Citat:
Jag misstänker att de hamnade där eftersom de fick med sig TT hem.
Sova var nog tanken att de skulle göra hemma hos JJ.s mamma (MH hade tydligen sovit där tidigare).
Obäddad säng och dra ut en luftmadrass på golvet verkar osökt då reparation pågick (inget verkar förberett för det).
Sova var nog tanken att de skulle göra hemma hos JJ.s mamma (MH hade tydligen sovit där tidigare).
Obäddad säng och dra ut en luftmadrass på golvet verkar osökt då reparation pågick (inget verkar förberett för det).
Det tror jag också. Jag tror också Maja vill att det ska låta som att det var bestämt att dom skulle sova där. I sista förhöret säger hon att hon tar av sig ytterkläderna innan hon lägger sig i J s säng, vilket vi vet inte stämmer. Sen säger hon att hon vaknar och säger till J att hon hellre vill sova hemma.
Troligen var det bestämt redan innan att dom skulle upp och hämta saker bara, och medans J plockade ihop sakerna så la sig M med jackan på och slappade i sängen, vilket J upptäcker och blir irriterad.
M: Mmm eller, ja. Eh, sen lägger jag ner huvudet igen och ja alltså somnar och sen kommer
Johanna tillbaka till bilen och ja vi åker därifrån in till Vetlanda igen då och under, eh,
bilresan hem så är jag också då, jag sover liksom större delen av resan. Jag mår skit helt
enkelt. Jag, eh, ja, eh, men vi åker till Johannas lägenhet igen och ja där så, eh, tar vi av oss
ytterkläderna och så där och jag går och lägger mig i hennes säng igen. Eh, och jag, eh, jag
kollade liksom på, alltså när jag vaknar igen så tar jag upp mobilen och kollar på klockan och
så där och ser att den är, eh, runt fem, sex någonting. Eh, och Johanna eller jag säger, ja jag
säger också att jag, eh, vill åka hem helt enkelt och inte sova där. Eh, och ja, eh, Johanna kör
hem mig och när jag kommer hem så tar jag av mig ytterkläderna och mina ja vanliga kläder
och smycken och allt det där och går och lägger mig i sängen. Eh, ja, eh, somnar efter ett tag.