Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Ingen pensionering här, vi demonstrerar annars!
Mest sannolikt är att det är hennes eget ansikte, om än dolt. Vilket borde tala till hennes fördel när hon har sagt sig gå tillbaka till sängen och hämta mobilen?
Haha, jag har bestämt mig.
Ja den kopplingen kan man helt klart göra. Går man på det hon berättar så kan iPhonen ligga i vid sängen.
Om man då ponerar:
01:51 går 75 steg som vi inte vet var de påbörjas exakt men de kan sluta vid sängen.
(Sluttiden har vi inte fått trots att de gjort analyser mitt i hovrättsförhandlingarna.)
Då har hon iPhonen på sig.
02:19 har hon iPhonen på sig och går 33 steg till badrummet och återkommer till sängen 02:26.
02:33 sker då den här Face ID upplåsningen som inte lyckas då ansiktet är täckt, men skärmen tänds, vissa kryperingsnycklar packas upp, aktivitetstypen visar 1 (aktiv) och vad exakt det beror på vet vi inte men kan vara en glimt på klockan. Kanske har hon jackan som täcke eller döljer del av ansiktet på nåt sätt.
Vid okänd tidpunkt går hon ur sängen och pratar med JJ.
02:43 hämtar hon iPhonen och går till badrummet och håller stegserien igång till 02:48.
Hon stannar där och svarar på sms vid 02:59.
03:10 nån gång återkommer JJ.
MH kan då ha rört sig med iPhonen så att inga steg registreras.
Hon är inte aktiv med iPhonen (appar etc) vilket kan vara tecken på illamående. Då kanske man inte vill skrolla runt där.
Nu vet jag inte om hon fått frågan exakt var hon är när JJ kommer hem? I badrummet eller i sängen?
JJ säger lite olika men siktar på att MH är vid ”golvytan” vid sängen.
MH äter hamburgare i köket. Inga steg registreras när hon går till köket. IPhonen är då kvar vid sängen.
Vid den här tiden är JJ väldigt aktiv. Enligt stegserier är hon stilla två minuter nånting då MH äter hamburgare.
Vad exakt JJ gör då vet jag inte om MH berättar?
Sen går MH och lägger sig igen?
Vad gör JJ då fram till de åker? Drar fram Tove från köket? Nja då borde MH ha upptäckt Tove i köket.
Hur det än är så vaknar MH och där kan du detaljerna bättre men Tove ligger i lakan.
Vad är klockan då, okänt va?
MH för väl heller inte frågan om var hon plockar upp iPhonen när hon ska få skjuts hem?
Finns inte så stora hål i tidslinjen om man ser det som ovan. Däremot så hade det varit bra om man visste hur kroppen hanterats lite mer i detalj för att kunna slå hål på MH:s berättelse. Men det är inte utrett då man inte kunnat säkra spår av Tove på andra platser än de som framfår av förundersökningen.