Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Visst, men varför reagerar du inte när det är män i liknande situationer, finns flera- ett antal som är liknande, en lärare som råkade frågade om storleken, antagligen för att utröna om det var fejk, Mr X som var klart psykotisk och kom med enorma fantasier, ingen opponerade sig och tyckte synd om då. Men är man feminist så blir- agerar man så specifikt mot vissa.
Är nog av åsikten att man inte ska hänga ut folk som
bara har sexchattat, oavsett kön. När man däremot har bestämt träff med en minderårig och även
dykt upp på plats så känner i alla fall jag att man kliver över gräns som saknar motstycke. Då är det något helt annat (enligt mig), men jag respekterar folk som är av en annan åsikt.
I fallet Hongäddan existerade (förmodligen) inte ens personerna som hon fantiserat om. Men som sagt, fortfarande högst problematiskt att hon delat bilder på barn, samt att hon jobbar inom skola. Men att hängas ut inför hundratusentals var nog inte rätt tillvägagångssätt här. Ett snack med skolan, som förmodligen hade tagit tag i saken, hade nog varit mer än en tillräcklig läxa i det här fallet.