2023-10-11, 23:12
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Var ser du det?

CNN, dom verkligen gottar sig med anhöriga som mist hela familjer
Citera
2023-10-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Desinformationen om "halshuggna bebisar" har uppenbarligen fått stor spridning. Jag kan bara anta att en koordinerad offensiv grönlyktades igår. Inom loppet av bara några timmar hade tusentals judiska Twitter-konton, Telegram-kanaler och Reddit-användare börjat sprida påhittade anklagelser om att Hamas "kidnappat bebisar" som de sedan halshuggit, med hänvisning till ett urgammalt videoklipp som helt saknar koppling till både Hamas och Palestina-konflikten.

Ryssarna har uppenbarligen mycket att lära från israelernas informationskrig.

Att israelerna satt "spinn" på detta så in i helvete, råder det ingen tvekan om. Myten om 50 halshuggna bäbisar planterades omedelbart efter terrordåden. Och israelisk militär kallade omedelbart in den internationella pressen.

Med all respekt för de drabbade, kan jag tycka att det här är extremt obehagligt. Israeler är ju supersmarta och i samma sekund som de fått grepp om kaoset, inser de att de direkt ska skapa ett "mediaspinn".

Och gör det också blixtsnabbt.

Det något som är så iskallt beräknande i det hela. Man påminns om hur extremt cynisk världen är.

Det är såklart ingen slump att myten om bäbisarna dök upp direkt och spreds över hela världen.

Mitt i denna tragedi, är det så jävla äckligt.

Hur fan orkar man bre på och ljuga, efter dessa vansinniga terrordåd?

Räcker det inte som det är?

Innerst inne kräks jag på båda sidor i denna vidriga konflikt...
Citera
2023-10-11, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Du ser väl att medier som SVT gör allt de kan för att släta över Hamas brutalitet?

De har haft en förstasidesartikel om att det förekommer falska påståenden hur länge som helst nu. Inte ett ord om de skändade småbarnen, de civila fångarna i pickup-trucks som pöbeln av "civila" i Gaza slår och spottar på skrikandes "Allahu Akhbar" osv.

Hade de varit så pro-Israel så hade de visat klipp som detta t.ex. på när fångade civila transporteras genom folkmassan i Gaza.

Hur det rinner blod ifrån den tillfångatagna kvinnans underliv m.m:

https://www.youtube.com/watch?v=RMejmg2T6z8
Citera
2023-10-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Det roliga med människor är att det finns ett begränsat antal typer.

Och människor med väldigt endiminesionellt tänkande är de som blir extremister.

Gissa hur du hade resonerat om du var uppvuxen i Israel, gissa hur du själv hade resonerat om du var uppvuxen i Gaza..

Personlighetstypen säger allt, och den som inte kan tänka längre än ett steg är som regel den som skriker "allah o akbar" och mördar civila, eller bosättaren som mördard palestnier, eller muppen på flashback som skriver väldigt endimensionella uttalanden. Den här personlighetstypen är tyvärr dominerande i antal. Inget brilliant tankegods tyvärr, men om alla hade varit smarta så hade det varit för lite arbetare i samhället.. När alla vill vara chef.

Det är precis detta som är problemet. Det är som att säga " Men det är inte hundens fel att den är aggressiv, det är dens uppfostran", Fine det kanske är sant, men hunden borde avlivas i vilket fall, jag hade iallafall inte låtit mina barn leka med den.

tyvärr är muslimerna "dominerande i antal" när det kommer till negativa saker.
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Det lyfts ofta fram att Gaza-remsan är extremt tätbefolkad som en del av berättelsen om palestinierna som ett förtryckt folk. Det är konstigt att inte Monaco lyfts fram av samma anledning, landet är 3 gånger mer tätbefolkat än Gaza.

Stockholm stad är också lika tätbefolkat som Gaza och visst kan man känna att man lever på varandra även här, men speciellt synd är det inte om oss.

Gaza: 5 000 invånare/km²
Singapore: 8 100 invånare/km²
Monaco: 15 267 invånare/km²

Gaza har ju tillgång till en lång kust som inte används. Turkarna ville för några år bryta Israels blockad av sjövägen och bygga en ordentligt hamn, men initiativet förhindrades av interna politiska konflikter i Palestina. Det är knappast Israel som är palestiniernas största hot mot utveckling...
Senast redigerad av SwampDogg 2023-10-11 kl. 23:23.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är ett obestridligt faktum att en gigantisk desinformationsoffensiv inleddes med syfte att intala omvärlden att Hamas av någon anledning fått tag på judiska bebisar som de sedan halshuggit (!), trots att det inte finns några som helst bevis för detta och trots att ett videoklipp som cirkulerar på sociala medier är åratal gammalt och inte har någon som helst koppling till Hamas eller Palestina.

Jag tror nog att allt klarnar om några dygn. Just nu är det mycket som sker. Dock blir jag inte förvånad ett dyft om det är sant.

Det är rena "döds-kult" vibbarna på Hamas som de har levt rövare i bästa ISIS-stil. Ingen anständighet alls, ingen hänsyn till befolkningen i Gaza som kommer att betala det största priset för deras svineri. De kan brinna i h-vete.
Citera
2023-10-11, 23:15
Medlem
WhereIsRussias avatar
Svenska löjtnanten blev just Bagdad Bob på CNN när han svor på att alla missiler bara träffar Hamasgubbar och inte palestinier
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Du kanske "ser mer men överlag tycker jag du tänker fel. Har alltid haft inställningen att man ska lapa media som är beläget i länder som inte har någon direkt koppling till konflikten och därför går Al Jazeera bort i det här fallet tillsammans med israelisk och amerikansk media. Sen tycker jag överlag Israelisk media varit oväntat kritisk men det borgar väl i allt internt bråk de senaste månaderna.

Var ska man läsa nyheter då enligt dig? Herregud, man tar väl lite av varje och bildar sin egna uppfattning. Så lärde man sig iaf i skolan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att israelerna satt "spinn" på detta så in i helvete, råder det ingen tvekan om. Myten om 50 halshuggna bäbisar planterades omedelbart efter terrordåden. Och israelisk militär kallade omedelbart in den internationella pressen.

Med all respekt för de drabbade, kan jag tycka att det här är extremt obehagligt. Israeler är ju supersmarta och i samma sekund som de fått grepp om kaoset, inser de att de direkt ska skapa ett "mediaspinn".

Och gör det också blixtsnabbt.

Det är såklart ingen slump att myten om bäbisarna dök upp direkt och spreds över hela världen.

Mitt i denna tragedi, är det så jävla äckligt.

Hur fan orkar man bre på och ljuga, efter dessa vansinniga terrordåd?

Räcker det inte som det är?

Innerst inne kräks jag på båda sidor i denna vidriga konflikt...

Att du är förvånad att muslimska terrorister skulle ha någon form av samvete att INTE göra det som israel påstår är däremot jävligt äckligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Nja, personligen tycker jag att det är självklart att terrorism föds när människor pressas till yttersta gränsen. Israel bestämmer allt, och allt dem bestämmer är som en förolämpning. T ex, Lär ju inte kännas roligt för palestinier att Israel t.om bestämmer hur mycket vatten dem ska ha, vilket är i princip snäppet under vad WHO satt som mänsklig standard medan Israeler förbrukar flera ggr mer. Dem växer upp i förolämpning, lever under förolämpning och ser ingen framtid annan är förolämpning. Sedan så bör man inte bunta ihop alla palestinier med Hamas/terrorister men att barn växer upp utan framtid leder till att många tar "fel" väg.

Sådant ser vi även i ghetton runt om i världen. Barn som växer upp utan framtid och ser kriminalitet som snabb utväg ur fattigdom, och det blir deras vardag.
Skillnaden:

https://www.youtube.com/watch?v=aEdGcej-6D0&ab_channel=AJ%2B

Du hör ju kvinnan i slutet säga "they offered us millions - even a blank check to get out"

ergo - Det är ett helt fritt val att leva som dom gör.
Senast redigerad av Chilledippen 2023-10-11 kl. 23:24.
Citera
2023-10-11, 23:16
Medlem
Visst börjar det bli eländigt i Gaza. Befolkningen får väl vända sig till Hamas med sina klagomål, de som styr Gazaremsan.
Skulden ska läggas där den hör hemma. Hos terrororganisationen.
Citera
2023-10-11, 23:16
Medlem
Citat:
En BBC-journalist som deltog i en påhittad masshalshuggning av judiska bebisar?

Jisses. Finns det någon gräns för västerländska judekramares blåögdhet?

Finns kroppar på barn/bebisar, om de halshöggs, sköts, eller sprängdes spelar egentligen ingen roll. Du verkar onekligen känt dig träffad av att jag nämnde kusingifte och då förstår jag mycket väl ditt förnekande svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in