Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-12, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Sluta läs vänstersmörja.
Hamas är anti-semiter.
Det är en svår konflikt att sätta sig in i men det är islam mot världen. Kristna är nästan utrotade. Visste du att Melkanöstern var kristet, kristna är idag den mest förföljda folkgruppen. På andra plats kommer judarna. Förövare är araber.
När det kommer hit på allvar, kommer du köpa muslimsk propaganda då också?

Är du så känslomässigt skadas att du inte reagerar på bestialitet?
Det verkar vara signum för vänsterdårar.

Jag reagerar på våldet. Att glorifiera våld och bestialitet från den sida man väljer att definiera som "god" och avhumanisera den sida i konflikter man väljer att "demonisera", ligger lite i människans klan/stam tänk, precis som vår klan-kultur mekanism även inom fotbollskultur och annat. Problemet är när man börjar ursäkta sitt egna våld med att den man dödar "sympatiserar" med onda människor. Det är tyvärr så Israel beter sig nu.
Citera
2023-10-12, 04:12
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
So you are saying...
Nä det sa jag inte.
Det var ett hypotetiskt svar på din fråga efter att jag påpekat att Israel ger civila en chans genom att varna först.
All form av kollektiv bestraffning är brottsligt. Men stödjer man terrorstaten Israel då spelar det kanske ingen roll.
Citat:
Angående detta kriget har jag inte kollat upp varenda anfall.
Det har knappast du heller.
Snälla...

Lite frågor till dig:-

Varför skall "Hamasregeringen" erkänna den judiska stat som tillkommit genom etnisk rensning och vägrar de fördrivna deras av FN fastslagna rätt att återvända?

Varför skall palestinierna avväpnas, som försvarar de återstående 10(?) procenten av sitt land, men inte Israel som har stulit nästan allt och vill ha mer?

Varför skall palestinierna bojkottas som är offer för brott mot folkrätten, men inte Israel som är brottslingen?

Bonusfråga: känner du till vad palestinier i grund och botten vill?
Citera
2023-10-12, 04:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Du påstod att de förnekar att det har hänt. Vilket absolut inte stämmer.

De skrev bara att de inte har det helt klarlagt själva exakt vad som har hänt.

Att barn slaktats råder det dock inga tvivel om.

Sluta sprid lögner. Finns inga bevis på barn som har blivit halshuggna.
Citera
2023-10-12, 04:16
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Nej, det är du som ljuger. Det står ingenting i det du länkar om att de skulle förneka det.

Jo, det är precis det artikeln påstår. Först sade Joe Biden att han sett halshuggna barn med egna ögon. Sedan sade en "talesperson för vita huset" att denne ville förtydliga att Joe Biden inte sett barnen med egna ögon, utan förlitade sig på uttalanden från Israels premiärminister.

Vilket är skumt i sig. Varför skulle en talesperson alls vilja förtydliga en sådan struntsak, och varför kan The Times of Israel inte namnge talespersonen? Vad faen är ens en "talesperson" för nåt, egentligen? Det är ingen officiell titel så vitt jag vet.

Tim Pool snackade om en artikel (från Washington Post, på sociala medier) som tog upp precis samma sak under sin sändning inatt. Men han och övriga studion var osäkra på om artikeln alls var äkta, eftersom länken till artikeln på tidningssajten var död, och det inte gick att hitta artikeln genom att söka direkt på sajten heller.

Så det är möjligt att dementin är fejk i sig. Och att Times of Israel blivit blåsta och rewritat en nyhet från en fejksajt i tron att den var från Washington Post, och heller inte kreddat WaPo. För de nämner inga källor alls i sin artikel*.

Eller så är Times of Israel själva med på bluffen.

Eller så är det sant att nån från vita huset-staben faktiskt dementerat Bidens uttalanden.

Informations-sfären är underbar...

*Artikeln har också bylinen "Toi Staff", alltså Times of Israel Staff. Vilket är ett skumt sätt att sätta byline.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-12 kl. 04:27.
Citera
2023-10-12, 04:17
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nej, men vadå? Har de "bara" skjutit ihjäl dem, eller? Vad hände med dem?

Ja dom har rätt uppenbart dödat alla på en kibbutz, dvs familjer, att barn har blivit brända är det inget tvivel om, dom vidriga islamvurmarna i tråden borde ta till repet.
https://www.google.com/search?q=hamas+killed+everyone+at+kibbutz&client=m s-android-xiaomi-rvo3&sca_esv=572739070&sxsrf=AM9HkKndV_yM48g74pRFi pKp-jZSZF-DiQ%3A1697076642320&ei=olUnZdqWE9a6xc8PjZK00AI&oq= hamas+killed+everyone+at+kibbutz&gs_lp=EhNtb2JpbGU tZ3dzLXdpei1zZXJwIiBoYW1hcyBraWxsZWQgZXZlcnlvbmUgY XQga2liYnV0ekjGGFC8DFjHD3AAeACQAQ CYAZ4BoAHBA6oBAzAuM7gBA8gBAPgBAcICCxAAGIkFGKIEGLAD wgIIEAAYogQYsAPCAgUQABiiBOIDBBgBIEGIBgGQBgI&sclien t=mobile-gws-wiz-serp#ip=1

Dom har avrättar hjälplösa barn och eldat upp dom, förhoppningsvis måste jag säga, för jag tvivlar inte en sekund på att dessa orcher njuter av det och inte skulle dra sig för att elda barn levande. Det är dags att folk lär sig vad islam innebär, det är konstruerat så reformation är omöjlig, fatta vad det innebär.
Citera
2023-10-12, 04:18
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Sluta sprid lögner. Finns inga bevis på barn som har blivit halshuggna.

Nej, jag tror inte Israelerna är så sugna på att publicera bilder på sina halshuggna bebisar och ladda upp dessa offentligt på Internet om det är sådana bevis du så gärna vill ha? Vi har massor av vittnen.
Citera
2023-10-12, 04:20
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Nej, det är du som ljuger. Det står ingenting i det du länkar om att de skulle förneka det.
Biden hart tvärtom sagt att han sett bilder på halshuggna barn: https://x.com/EdKrassen/status/1712216779764695450?s=20

Jag har sett bilder på någon djävla facebooksida, sen kan jag ju knappast säga om det var äkta bilder eller på israeliska barn.
Citera
2023-10-12, 04:26
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte Israelerna är så sugna på att publicera bilder på sina halshuggna bebisar och ladda upp dessa offentligt på Internet om det är sådana bevis du så gärna vill ha? Vi har massor av vittnen.
Hade det funnits bilder hade dom legat ute redan
Citera
2023-10-12, 04:27
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Det är en del av människans natur att tro, själsligt djup, något som du troligtvis saknar. Bara en materialist i mängden, av allt att döma hedonist också för den delen.

Att sitta och hata "svaga", och borttappade, människor känns för övrigt väldigt fascistiskt.

Man kan man såklart ha åsikter om religiösa fundamentalister och extremister som är en fara för sin omgivning.

Men svaret på din fråga är att det är någonting som troligtvis aldrig kommer att ske, eller ja när människan upphör att existera eller om densamma blir fullt integrerade cyborgs utan känslor och tankar möjligtvis.

Men seriöst.. Kom ner på jorden för fan. Varför vill ni leva i en "magisk" Harry Potter värld?

Det måste ju bara handla om IQ och hur lost man är som människa.
Citera
2023-10-12, 04:32
Medlem
Citat:
De områden Israel tagit över är de som anfallit Israel. Segraren brukar annektera områden i krig.

Det är Israel som har rätt att försvara sig.

Israel attackerar Hamas vilka använder civila som sköldar. Israel varnar tom innan. Att palestinier offrar barn och andra visar bara på hur sjuka de är.

Fö undrar jag varför du försvarar Jihad?
Är du muslim, eller tänker bli?
Det är ju faktiskt Israel som ockuperar
Citera
2023-10-12, 04:32
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabellla
Uppgifterna om halshuggna barn har tillbakavisats av ansvarig journalist, såsom jag skrivit två gånger i tråden redan.

Ahaa, klantigt av mig. Så de sköt bara ihjäl barn (ping nerblodad och skottskadad baby-stol som blivit rapporterad här) och halshögg män, kvinnor och äldre. Och såklart mördade och våldtog och kidnappade alla civila som kom gråtandes i deras väg. Men inga barn blev halshuggna. Bra då vet jag.

Eller nej vänta, vad är detta? Autentiska källor?? Nejjjj, arabellla’s värsta fiende!

(Tack kato85.)

Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Bekräftas av journalisten Margot Haddad:
https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Ftj0jo1ivshtb1. jpg

Ett helt collage av journalister som bekräftar detta:
https://nitter.net/pic/orig/media%2FF8IRSoaa4AERxkO.jpg

Den här sidan reder ut saken en gång för alla:
https://www.dailydot.com/debug/40-babies-israel-fact-check/
Many also pushed back on the entire debate itself, noting that whether some or all of the babies had been beheaded was simply callous. Based on everything we now know, including reports from journalists, it does appear that the beheading of small children occurred at the Kibbutz and that dozens were killed.

Nästa gång jag kommer på dig med att sprida lögnen om att detta är falskt så får MOD ta itu med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av arabellla
Och vadå bryter sig olovligt in i Israel? Skämtar du eller? Det är helt sjukt att du använder dig av de termerna när Israel ju faktiskt är en kolonialstat som olagligen ockuperar och skapar bosättningar på mark som inte är deras enligt internationell lag. Ska du helt bortse från det i din analys? Är din hjärna så endimensionell? Det är ju det hela konflikten handlat om sedan 1948.

Suck. Det är som att du bara läser det du vill läsa.

För det första skulle jag våga påstå att just Gaza-konflikten har pågått sedan Sexdagarskriget 1967 när Israel vann ett invasionskrig. Vinster i krig brukar resultera till annektering av områden. Om området i fråga besitter en stor mängd fientliga grupper som inte vill samarbeta blir det svårt att få till en optimal lösning. Jag sticker inte under stol med att Israel/Palestina-historian är väldigt komplicerat.

Men, för det andra, efter Hamas visade sina sanna färger i lördags är historien tämligen utsuddad. Det verkar svårt för er Palestina-kramare att inse exakt hur brutala Hamas attacker var. Det var en utförda av en ensam galning — de var organiserade, innefattade flera tusen deltagare och genomförda under palestinsk flagg.

För det tredje kommer här lite krydda och ett smakprov på hur Hamas säkerställer hjärntvätt av deras yngre generationer. Det är inget mysigt gäng frihetskämpar som försöker skapa en dräglig tillvaro, det är dödsbringande terrorister som till varje pris vill se död.

https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/palestinian-text-books-in-unwra-schools-reportedly-teach-of-killing-jews-472012

https://twitter.com/IDF/status/1617899881250844673

https://twitter.com/YosephHaddad/status/1588427102885654528

https://twitter.com/YosephHaddad/status/1625929201328037888

https://www.youtube.com/watch?v=gi-c6lbFGC4&ab_channel=MediaMayhem

https://twitter.com/TheMossadIL/status/1676657199819399194
Citera
2023-10-12, 04:34
Medlem
Citat:
De områden Israel tagit över är de som anfallit Israel. Segraren brukar annektera områden i krig.

Det är Israel som har rätt att försvara sig.

Israel attackerar Hamas vilka använder civila som sköldar. Israel varnar tom innan. Att palestinier offrar barn och andra visar bara på hur sjuka de är.

Fö undrar jag varför du försvarar Jihad?
Är du muslim, eller tänker bli?

När så "brukar" det inte bli, om du nu inte menar som "anfallet" mot den tyska radiostationen vid gränsen mot polen? .. bli man anfallen driver man fi ut ur landet och stannar där. Om man "annekterar" ett annat land, måste man minst av allt införliva dess befolkning och ge de medborgarskap, allt annat är grovt brott mot mänskligheten.

Att försvara mord på kvinnor och barn med det sjuka argumentet att terroristerna (ich frihetskämpar, motståbdmän) gömmer sig bland dem är stört och sjukt tankesätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in