2023-10-12, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Farsan ville inte betala då blir det hembesök.

Vad ville han inte betala för?
Citera
2023-10-12, 12:17
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Klanen B*rk sitter i femtielva bolagsstyrelser, bland annat inom bygg, städ och assistans så det ligger väl nära till hands att misstänka att dessa verksamheter har kopplingar till kriminella nätverk.

Du är något på spåren, b*rk familjen styr och omfattar ett stort antal olika bolag i strukturer som är svåra att överse. Samt en bolagskoppling till offret och andra. Så hur är koppling till krim nätverken?
Citera
2023-10-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattler
Jag vänder på varje sten. Har hittat (någon släkting?) som dömts för sexualbrott i USA för längesedan.

Men jag är tveksam till att det finns direkt samband med skjutningen här eller om det ens skulle peka mot en kriminell klanfamilj. Vet inte hur vanligt namnet B*** är globalt.

Återkommer om jag får fram mer info som otvetydigt är kopplat till detta

Väldigt långsökt, sök på namnet som du angav så kommer du se flertalet med samma namn som ser ut att ha euorpeisk judiskt/amerikanskt ursprung. Dessa är mer troligen kurder/syrianer från Turkiet eller turkar rakt av.
Senast redigerad av EagleEye0 2023-10-12 kl. 12:25.
Citera
2023-10-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Var en väldigt konstig avgränsning. Inte för att jag har rätt, men jag har alltid trott att Västberga endast var ”på andra sidan” motorvägen. Alltså på den sidan Västberga handelsplats är. Kan ha blivit lurad av mäklare som listar villorna som i Telefonplan av förklarliga skäl…

Kan ni som förstör tråden med en massa geografiskt svammel hitta en tråd under Geografi och där fortsätta era geografiska navelskåderier, så kan denna koncentrera sig på händelsen
Citera
2023-10-12, 12:27
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Väldigt långsökt, sök på namnet som du angav så kommer du se flertalet med samma namn som ser ut att ha euorpeisk judiskt/amerikanskt ursprung. Dessa är mer troligen kurder/syrianer från Turkiet eller turkar rakt av.

Kollar man på deras Facebook så ser man att de är kurder från Turkiet.
Citera
2023-10-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Prylvägen 12 är till salu sen en tid tbx av vad jag kan se, Är detta en slump eller kopplat till detta

Den är inte alls till salu däremot såldes den 26 april 2022. Priset var 10 500 000 kr! Familjen B flyttade in i juli 2022. Kan detta möjligen ha varit riktat mot de förra ägarna och att de som sköt inte uppfattat att de faktiskt flyttat därifrån. Någon som vet vem som bodde där innan?
Senast redigerad av dapravda 2023-10-12 kl. 12:29.
Citera
2023-10-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Den är inte alls till salu däremot såldes den 26 april 2022. Priset var 10 500 000 kr! Familjen B flyttade in i juli 2022. Kan detta möjligen ha varit riktat mot de förra ägarna och att de som sköt inte uppfattat att de faktiskt flyttat därifrån. Någon som vet vem som bodde där innan?
okey , tack för klargörande.
Citera
2023-10-12, 12:35
Medlem
Citat:

Eller kanske är det grannhuset nr 10 som var target? Flertalet personer där med klassiska jugge-efternamn i olika åldrar. De senaste flyttade in i juni i år.
Citera
2023-10-12, 12:42
Medlem
Citat:

Nej. Sluta spekulera så där korkat. Alldeles för långsökt.
Citera
2023-10-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Eller kanske är det grannhuset nr 10 som var target? Flertalet personer där med klassiska jugge-efternamn i olika åldrar. De senaste flyttade in i juni i år.

Du tänker att det är felskjutning varje gång?
Citera
2023-10-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susgos
Hörde på Radio Stockholm att Strömmer ska hålla presskonferens idag, misstänker att det kan ha med skjutningen att göra. Tyvärr hörde jag inte tiden

Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Hört att Bo var oskyldig. Fan vad tragiskt
Oskyldig är dessa sällan. Brukar alltid vara något fuffens, tex bolagsfusk eller andra typer av bidragsfusk, särskilt när dessa bor i hus. Tex var den där lärarstudenten som blev skjuten i Segeltorp för några år sen helt oskyldig enligt många, men familjen höll på att mjölka oss svenskar genom assistans.
Citera
2023-10-12, 12:47
Medlem
såväl pappan som mamman ostraffade, visst går det att hålla sig under radarn som kriminell men här är det tveksamt, kan de kriminella tagit fel adress igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in