2023-10-12, 08:27
Medlem
Clay Allisons avatar
På P1 nyss rapporterade deras utsända från platsen att en politivagn anlände. Hon i studion frågade om norska polsen var där

Innebär det att det finns en eller flera avlidna personer på platsen?

Edit: tvåa på den
Senast redigerad av Clay Allison 2023-10-12 kl. 08:40.
Citera
2023-10-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Barca
Var en väldigt konstig avgränsning. Inte för att jag har rätt, men jag har alltid trott att Västberga endast var ”på andra sidan” motorvägen. Alltså på den sidan Västberga handelsplats är. Kan ha blivit lurad av mäklare som listar villorna som i Telefonplan av förklarliga skäl…

Från Wikipedia ” Från 1939 uppfördes småhus längs Korpmossevägen. 1942 kunde kommunen erbjuda inflyttningsklara radhus för 19 500 kronor”
Småhus är vad vi kallar villor idag, men förut var villa ett större hus.
Så finns alltså flertalet villor och radhus som ligger i Västberga.
Citera
2023-10-12, 08:34
Medlem
Jazzistens avatar
Vet inte varför och har absoluit inga belägg, men så fort jag hörde polisens kategorisering som "ALLVARLIG HÄNDELSE" så gick mina tankar åt Israel - Hamas-kriget. Början till hämd/terror mot judar i Sverige? Hoppas min känsla är helt fel.
Citera
2023-10-12, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Studio ett direktrapporterar från adressen och meddelar nu att en "politi vagn" anländer till platsen. Dvs likbil.

Hmm låter ju märkligt om Politivagn kommer Står ju att dom skadade hämtades med ambulans

Politivagn: https://tv.aftonbladet.se/video/13903/har-hittades-kvinnan-dod-i-lagenheten
Senast redigerad av Tjonk 2023-10-12 kl. 08:49.
Citera
2023-10-12, 08:40
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
B*rk (* - e), med det efternamnet, ser att två personer i Segeltorp nära Snättringe ålder 20-30 förekommer i lexbase.

B*rk finns ju också på Tunholms väg 5, grannhus med det hus som attackerades nyligen.
Citera
2023-10-12, 08:41
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Hmm låter ju märkligt om Politivagn kommer Står ju att dom skadade hämtades med ambulans
Jo precis, det obehagliga är väl att man också gått ut med att "barn fanns på adressen" och verkar inte vilja ge några övriga kommentarer alls för tillfället.
Citera
2023-10-12, 08:42
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzisten
Vet inte varför och har absoluit inga belägg, men så fort jag hörde polisens kategorisering som "ALLVARLIG HÄNDELSE" så gick mina tankar åt Israel - Hamas-kriget. Början till hämd/terror mot judar i Sverige? Hoppas min känsla är helt fel.
de ska tydligen ha kopplingar till jordgubben, (obekräftat) även branden i snättringe där det verkar bo en släkting till familjen i detta fall.
Så mest troligt den vanliga vendettan Räven vs jordgubbe
Senast redigerad av Mercede 2023-10-12 kl. 08:44.
Citera
2023-10-12, 08:42
Medlem
Hur kan Kurdiska Räven fortsätta beodra attacker på folk i Stockholm om han sitter i ett iranskt fängelse?
Citera
2023-10-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
På P1 nyss rapporterade deras utsända från platsen att en politivagn anlände. Hon i studion frågade om norska polsen var där

Innebär det att det finns en eller flera avlidna personer på platsen?

Edit: tvåa på den

Jo..Ambulanser hämtar ju inte döda människor.. https://tv.aftonbladet.se/video/13903/har-hittades-kvinnan-dod-i-lagenheten
Citera
2023-10-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Media kanske hellre säger att det hänt i ett mer utsatt område?

Stadsdelsgeänserna kanske inte följer allmänhetens uppfattning och benämning.
Telefonplan är ingen stadsdel även om det bättre förklarar positionen.
Citera
2023-10-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Media kanske hellre säger att det hänt i ett mer utsatt område?

Västberga är inte mer utsatt det, det är i huvudsak ett industriområde. Denna gata tillhör dock Västberga.
Citera
2023-10-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Hur kan Kurdiska Räven fortsätta beodra attacker på folk i Stockholm om han sitter i ett iranskt fängelse?

en mycket bra fråga, om jag skulle gissa är det helt enkelt att nästa man i ledet där steppat upp och fortsätter kriget. OM han sitter i iranskt fängelse så tror jag knappast att han vågar leda något därifrån o ringa på deras telefoner eller insmugglade varianter, där borde hela hans intresse vara att komma ut så fort som möljigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in