2023-10-11, 22:13
Medlem
donald12s avatar
Gick ryZZen på en egen mina?

According to initial reports, the large Russian patrol vessel "Pavel Derzhavin" was destroyed today near the main base of the Russian Black Sea Fleet in Sevastopol, Crimea after accidentally running into one of Russia's own mines
Citera
2023-10-11, 22:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Massiv slakt av ryskt pansar i Kupianskt 15 st i en och samma film. Helt otroligt vilka värdelösa nollor ryssarna är.

https://x.com/GloOouD/status/1712117283227660500?s=20

Med en sådan ledning får man det resultatet. Sovjetdoktrin utan kärnvapen fungerar inte i modern tid. Det kanske hade fungerat på 50-60 talet men nu är det för sent. Jag tror faktiskt inte ryssarna är helt värdelösa, ledningen däremot är helt värdelös, nepotism i sitt esse. Ryssarna anfaller ju faktiskt, trots sina odds. Sen att det går åt helvete är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hör hela vägen hit till Stockholm hur de skrattar i Indien och Kina!

De har överskridit budgeten vilket de gör varje år och då måste kongressen godkänna en tillfällig budget med extra pengar för att kunna driva hela staten med löner etc.

Man tycker några befäl borde säga ifrån att detta funkar inte.

Det är ju befälen som är värdelösa som beordrar en sådan attack. I ryssland får man inte klaga, då blir det 15 år i fängelse, även om man har rätt. Snacka om att bakbinda sig själv.
Citera
2023-10-11, 22:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12

According to initial reports, the large Russian patrol vessel "Pavel Derzhavin" was destroyed today near the main base of the Russian Black Sea Fleet in Sevastopol, Crimea after accidentally running into one of Russia's own mines

Det vore minst sagt komiskt. Skulle inte förvåna mig.
Citera
2023-10-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nej de pengarna är redan levererade. Några foliehattar påstod dessutom att de pengarna gått till Prigoshin för hans kuppförsök.

Det här är nya pengar. 200 miljoner dollar är inte småpengar.

Danmark och Belgien kom idag med nya militära stödpaket. Det ser ut som stödet ökar hela tiden!

Ingen bryr sig om Ukraina längre. Detta är småpengar för att hålla igång köttkvarnen. Låter slaverna göra upp.
Citera
2023-10-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Massiv slakt av ryskt pansar i Kupianskt 15 st i en och samma film. Helt otroligt vilka värdelösa nollor ryssarna är.

https://x.com/GloOouD/status/1712117283227660500?s=20

Värt att notera är att alla förluster i klippet inte är nya utan finns sen tidigare dokumenterade.

https://twitter.com/Rebel44CZ/status/1712123990494282234
Citera
2023-10-11, 22:23
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1712114623007084659?t=C7cF26gIgaDYlcQiPDj5BA&s=19

Rykten säger att ett av RyZzens modernare fartyg har sprängts. Underhållande om det skulle stämma. Förlorar drösvis med båtar till ett land utan någon egentlig flotta.

Jag tog 5 minuter och gick igenom twitter.

- "Rapporter om att Pavel Derzhavin har sprängts inne i Sevastopol hamn"
- "Rapporter om att Pavel Derzhavin har sprängts utanför i Sevastopol hamn"
- "Rapporter om att Pavel Derzhavin har gått på en Rysk mina och sprängts"
- "Rapporter om att Pavel Derzhavin har gått på en Ukrainsk mina och sprängts"

Jag börjar känna att OSINTARE verkligen är jordens avskum. De vet inte ett skit om vad de skriver men de skriver taktiskt i syfte att dra klicks och följare till sina egna kanaler och därmed kapitalisera på dem och lägger därmed till egen-påhittad info för att framstå som relevanta.

Det enda som vi nu vet är att det ryktas att någonting hänt Pavel Derzhavin. Om vi utgår från att det stämmer så kan vad som helst ha orsakat fartyget skada inklusive Ukrainsk marin patrullbrännare.

Verkan kan vara vad som helst från blown up på riktigt till att lite av skrovfärgen blivit sotigt på en del av fartyget.
Citera
2023-10-11, 22:27
Medlem
Citat:

Låter inte troligt men kanske några sabotörer har flyttat minorna. Hoppas att ukrainas underrättelsetjänst slätar ut frågetecknet för Ryssland kommer att tiga.
Citera
2023-10-11, 22:28
Medlem
snake65s avatar
Citat:

Skulle inte bli förvånad, bombar dom inte sina egna trupper så skjuter dom ner sina egna plan, dom är misslyckade på alla plan 🇺🇦
Senast redigerad av snake65 2023-10-11 kl. 22:49.
Citera
2023-10-11, 22:29
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Låter inte troligt men kanske några sabotörer har flyttat minorna. Hoppas att ukrainas underrättelsetjänst slätar ut frågetecknet för Ryssland kommer att tiga.

Kan ju handla om stora mängder vodka också;-)
Citera
2023-10-11, 22:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Haha fan sjukt vad det väller in filmer på sprängda grisorker i dag.. måste vara nåt embargo som släppt nu alltså.. en weekend i mellanöstern så har vi tröttnat på det, tillbaka till Avdiivka mm ordningen återställd. Slava.

Ryssarna har gjort offensiv efter några lugna dagar och förlorat väldigt mycket trupper och materiel. Det ryktades också att Ukraina har roterat sina trupper så de var lite mindre aktiva också ett par dagar.
Citera
2023-10-11, 22:31
Medlem
Citat:

Vore oneklgen klassisk rysk inkompetens att förlora ett av sina modernaste fartyg till friendly fire.
Citera
2023-10-11, 22:32
Medlem
Citat:
Kan ju handla om stora mängder vodka också;-)

Det kan faktiskt vara minor som kommit på drift. Som inte varit rejält förankrade.

Något verkar ha hänt. Sådana här rykten brukar inte bara komma av sig självt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in