2023-10-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Detta med ehhh hela tiden! Ger mig vibes av hålla tråden i efterkonstruktion
Och det är super irriterande

Ja visst är det! Däremot så flyter sista delen av henne sista förhör på riktigt bra, inte många Eh där inte. Skillnaden då är att hon berättar om allt dumt J gjort, och hur rädd hon är för J. Förhörsledarna får ju knappt stopp på henne.

Hade inte Maja blivit trött hade hon fortsatt tills solen gick ner.

F: Det kanske är så Maja att du skulle kunna prata ganska mycket om detta.
M: Mmm.
F: Och jag vet inte, ska vi fortsätta att prata om det? Jag ställer en fråga till både dig och till dig.
BF: Ja, jag tror att Maja börjar bli ganska trött.
A: Jag tror också det.
F: Tror jag också.
BF: Vad känner du Maja?
M: Mmm. Jag är trött.
Citera
2023-10-12, 12:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Jag har läst fup och är övertygad om att Maja är skyldig.
Tror inte HR kommer göra samma bedömning
Vi får se sen om jag har fel eller rätt.

Jag tävlar inte! Utan om du går till första sidan ser du att GW’s uttalande finns med nedskrivet. Viktigt att personen GW förstår hur/vad/när han omedvetet påverkar press och inblandade personer
Citera
2023-10-12, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Åklagaren håller jag inte helt med om men målsägarbiträdena skötte sitt jobb alldeles galant tycker jag.
Nu får vi se efter lunch vad CS och PG har att säga
Ja det ska bli intressant att höra hur Johanna förmodas ha släpat runt på en död kropp i lägenheten utan någon anledning medan Maja sussat.
Citera
2023-10-12, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, och därför inledde hon med att sänka M:s trovärdighet genom att hävda att överfallet inleddes inom några minuter. M var vaken och J satt aldrig med T i köket.

Ja, och därför blir denna fråga om vad syftet är med att Johanna flyttar fram tiden för dådet till strax före 02:00 väldigt viktig!

Majas försvr rikta sig säkert in på det.

Tiden stämmer uppenbarligen inte med grannens, och Johanna har naturligtvis ett motiv till att flytta tiden.
Citera
2023-10-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon låg i sängen med mobilen intill sig? Delvis registrering av ett ansikte kl 02:33.

Hon uppger att hon går tillbaka till sängen för att plocka upp sin mobil kl 02:43, efter att ha mött en påklädd J ute i hallen. På väg ut.

I maj skrev jag ett inlägg om att en sån här detalj kan förekomma i iPhone:

"User presence monitor, evaluate face detection enablement, available :no,allowed :no, detection: yes -
här tror jag att kameran ser användarens ansikte men får inte använda funktionen".

I juni informerades utredningen om att en sådan här aktivitet kan finnas. Ändå letade de inte fram den. Men nu finns den och det är det viktiga.

Precis, det är helt möjligt att det är något som hindrat kamerans vy om hon låg i sängen. Ett alternativ till vad som kan ha hänt när vi inte har hela bilden m a o.
Citera
2023-10-12, 12:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja visst är det! Däremot så flyter sista delen av henne sista förhör på riktigt bra, inte många Eh där inte. Skillnaden då är att hon berättar om allt dumt J gjort, och hur rädd hon är för J. Förhörsledarna får ju knappt stopp på henne.

Hade inte Maja blivit trött hade hon fortsatt tills solen gick ner.

F: Det kanske är så Maja att du skulle kunna prata ganska mycket om detta.
M: Mmm.
F: Och jag vet inte, ska vi fortsätta att prata om det? Jag ställer en fråga till både dig och till dig.
BF: Ja, jag tror att Maja börjar bli ganska trött.
A: Jag tror också det.
F: Tror jag också.
BF: Vad känner du Maja?
M: Mmm. Jag är trött.

😆 ja det är så underligt! Bra att tala om diskret att Maja är trött 😂
Citera
2023-10-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Jag har läst fup och är övertygad om att Maja är skyldig.
Tror inte HR kommer göra samma bedömning
Vi får se sen om jag har fel eller rätt.

Vi får se, jag tror att Domen mot Johanna kommer att fastställas enligt TR Dom.

Prof. Eriksson har inte mycket trovärdighet inom de juridiska kretsarna efter Quick skandalen.

Gällande Maja finns det åtminstone en 50% förhoppning att TR Dom fastställs alternativ tidsbudet längre fängelse straff.

Men som sagt dagen är inte slut ännu.
Citera
2023-10-12, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Eftersom mobilen inte kände igen ansikten kan man tänka sig att det inte var Majas ansikte den såg. Det kan ha varit Johanna, som kom in för att hämta ett lakan. Det har Johanna själv berättat att hon hämtade ifrån sovalkoven.
Lakanet låg i en låda under sängen som behövdes dras ut för att kunna hämta lakanet. I sängen påstår Maja att hon låg. Johanna har alltså dragit ut lådor under sängen utan att Maja märkt nåt, och dessutom varit så nära Majas telefon att hon kunnat låsa upp den med sitt ansikte??!?

Vilken medicin går du på? Dosen är uppenbarligen inte stark nog!!!!

Johanna säger att hon hämtar lakanet mycket senare och Maja är vaken.
Citera
2023-10-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Åklagaren håller jag inte helt med om men målsägarbiträdena skötte sitt jobb alldeles galant tycker jag.
Nu får vi se efter lunch vad CS och PG har att säga
Det håller jag med dig om.
Det lär inte bli något nytt under solen från de båda försvarsadvokaterna, gissar jag på under eftermiddagen här.
Citera
2023-10-12, 12:19
Medlem
Tror livstid för johanna men tror de kan bli ändring för maja även om hon också ska ha livstid..
Citera
2023-10-12, 12:20
Medlem
tram123s avatar
Jag har ett svagt minne av att Tove hade ringt hennes pojkvän när hon var hemma hos Johanna och sagt att hon var inne i toaletten livrädd och att Johanna och Maja var utanför.
Inget har nämnts om detta under rättegången, minns jag fel?
Citera
2023-10-12, 12:22
Medlem
Nu när dom tagit lunch, kan man väl sammanfatta de hela så här långt. De är lite svajigt när en åklagare är för alternativet om ett lägre straff. De visar på att utredningen inte är helt 100%, och i stort sett allt kretsar kring allt med Maja och hennes delaktighet i de hela. Sen är de väl några få detaljer kring Johanna, men där ser de bättre ut.

Jag tror inte ett dugg på dessa två, jag tror inte att Maja har sovit ett dugg (hon har lagt sig i sängen en stund, när Johanna åkte till donken, men annars har hon varit med fullt ut på detta). Sen har hon ju bevisligen med tanke på granbarren lagt sig i sängen igen när dom kommit hem eller slängt sin jacka i sängen så att granbarren hamnat i sängen. Min förhoppning, tingsrättens dom kvarstår.

Min gissning, 18 år för Johanna (vållande/dråp, grovt gravfridsbrott), Maja 4år (Grovt gravfridsbrott). tyvärr säger jag, man har ju varit med ett tag och vet vilka vändningar de kan ta i hovrätten kontra tingsrätten. GW kommer bli glad, han har gjort sitt för att försöka påverka i både tingsrätt och hovrätt, hade varit intressant att veta vad han har för vinning kring detta. Och jag hoppas verkligen att jag får fel, för min del får dom gärna sitta inne så länge de bara går, de är två svin helt enkelt.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-12 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in