Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det var tråkigt att höra.
Du har bidragit till två förundersökningar för att kunna få fram viktig information, men det loppet är ju förstås inte kört om du vill fortsätta med sådant.
Tvärtom, jag läser gärna dina inlägg, det vet du.
Jag hoppas på slutpläderingarna och att man kommer fram till något som känns rättvist (ur sanningssynpunkt då, eftersom det är många som har olika syn på det här).
Var och hur Majas mobil har förflyttats lämnats vet vi inte, men jag ser det inte som omöjligt att hon säger sanningen.
Jag tror ingen (???, ja alltid finns det personer som tycker hellre fälla än fria) vill att en oskyldig till mord får sitta på livstid för något som man inte har gjort.
Och som jag ser det är det där vi är.
Ja, man kanske ska pensionera sig från Flashback. Inte så nyttigt för den psykiska hälsan, förutom att det tar för mycket tid i anspråk.
Skojade lite om läsningen där. Men jag vet att du brukar skriva att du blir ”trött” av det och då brukar jag dra på smilbanden för det är en del att ta in.
Jag kommer lämna kontaktinformation. Har även lite idéer hur sånt här kan diskuteras på ett annorlunda sätt än här. Ett lite mer moget sätt om man vill. Den här plattformen är rätt kass vad gäller det mesta. Även rent tekniskt. Kasta ett öga vad man samtycker till som användare här så finns det fräschare plattformar att bygga upp diskussionsforum på.
Hur som, i de två större fall jag varit med och grävt i tidigare förutom det här så var det två solklara GM. Då kunde jag vara mer dömande och säga ”han/hon gjorde det”.
Här har jag velat vara neutral i MH:s fall angående delaktighet i mordet. Resten har hon ju erkänt osv.
I MH:s fall så måste hovrätten avgöra det för det finns ingen ”smoking gun” och inte samma historik som i de andra fallen med Lena i Örebro och dårpippin som försökte förstöra livet för sin ex-make advokaten.
Ja slutpläderingarna blir en bra sammanfattning av detta. Men ingenstans finns en sådan kunskap och ”förståelse” om fallet som här i tråden. Så det är väl fb:s styrka även om det tillåts så mycket skräp här.
Bara att ladda inför imorgon och hoppas att det blir en välskriven dom sedan och att den blir mer rättssäker än tingsrättsdomen.