2023-10-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Jag misstänker att de hamnade där eftersom de fick med sig TT hem.

Sova var nog tanken att de skulle göra hemma hos JJ.s mamma (MH hade tydligen sovit där tidigare).

Obäddad säng och dra ut en luftmadrass på golvet verkar osökt då reparation pågick (inget verkar förberett för det).

Det tror jag också. Jag tror också Maja vill att det ska låta som att det var bestämt att dom skulle sova där. I sista förhöret säger hon att hon tar av sig ytterkläderna innan hon lägger sig i J s säng, vilket vi vet inte stämmer. Sen säger hon att hon vaknar och säger till J att hon hellre vill sova hemma.

Troligen var det bestämt redan innan att dom skulle upp och hämta saker bara, och medans J plockade ihop sakerna så la sig M med jackan på och slappade i sängen, vilket J upptäcker och blir irriterad.

M: Mmm eller, ja. Eh, sen lägger jag ner huvudet igen och ja alltså somnar och sen kommer
Johanna tillbaka till bilen och ja vi åker därifrån in till Vetlanda igen då och under, eh,
bilresan hem så är jag också då, jag sover liksom större delen av resan. Jag mår skit helt
enkelt. Jag, eh, ja, eh, men vi åker till Johannas lägenhet igen och ja där så, eh, tar vi av oss
ytterkläderna
och så där och jag går och lägger mig i hennes säng igen. Eh, och jag, eh, jag
kollade liksom på, alltså när jag vaknar igen så tar jag upp mobilen och kollar på klockan och
så där och ser att den är, eh, runt fem, sex någonting. Eh, och Johanna eller jag säger, ja jag
säger också att jag, eh, vill åka hem helt enkelt och inte sova där
. Eh, och ja, eh, Johanna kör
hem mig och när jag kommer hem så tar jag av mig ytterkläderna och mina ja vanliga kläder
och smycken och allt det där och går och lägger mig i sängen. Eh, ja, eh, somnar efter ett tag.
Citera
2023-10-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Hur mycket skänks Majas straff för det är rätt stor chans att det skänks?

Från livstid till låt säga grovt gravfridsbrott så är de massa år, svårt att säga exakt eftersom man kan få tidsbestämt efter 10år. Men 4år och livstid är skillnaden stor
Citera
2023-10-12, 14:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ingen aning kompis. Vet knappt vad SIS är. Men Clea ville väl fokusera på att JJ:s hjärna inte är färdig än. Och jag är beredd att hålla med. Inte färdig OCH helt vrickad.
Varför redogör hon inte istället för hur en psykopats hjärna fungerar - närapå frånvaro av stresspåslag och ökad riskbenägenhet.
Citera
2023-10-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Varför redogör hon inte istället för hur en psykopats hjärna fungerar - närapå frånvaro av stresspåslag och ökad riskbenägenhet.
Låter som en sexual missbrukare oftast kvinna som använder sex som ett vapen.
Inte coolt... sedan systemet(staten,socialen,grannar) som vapen för att få pengar eller liknande utövande makt över personen de vill sänka. Har sett väldigt duktiga psykopatiska kvinnor på nära håll som sänkt några psykopatiska män. De börjar som "lärling" sedan har de en titel.. och är ett verktyg för personen efter det som finns kvar av kvinnan Top-Dog.
Citera
2023-10-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Utöver det är det inte trovärdig historia hon har öht, att hon skulle ha sovit genom allt och att hon skulle ha gått på toa utan att se kroppen.
Ja. De stämmer ju inte med tiden då telefonen registrerat rörelser. De tycker inte jag heller. Säkert va det då när telefonen låstes upp, som va tiden då Tove dog. Kanske tänkte hon kalla på hjälp men ångrade sig?
Citera
2023-10-12, 14:18
Medlem
Clea är på väg till diket!

Åklagaren säger att han vill ställa en fråga till Clea Sangborn nu:

– Din uppfattning är att rätten inte kan döma till mord om man kommer fram till att magsäcksinnehåll bidragit till orsaken? Att det endast är manuell strypning som omfattas?

– Det står ju så, säger hon.

– Det står kvävning, det omfattar alla kvävningsmekanismer. För att klargöra då, samtliga kvävningsmekanismer omfattas av gärningsbeskrivningen om det har orsakat döden. Detta om det har föranletts av greppet runt Toves hals, säger åklagaren.

Domaren säger att det stämmer med åklagarens plädering.

Nu är det Gillberg som får en märklig start

Peter Gillberg tar nu upp en bild på storbildsskärmen. Den visar en tecknad hund på en stol.

– Jaha vad var det där för bild. Ja ja, den får ligga där en stund då.

Citera
2023-10-12, 14:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Clea:

"Det är väldigt vanligt att människor direkt efter att de gjort något de ångrar gör något irrationellt. Även poliser som utsätts för udda händelser handlar irrationellt. De kan också få för sig att gömma någon de kört på eller så. Bara få undan den där kroppen och låtsas som ingenting."

Fullt ös på henne idag. Hon pratar också om att JJ kan ha betett sig som en 16-åring även om hon var 19.

"Den logiska delen av hjärnan fungerar betydligt sämre när man hamnar i en sådan här situation. Hon kan ha agerat som en 16-åring, menar Sangborn."
Skulle då M agerat som en 13-åring?
Citera
2023-10-12, 14:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Clea är på väg till diket!

Åklagaren säger att han vill ställa en fråga till Clea Sangborn nu:

– Din uppfattning är att rätten inte kan döma till mord om man kommer fram till att magsäcksinnehåll bidragit till orsaken? Att det endast är manuell strypning som omfattas?

– Det står ju så, säger hon.

– Det står kvävning, det omfattar alla kvävningsmekanismer. För att klargöra då, samtliga kvävningsmekanismer omfattas av gärningsbeskrivningen om det har orsakat döden. Detta om det har föranletts av greppet runt Toves hals, säger åklagaren.

Domaren säger att det stämmer med åklagarens plädering.

Nu är det Gillberg som får en märklig start

Peter Gillberg tar nu upp en bild på storbildsskärmen. Den visar en tecknad hund på en stol.

– Jaha vad var det där för bild. Ja ja, den får ligga där en stund då.

😂 bra att han ifrågasätter Clea! Mer av det tack
Citera
2023-10-12, 14:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon köpte ett nytt lakan dagen efter som ersättning för det de använt att frakta Tove i.

Okej!
Måste ha förträngt det i ett Maja-moment 😆
Senast redigerad av Willow1 2023-10-12 kl. 14:30.
Citera
2023-10-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Med hennes logik ja. Sen kan man dividera om man ska dra av nåt år pga den åldern då pga nån nedsättning osv. Argumentet får stå för henne.

Hon försöker med många tricks, men står mycket på spel.
Citera
2023-10-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Fetade:
Tycker jag också, gällande famijeadvokterna. Åklagaren kunde dock ha tagit i lite mer.
Varför pratas det inte mer om Ms sovande och eventuella fasthållning av Ts händer? Obegripligt.

Svårigheten är att kunna leda det i bevis då det inte finns DNA eller direkta elektroniska spår.

Jag tycker att åklagaren har lyckats få fram en händelsekedja med indicier samt fakta på ett bra och övertygande sätt.

Vi får hoppas att det räcker ända fram, om inte skulle jag rekommendera Majas bror att flytta hemifrån så fort som möjligt då han också stod på hatlistan.
Citera
2023-10-12, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är väl det hon har gjort genomgående, inte bara mordnatten? Genom att ljuga för skola och föräldrar, gilla gangsta-livet, gå runt med dryg attityd, hänga med i Johannas mordsnack. Jag ser inget moget beteende hos Maja, inget ansvarstagande. Ett omoget beteende är dock inget hon kan gömma sig bakom. Ansvar får hon ta ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in