanke..:-)

Eh...jaha...?

Du menar att väldigt många palestinier inte kommer att dö? Kan du förtydliga ditt svar, om du nu har den mentala förmågan?
Citera
2023-10-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Går Israel in i Gaza så snackar vi 150 000+döda palestinier. Storjuden och deras vakthundar USA har sannolikt gett grönt ljus för Israel att fullständigt radera Gaza ostört.

Allting tyder på att de tänker kliva in och bara röja allt vad de kan...

De har ju sagt rakt ut att de ska radera ut Hamas, men för att göra det måste man göra sig av med varenda palestinier både man och kvinna då kvinnorna annars föder upp nya Hamaskrigare.

Och en sådan förintelse kommer inte att hända.
Citera
2023-10-12, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goatpower1911
Jag tror att man måste ta en tuggbit i taget and inte börja jiddra med för många musseländer samtidigt.
1. Utplåna Gaza
2. Västbanken
3. Libanon

Krig är svårt, det är bara att titta på USA som spenderade vadå? 15-20 år i Afghanistan och Ryssland 10 år innan dess. Jag tror säkert att Israel kan utplåna 1-3 på den listan. Iran etc blir för svårt, då måste de ha med sig USA.

Ja samtidigt som Iran inte närmar sig Israel teknologiskt, så är det så enormt många fler dessutom är landytan enorm och Israel har inte manpower nog för att ens hålla en liten del av landet.

Är nog smartare om man kan störta ayatollorna och regimen där, genom att hjälpa de krafter i Iran som är trötta på islamistdiktatur.
Citera
2023-10-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Med risk för att vara tjatig men varför tar inte muslimer avstånd ifrån terrordådet? Vågar man inte eller vill man inte?

Du ser inga som tar avstånd, men desto fler som firar. You do the math.
Citera
2023-10-12, 15:01
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
De har ju sagt rakt ut att de ska radera ut Hamas, men för att göra det måste man göra sig av med varenda palestinier både man och kvinna då kvinnorna annars föder upp nya Hamaskrigare.

Och en sådan förintelse kommer inte att hända.

Jag tror faktiskt att de tänker radera Gaza den här gången.

Jag har aldrig hört juden prata om denna konflikt på samma sätt tidigare. Inte ens i närheten faktiskt.
Citera
2023-10-12, 15:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Går Israel in i Gaza så snackar vi 150 000+döda palestinier. Storjuden och deras vakthundar USA har sannolikt gett grönt ljus för Israel att fullständigt radera Gaza ostört.

Allting tyder på att de tänker kliva in och bara röja allt vad de kan...

Det där vet vi inte, och det är bättre att bara följa vad som händer.

Men Nethanyahu har förvisso sagt saker som tyder på en längre konflikt.
Citera
2023-10-12, 15:02
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://www.expressen.se/nyheter/raketattack-mot-israel-/

"Tusentals raketer har under lördagsmorgonen avfyrats mot Israel, rapporterar*Sky News.

En person har dött och flera är skadade, enligt CNN.*

Den terroriststämplade gruppen Hamas har tagit på sig attacken.

Israel har gått in i ”krigstillstånd” och har svarat på attackerna genom bombningar av *Gaza-remsan, skriver Al Jaazera.*"

Största organiserade anfallet jag varit med om ifrån Hamas, kanske kan hoppas detta är vad som får IDF att ta av sig handskarna och ta hand om dessa terrorister en gång för alla

Hoppas man får kritisera OPs källas beskrivning, roligt att tusentals raketer avfyrats och en person dött hehehe. Nu vet vi ju dock att fler dött, inte hehe.

Vidare är det samma skit som går i vågor, hur länge har inte dessa idioter bråkat med varandra som småbarn? Man ser samma sak överallt där det diskuteras, man ska välja sida och vad du än väljer så vill den andra sidan tortera dina barn till döds och samtidigt framstå i god dager och klanka ner på andra sidan.

Samma sak år in och år ut. Har sagt det länge, jämna hela skiten med marken och bygg en parkeringsplats eller nåt.
Citera
2023-10-12, 15:03
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att de tänker radera Gaza den här gången.

Jag har aldrig hört juden prata om denna konflikt på samma sätt tidigare. Inte ens i närheten faktiskt.

Om de ser det som det enda alternativet att inte skapa martyrer för fler unga terrorister att se upp till så, ja kanske.
Citera
2023-10-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatpower1911
1. Utplåna Gaza
2. Västbanken
3. Libanon

Du angriper problem i fel ände. Först bort med ledningen sen fotsoldaterna.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Vi kanske blir tvungna att nedkämpa islam en gång för alla. Det tycker jag är en vacker dröm. Världen skulle i en hast bli bättre, mest av allt för muslimer. Många av de här skitländerna har ju en gång varit "moderna" av västerländskt snitt.

Föreställ dig en värld där det är lika coolt och socialt accepterat att följa islam som det är att kalla sig nazist eller kommunist år 2023. Det vore fantastiskt.

Sen önskar jag att du hade rätt om att svenskar vurmar för Israel. Det är ju din subjektiva uppfattning, och min subjektiva uppfattning är att svenskar i gemen är så försossade att de inte vet hur de ska tänka just nu. De ser arabernas groteskerier men de är programmerade att säga "MEN BOSÄTTARNA PÅ VÄSTBANKEN MINSANN.." Men det vill sig inte riktigt den här gången..Orden vill inte komma ut.

Jag vet inte riktigt vem vi ska agera hänsysnlöst mot. Finnarna? Ja, eller våra nysvenskar kanske. Skjuta på dem? Bura in dem? Nä hä gå int'. Allas lika värde osv. Handhjärtan, fritidsgårdar, gangsterrap. Fryshuset! Jaaa.. Sverige fixar det. In Sweden we have a model you see..
En vacker dröm vore om araberna kunde få stanna kvar i sina egna länder och styra dessa länder efter eget gottfinnande. Judarna har f.ö. också ett land de kan bo i. Sen kunde de sköta sina dispyter sinsemellan där nere bland dadelpalmerna utan att det ska behöva dra in halva världen i blodiga konflikter med i vissa fall månghundraåriga anor.

Vidare tror jag inte att svenskar bryr sig speciellt mycket om t.ex. judiska bosättningar på Västbanken. Varken sossar eller andra. Just nu är det morden i helgen som överskuggar allt annat i det allmänna medvetandet.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-10-12 kl. 15:18.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Det tror jag inte

Jag läste nånstans på nätet nyligen att Netanyahu vill faktiskt att USA blandar sig i direkt i konflikten. Då kommer det förmodligen leda till attacker på usa skepp och militär nere i regionen och då får de legitima mål att bomba Libanon och Syrien, samt närheten av Iran, kanske tillochmed inne i Iran.

Helt plötsligt öppnas dörren och Israel får äntligen grönt ljus att slå ut kärnkraftverken i Iran som de längtat efter.

Så tror snarare att Israel vill att kriget ska sprida sig. Är ingen slump att de redan mobiliserat 300 tusen soldater och att det flyger in plan från hela världen till Israel för att kriga

Detta var ett planerat drag från Israel, de har förberett sig på ett stort krig, långt sådant. Kanske även ww3
Detta inlägg är värt att lyfta.

Att Israel ignorerat förvarning från Egyptens underrättelsetjänst angående en väntande attack i södra Israel förstärker förstås den här tesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in