2023-10-12, 07:58
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Och ju mer och exremare det blir ju fler uslimer kommer dö. Inte mig emot visserligen men muslimerna borde kanske inse att anfalla någon i ett Slagskepp med stenkastning är kanske inte det smartaste draget.

Fler dör, men desto fler föds. En oändlig cykel tills väst förstår att försöka upprätthålla israel inte längre är hållbart.

För det slagskepp du pratar om var tvungen kalla in västs största och bästa fartyg och ytterligare en till för känna sig säkra mot några stenkastande terrorister
Citera
2023-10-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
IDF inreder nu idrottshallar med sjuksängar. Undrar varför??

https://x.com/astraiaintel/status/1712325879253160372

Bättre att vara förberedd än att inte vara det.
Citera
2023-10-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Din historielösa varelse. Området har varit mångkulturellt i 1000 år men när britterna kom förstörde de balansen genom att lova en stat till några från Europa och genom hämta in fler från Europa.

Det skapade problemet där nere. Annars har det varit lungt där. Har du läst om några krig i Palestina på 1700-talet? 1800-talet?

På riktigt? Menar du att området var fridfullt och lugnt under den tid de tillhörde Ottomanska riket? Napoleon var ju till och med där och härjade.
Citera
2023-10-12, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Problemet försvinner endast med Islam

Du vet att Islam är världens näst största religion? Självklart kommer den inte försvinna.
Citera
2023-10-12, 08:00
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Men du har bevis för att de fått vapnen från Ukraina?

Jag har aldrig uttalat mig tvärsäkert heller i motsats till dig och dina gelikar. Men det är i särklass mest sannolikt att Hamas fått NATO-vapen från det genomkorrupta Ukraina via svarta marknaden.
Citera
2023-10-12, 08:01
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
På riktigt? Menar du att området var fridfullt och lugnt under den tid de tillhörde Ottomanska riket? Napoleon var ju till och med där och härjade.

Det var yttre hot. Jag skrev om och syftade på interna problemen mellan folkgrupper.
Citera
2023-10-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Jag har aldrig uttalat mig tvärsäkert heller i motsats till dig och dina gelikar. Men det är i särklass mest sannolikt att Hamas fått NATO-vapen från det genomkorrupta Ukraina via svarta marknaden.

Nej det är snarare det absolut minst sannolika. Det är sannolikare att Magdalena Andersson varit nere och personligen lämnat över dom till Hamas än att de fått sina vapen från Ukraina.
Senast redigerad av Kratatch 2023-10-12 kl. 08:14.
Citera
2023-10-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja inte bomba civila i Gaza kanske? Inte stänga av el, vatten och förnödenheter. Visa att de är bättre än terroristerna från Hamas kort och gott. Nu visar de bara att de är likadana själva…
Finns ingen anledning för Israel och förse fienden med deta. Nej låt dom svälta och fortsätt bomba. Deta biter och deta är enda vägen mot fred.
Synd att det där jävla sjukhuset i gaza har resevkraft i flera dagar till. Israel bör överväga och bomba sjukhuset som räddar många terrorister just nu.
Citera
2023-10-12, 08:06
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Nej det är snarare det absolut minst sannolika. Det är sannolikare att Magdalena Andersson varit nere och personligen lämnat över dom till Hamas.

Garanterat så att ryssland har stulit vapen från Ukraina och sedan lämnat över till terroristerna i hamas.
Citera
2023-10-12, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Du sprider fake News från israeler och andra personer.

När vita huset själva säger att det inte finns bevis på att barn blev halshuggna så måste man fatta det som sprids på sociala medier är påhitt.

Mannen gå och lägg dig istället. Håll dig borta från internet.

Men det är väl inte viktigt hur barn blev mördade eller kidnappade. Hamas hotar att döda kidnappade och de dödade barn.

https://www.theguardian.com/world/2023/oct/10/murdered-in-cold-blood-stories-emerge-of-israelis-killed-at-gaza-border-hamas-israel

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2023/10/09/hamas-murder-family-five-israel-death-toll-reaches-900/

https://www.ndtv.com/world-news/israel-shares-pictures-of-children-kidnapped-by-hamas-operatives-4471132

Sen finns det även bilder på palestinska barn som hamas indirekt har mördat. Hamas är vidrig mördarsekt. Läs deras stadgar från 1988. Det är som Mein Kamf. Där hänvisar de indirekt på folkmord på judar.

Hamas kan bäst beskrivas vara en islamisk-nazistisk palestinsk nationalistisk organisation.
Citera
2023-10-12, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket
Man måste inte orsaka civila offer. Du kan inte rättfärdiga att civila offer dör i krig oavsett vilken sida dom civila offren är på. Ett barn är ett barn, den har inte valt att födas varken i Israel eller Gaza. Den har inte heller valt sin religion.

Vad säger dig att civila skyddar Hamas? Dom civila i Palestina är lika trötta på detta som övriga världen. Jag tror inte att det finns många familjer i Palestina som är glada över situationen just nu eller som inte fördömer det Hamas har gjort.

Ni som sitter här och rättfärdigar att civila i Gaza dödas och hurrar, jag tycker innerligt synd om er. Att ert muslimhat hindrar er från att tänka med samvete.

Jag är kristen. Kristen ortodox. Från Mellanöstern. Där har kristna blivit slaktade av muslimer i århundraden. Fortfarande kan mitt samvete inte tillåta att rättfärdiga att barn dödas..oavsett religion.

Israel gick ut i lördags redan och varnade civilbefolkningen och sa de skulle lämna området för Israel tänkte bomba mer eller mindre hela området. De som är kvar har stannat av egen fri vilja.
Citera
2023-10-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Du sprider fake News från israeler och andra personer.

När vita huset själva säger att det inte finns bevis på att barn blev halshuggna så måste man fatta det som sprids på sociala medier är påhitt.

Mannen gå och lägg dig istället. Håll dig borta från internet.

Frågan är, vad spelar det för roll? Det här handlar inte om några halshuggna barn utan om vad Hamas gjorde överlag i lördags morse. Men du kanske missade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in