2023-10-12, 05:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Fortfarande ingen hamassympatisör i tråden dom förklarat vad det gästarbetande thailändarna hade gjort för att förtjäna att mördas bara för att dom vill försörja sina familjer hemma i thailand. Undra varför? Man skäms! Hamas blodtörst kommer kosta gazaborna något enormt. Då räknar jag inte ens med de halshuggna bebisarna, kidnappade äldre, våldtagna tjejer och alla massmördare på festivalen och privatpersoners hem.

De befann sig på fientlig mark (enligt hamas). Hela israel är legitimt mål, väljer människor att befinna sig där så riskerar du att få en raket i pannan. Hamas gör verkligen palestina en rejäl björntjänst, likt alla andra arabländer gjort sedan staten Israel bildades. Chansen för en eventuell lösning mellan Isarael och palestina hade haft betydligt störra chans att lyckas utan inblandning från terrorister och arabländernas krigaförklaring.
Citera
2023-10-12, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
CNN, dom verkligen gottar sig med anhöriga som mist hela familjer
Trodde jag inte om dem tycker överlag media har gått över gränsen i detta
Citera
2023-10-12, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det sprids några bilder just nu på att några fångar har släppts av terroristerna men det är lite oklart om det stämmer??

https://x.com/OAlexanderDK/status/1712208761924821418

Dessa har inte släppts från Gaza utan är israeler som hållits av palestinska terrorister inom Israel.
Citera
2023-10-12, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Med inställningen att man kan tänka sig döda eller fördriva miljontals människor, gör att komma åt några hundra terrorister, så vet jag inte om jag tycker en regim och ett folk med den inställningen har någon större existensberättigande själva.

Araberna har fått så många chanser. De har dock själva valt att det viktigaste är att döda judar. Gaza bör tömmas på invånare, Hamas-medlemmar avrättas. Sedan skall Hizbollah förintas , de syriska flyktingarna i Libanon tillbaks till Syrien.

Sedan har Arabförbundet lite att jobba med.
Citera
2023-10-12, 06:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Dessa har inte släppts från Gaza utan är israeler som hållits av palestinska terrorister inom Israel.
Ja filmen var tydligen från första dagen av kriget. Det är redan utrett i tråden också. Kan vara några terrorister som hade fått nog av mördandet för stunden kan man tänka.
Citera
2023-10-12, 06:08
Medlem
Israel borde flytta tillbaka till Tyskland och Polen... Låt araber ta Israels land pga de krigar aldrig sluta. Araber kommer inte ha råd att bygga allt i land. Israel folk ger mycket jobb å mer befolkas i Tyskland och Polen. Eller hitta annat land som är lämpligt för Israels folk i Afrika. De hjälper bättre i Afrika att bli utveckla till mycket bättre...

Synd att araber förstår inte...

Om jag ska bo i Israel och bedöma hur är med grannar intill Israel. Då jag vill inte bo där. Iran och andra länder pressar på att kriga mot Israel evigt 200 år... Tillverka vapen evigt.

Nej tack! Araber är förlorare för framtid utan oss...

Sverige måste avsluta omedelbar bistånd till Palestina!!

Religion är 1000 % orsak till krig och våldsam.
Senast redigerad av Dofstom 2023-10-12 kl. 06:16.
Citera
2023-10-12, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Indoktrinering sen barnsben är inget unikt för dem..det kallas religion, och judar är även de i världstoppen på religiös indoktrinering.
Ja det är ju ingen tillfällighet att denna ondska utspelar sig i Israel som är ursprungslandet för såväl judendom som kristendom. Islam är ju från Saudiarabien men är baserad på de andra två och Jerusalem är även heligt för muslimer.
Religionerna kan inte samexistera. De religiösa skrifterna präntar in i huvudet på folk att man måste följa den ena eller den andra religionen till punkt och pricka. De som inte gör det skall plågas i evighet.
Det är inte undra på att det ser ut som det gör i Israel.
Citera
2023-10-12, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Lägg ägg. Både reportern Nicole Zedek och Israels premiärministerkansli har bekräftat uppgifterna.

https://www.yahoo.com/entertainment/journalist-first-reported-israeli-child-194917181.html¨

https://edition.cnn.com/middleeast/live-news/israel-hamas-war-gaza-10-11-23/h_a63b0fd57f2df717147ea8e26a2f758c

Det enda som är oklart är det exakta antalet halshuggna spädbarn. Militären gick inte in och räknade hur många halshuggna spädbarn det var. De bara höftade att det var mellan 40 och 50 halshuggna spädbarn. Har vi tur så var det färre än 40 halshuggna spädbarn. Men det var i alla fall fler halshuggna spädbarn än vad som enkelt kunde räknas.

Jaha så nu kan israelerna inte räkna.antalet halshuggna spädbarn, trots att man tillkallat världspressen och tillhör ett av världshistoriens smartaste folk.
Hör du inte själv hur totalt befängt det låter?
Varför skulle de överhuvudtaget höfta?
I de två artiklar du länkar till, bekräftas inte uppgiften om 50 halshuggna spädbarn.
Det står babies and toddlers.
Att terroristerna gett sig på pyttesmå barn tvivlar jag inte på. Att det var 50 st är BS.
Det är nån idiot till israel som passat på att bre på och frossa i det som redan är vidrigt.
Som sagt, det är riktigt riktigt lågt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-10-12 kl. 06:21.
Citera
2023-10-12, 06:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det finns rapporter nu på morgonen som säger att att IDF har bombat Gaza hela natten med artilleri nu också. Det lär komma lite filmer när det blir ljust om det stämmer. Sen la NBC upp en kort sammanfattning om vad som hände igår som är rätt så bra. De har lite eget materiel också.

https://youtu.be/CCUfLqekAng?si=AHtdnQBkxo_wIRA1
Citera
2023-10-12, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Men antagandet visar att man tänker illa om judar.

Ett mkt slugt svar. Manipulativt.
Du lyckas väldigt elegant skohorna in ett enkelt moraliskt problem i ett judiskt offer-narrativ
Jag har sett den där manövern förut
Ska du inte kalla mig nazist också 🙂?
Du lyckas i alla fall insinuera att jag är antisemit, vilket är helt fantastiskt
Det är alltför många judar som håller på sådär.

Jag tycker att vi alla ska hålla oss till sanningen helt enkelt.

Myten om 50 halshuggna spädbarn var en uppenbar "spinoff" och extremt osmaklig.

Jag har ingenting emot judar i stort.
Jag är en stor beundrare av judar, av flera skäl.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-10-12 kl. 06:29.
Citera
2023-10-12, 06:27
Medlem
Synd om folket på bägge sidor.

Med det sagt så kommer Israel köra på hårt nu. Eskalering kommer ske, otroliga risker där nere nu. Speciellt om Hisbollah och Iran ger sig in.

Spännande utveckling från ett geopolitiskt perspektiv.
Citera
2023-10-12, 06:28
Medlem
Har funderat hur och vad. Gaza vill ha en korridor.

Betong-tunnel mitt i Israel land.
Inga fönster på betong.
Det ser ut som berg med naturen på betong.

Mellan ovan och under på mark som djup och ovanpå blir betong.

Som England tunnel till Frankrike.

Bättre än kriga på 100 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in