Citat:
Ursprungligen postat av
KFFfanboy
Åker just nu runt i en liten skraltig bil och känner att jag behöver något lite större och trevligare. Men eftersom jag inte har hus eller familj känns en stor familjekombi ganska ”overkill”. Dessutom tycker jag sedanen är 10x snyggare om man tittar på t ex en Audi A4.
Men om jag tänker logiskt känns det ju också rätt dumt att köpa en mindre praktisk bil när samma modell finns som kombi, för ibland behöver man ju frakta ett bord eller åka på skidresa eller liknande.
Ni som levt med en sedan, t ex i storlek med en A4 eller 3-serie som enda bil. Hur ofta ångrar man sig egentligen att man inte tog en kombi?
Vill helst ha en sedan, men det känns svårt att motivera om det nu är så mycket mindre praktiskt.
När jag var yngre och singel så hade jag en Opel Vectra sedan -89. Klankade ofta ner på de som körde kombi då det var lite skramligare och mer ljud i kupén. Sen skaffade jag tjej och hon ville ha hund och då krävdes en kombi för att få plats med en ordentlig hundbur. Sen dess har jag inte ångrat mig då det absolut har sina fördelar med kombi.
Nu är jag också villaägare så det gör ju också sitt till att man många gånger behöver lastutrymmet i kombin.
Är man nu singel och inte har något hus så skulle jag säga att du klarar dig med en sedan men se för fasen till att ha en dragkrok på så du iallafall kan få med ett släp för de få gånger du faktiskt behöver lasta större saker. Skidresan går att lösa med takbox.