2023-10-12, 00:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Johanna döms till livstid, alternativt 18 år
Maja döms för gravfridsbrott och har suttit av tiden för straffet och kommer ha sonat sitt brott efter morgondagens förhandling, eller senast när domen faller, denna månad.
Tror inte det 12 år för J.H
Fyra år för M.H
Men vi får se.

Att flashmanner är helt ute o cyklar lär bli det bästa...
Leif GW oii oii
Citera
2023-10-12, 00:07
Medlem
Åklagare har på alla möjliga och omöjliga sätt med hjälp av mobiltelefonens stegräknare försökt övertala rätten att M@j@ inte sovit under mordet på Tove. Sedan har Clea på alla möjliga och omöjliga sätt försökt övertala rätten att Tove dött genom aspiration istället för manuell strypning.

Att döma M@j@ till livstidsfängelse genom en otydlig bild via en opålitlig stegräknare som på intet sätt kan bevisa huruvida M@j@ sovit, slumrat eller vid flera tillfällen under natten vaknat till, alternativt deltagit och varit behjälplig vid ett mord, är minst sagt uppseendeväckande.

Vad vi tror har skett i lägenheten är inte samma sak som vad kan bevisas ha skett i lägenheten.
Alla förstår att Clea är desperat i sina försök att förminska Joh@nn@s uppsåt samt handlingar genom att kalla in flera rättsläkare som med deras bedömningar avseende obduktionsrapporten skapar ännu mer otydlighet kring dödsorsak, vilket naturligtvis är till fördel för hennes klient.

Alla inser väl tillslut att strypgreppet inte varade i 10 sekunder, utan snarare 2-3 minuter - om inte ännu längre.

Dödsorsaken och rättsläkarnas bedömningar har hittills varit det centrala i rättegången. M@j@ och hennes försvarare har hållit låg profil, vilket jag tror är till hennes fördel.

I slutändan kommer inte rätten kunna döma M@j@ för mord - enbart för gravfridsbrott.
Joh@nn@ kommer nog dömas för mord, vilket är helt rätt.

Blir hur som helst intressant att se hur rätten resonerar kring den bevisning och uppgifter som ligger till grund för ärendet.
Citera
2023-10-12, 00:09
Medlem
limen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, det räknas inte som ett indicium.

Det är en utsaga från en misstänkt mördare om vad denne i efterhand påstår har skett vid mordtillfället.
Johanna har här mycket låg trovärdighet och kan förmodas ha anledning att ljuga om andras inverkan och om vad mordoffret sagt och gjort.

Däremot har vi vittnen som berättar att Johanna sagt att hon skulle mörda Tove nästa gång hon såg henne. Detta kan man då betrakta som ett indicium, som i en indiciekedja kan utgöra en del av bevisningen som fäller Johanna för mord.

I just detta fallet tror jag dock att åklagaren, av någon outgrundlig anledning, inte har tagit med detta vittnesmål som en del av sin bevisning.

Då förstår jag.
Då räknas inte just den kommentaren dit.
Men är ändå en så pass viktig kommentar så jag är överraskad över att de inte pratar något om det i förundersökningen
Citera
2023-10-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är Silbersky försvarsadvokat så lite på den sidan han vill profilera sig tänker jag. Men jag kan inte heller se att det finns några bevis.

Ja, ribban var för låg i tingsrätten, skrämmande faktiskt.

Visst, det finns många fall där kompisar osv har hjälpt till att frakta bort en död kropp, det är inget bevis.

Nu har ju inte ens tingsrätten använt detta som ett incicium för själv mordet, å andra sidan finns den domen separat för gravfridsbrottet. Men naturligtvis finns det ett samband här, att kroppen transporteras bort för att dölja brottet, det har i den delen av domen slagits fast.

Du har nämnt detta tidigare i tråden. Det är tydligt att det är Johanna som är aktiv.
Om det var gemensamt och i samförstånd undrar man varför Maja inte hjälpte Johanna dagen efter tex. Maja hade kunnat följa med hem till mamman (sovit över där tidigare) och sedan hänga med Johanna på sina utflykter till Dollarstore, städa lägenheten och bilen, tillbaka till dumpningsplatsen etc. Men Maja var hemma och sov tills hon fick ett sms om att Johanna ville träffas och hämta upp henne. Johanna hade väl också skrivit i sin mobil 'snacka med Maja.
Det är också Johanna som flyttar cykeln och hämtar sin bil, blir sedd i trappuppgången och har Toves mobil, hittar en plats att lämna Tove på som är nära hennes pappas gård etc.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-12 kl. 00:20.
Citera
2023-10-12, 00:14
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Att du var avsaknad av vad allt som kallas hjärna begrep jag redan efter ditt första inlägg men att din reptilhjärna inte begriper att det finns en hel indiciekedja som visar att M var med om att mörda T gör mej både mörkrädd och illamående.

1, M var bevisligen i lägenheten när T mördades.

2, M har ljugit i stort sätt från dag ett.

3, Ms fladdrande och springande i lägenheten visar att hon var mer vaken än sovande när T miste sitt liv.

4, Ms påstående att hon inte under sina otaliga rundor i Js lägenhet inte sett liket av T faller platt på sin egen rimlighet.

5,M är så rädd för J att hon droppar mordet på T men ställer upp på dumpning och bränning av lik.

6, M åker hem helt oberörd efter dumpning och spelar lite och sover sin askungesömn som ingenting har hänt.

7, Ms pappa skriver ett SMS till M och frågar om hon har hört att T är försvunnen, M svarar jag hörde det gud vad hemskt.

8, Sannolikheten att M är oskyldig är lika med 0,000000000000000 gånger.

Så blixten ta och förbered dej på att när M hamnar på Ystadanstalten så kommer Möller att skruva fast ett kökshantag i ryggen på M och använda henne som sin personliga sexdocka.
Nja Att M.H skulle ställt upp på bränning av ĺik finns det inget befog för.

Men Flashmanner verkar inte seriös
Citera
2023-10-12, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Det var likadant när en kille blev ihjälskjuten när han klev av bussen.
Bland annat fanns mördarens DNA på tomhylsor och offrets blod fanns på mördarens jacka som hängde i mördarens hall.
Tror han blev dömd i tingsrätt, friad i hovrätt för att sedan fly hem till sitt hemland i Afrika innan HD kunde rätta till misstagen och döma honom.
Var för sig kan man kanske prata sig ur det men tillsammans är det för många tillfälligheter. Hade åklagaren fått hålla information för sig själv fram till rättegången istället för att ge den åtalade månader på sig att fabricera ihop en lögn samt tittat på helhetsbilden istället för varje bevis för sig.
I detta fallet var dessutom tekniska bevis som borde väga tyngre kan man tycka men Sveriges rättsapparat är så dysfunktionell och omodern att det blir ett skämt.
Ja, tyvärr.
Borde sannerligen förändras.
Att låta tilltalade ta del av fupen, för att kunna klura på försvar, medgivanden eller nekanden, är oerhört konstigt egentligen.
I dagsläget är rättsapparaten en cirkus, tyvärr.
Det sker inte ens hårda korsförhör, bara mesigt gulligull och det är frustrerande att ta del av showen, när man VET att den tilltalade ljuger, att åklagaren har missat någonting oerhört väsentligt osv.
Citera
2023-10-12, 00:20
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Först skriver du att jag saknar allt som kan kallas hjärna (även om du inte ens klarar av att uttrycka något så enkelt på ett korrekt sätt :whoco5), och sedan påstår du att jag har en reptilhjärna.
Hur ska du ha det, din korkade idiot! Saknar jag hjärna helt eller har jag trots allt en reptilhjärna?

Det ger henne möjlighet att delta i mordet, men är inte ett indicium på att hon gjorde det.

Det är inte något indicium. Det stavas "sett" din idiot.
Maja slutade för övrigt ljuga i december.

Det är din inbillade åsikt, inte ett faktiskt indicium.

Det är din korkade åsikt, inte något indicium.

Det inte något indicium.

Det är dina åsikter, inte något indicium.

Gud vad du är korkad!
Ja, Maja svarade sanningsenligt. Det är inget indicium.

Det är din riktigt korkade åsikt som tydligt visar din totala avsaknad av hjärna!

Tack för att du så tydligt bekräftar det jag skrev om hur ni Majahatare bara har sprider en massa hat och aldrig kunnat presentera några sakliga och faktabaserade indicier på att Maja deltagit i mordet på Tove.
När ljög Inte M.H senast?
När hon var på porrklubb i Göteborg,?
Citera
2023-10-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, tyvärr.
Borde sannerligen förändras.
Att låta tilltalade ta del av fupen, för att kunna klura på försvar, medgivanden eller nekanden, är oerhört konstigt egentligen.
I dagsläget är rättsapparaten en cirkus, tyvärr.
Det sker inte ens hårda korsförhör, bara mesigt gulligull och det är frustrerande att ta del av showen, när man VET att den tilltalade ljuger, att åklagaren har missat någonting oerhört väsentligt osv.

Det framgick av en kommentar av Johanna under förhandlingarna i TR att hon läst FUP eller i alla fall delar av den.
Citera
2023-10-12, 00:29
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limen2
Då förstår jag.
Då räknas inte just den kommentaren dit.
Men är ändå en så pass viktig kommentar så jag är överraskad över att de inte pratar något om det i förundersökningen

Trovärdigheten ökar om orden överensstämmer med det händelseförlopp som mt beskriver. Utredare och rådman är tränade till att kunna läsa av tal- och kroppsspråk som indikerar på deception.
Citera
2023-10-12, 00:30
Medlem
Poesidamens avatar
KAN INTE ALLA (de som vill) I TRÅDEN SKRIVA VAD DE TROR ATT STRAFFEN BLIR, SAMT VAD DE TROR OM VEM/VILKA SOM ÄR SKYLDIGA TILL VAD ?
Det skulle jag tycka vara intressant.🙂

Jag börjar:

BESLUT STRAFF: M ca 4 år (grovt gravfridsbrott) och J 12 år (mord + grovt gravfridsbrott).

ÖNSKAT STRAFF: M 10 år. J livstids fängelse.

SKULD: Båda var med när Tove dog..J mest aktiv. Men M låg definitivt inte och sov.
Citera
2023-10-12, 00:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
När ljög Inte M.H senast?
När hon var på porrklubb i Göteborg,?

Du menar att Maja har talat sanning alltså?
Citera
2023-10-12, 00:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Du menar att Maja har talat sanning alltså?
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in