2023-10-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Gaza ingår inte i Palestina? Vad fan röker du människa? Gaza ingår i varje tänkbar definition av Palestina oavsett om man pratar om geografiska eller geopolitiska entiteter, har gjort det sedan antiken och gör det så än idag som en av de två delarna i Palestina tillsammans med Västbanken som är den andra delen. Jisses Amalia, någon måtta på stolligheterna får det väl ändå vara också i denna tråd.

Palestina är en samling kriminella as som inte drar sig för att attackera civila med militära vapen....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Sista ordet innan jag dör - Fan vad jag hatar er muslimer--vad gör ni i mitt land? Dra åt helvete!
Tagga ner
Drick en kopp jaffe the du är nog kvar
Citera
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det är endast för att demokratiska länder i väst inte vill slakta civila helt i onödan. Det är inte svårt att ha ihjäl två miljoner människor om man nu skulle vilja. Skulle det krävas skulle även fjollsvennar göra det.
israel som västvärlden är svagt och man bara sig själv att skylla på att som vissa har tror att israel är någon jävla frälsare mot islam i väst är en dåres sätt att tänka islam hör inte hemma i väst
så gör inte israel heller men männen som svek väljer nu att buga för någon man tror ska göra de man själv inte vågade eller fattade
Citera
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Är fortfarande tveksam till att halshuggning av barnen ens har skett. Fortfarande är angreppet mot rejvfestivalen inte rättfärdigat oavsett hur mycket palestinier fått lida genom åren. Att muslimer dessutom går ut och firar; tillsynes reflexmässigt över hela planeten. Ja, det är faktiskt bevis på att många är helt jävla hjärndöda.

Trots att det varit krig många gånger genom historien så upplever jag att denna gång är speciellt olycksbådande. Det kommer ske hemskheter som får attentatet mot rejvet att blekna i jämförelse.

Hoppas såklart på fred men kan iaf länka denna israeliska propagandalåt som släpptes efter kriget 1973.
https://www.youtube.com/watch?v=Ygci...b_channel=Bara

Det är jobbigt i orten. Arbetslöshet och kriminalitet. Trångboddhet. Socialtjänsten placerar deras barn i familjehem som inte är muslimska. De löper risk att äta fläsk. Maten är inte halal. Flickorna får umgås med pojkar utan huvudduk.

Folket i orten har en stark känsla av att vara kränkta av det svenska samhället. Rasism du vet. Koranbränningar. Därför tänkte de dra ihop ett gäng och skjuta 260 personer på O’Leary’s i Enköping. Våldta några kvinnor kanske. Filma och lägga ut på nätet.

Om Hamas attentat var moraliskt försvarbart av vänstern, då är väl också ovanstående scenario också något man kan fira på gator och torg?
Om jag upplever att jag är kränkt så är jag väl kränkt?

Om en svensk någon gång i mitt liv har varit dum mot mig när jag kastade sten på honom, ja då är det väl inte konstigt att jag agerar mot förtrycket. Att jag gick in på O’Leary’s och sköt och våldtog var ju en konsekvens av Sveriges dåliga behandling av mig. Inte är det mitt fel.
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-10-11 kl. 20:40.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De bodde ju i Sverige normalt sett. Jag kan bara inte förstå hur man kan beordra sådana här bombningar. Hur kan man leva med sig själv? Bara grymt och onödigt. Hamas anfall och mördande av civila är förstås lika illa. Men Israel hade kunnat hantera det annorlunda och visa att de är bättre än så, men tydligen inte…

Hur kan hamas leva med sig själv. Man mördar bl.a en massa thailändare som rest utomlands för att jobba och på så sätt kunna försörja sina familjer i hemlandet. Vad hade dom gjort för fel förutom att inte vara muslimer? Dom som sympatiserar med hamas har noll rätt att gnälla på Israel.
Citera
2023-10-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nu kliver USA:s utrikesminister tillika juden Antony Blinken ombord på planet till Israel.

Hoppas USA kan rädda världen ännu en gång, förr var det nazister och kommunister. Nu dessa islamister.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Gaza ingår inte i Palestina? Vad fan röker du människa? Gaza ingår i varje tänkbar definition av Palestina oavsett om man pratar om geografiska eller geopolitiska entiteter, har gjort det sedan antiken och gör det så än idag som en av de två delarna i Palestina tillsammans med Västbanken som är den andra delen. Jisses Amalia, någon måtta på stolligheterna får det väl ändå vara också i denna tråd.

Gaza är en del av Egypten.
Vänligen läs på.
Citera
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Glöm det! Amerikanska väljarna kommer att kräva att Vita Huset väljer Israel, och Biden har valt Israel.
Amerikanska väljarna svälter i sitt egna hus man kommer att kräva snart att inte en dollar läggs på andra utan sitt egna folk
Citera
2023-10-11, 20:31
Medlem
Första natten i Gaza utan el om jag förstår det rätt. Hur är temperaturen där nere?
Citera
2023-10-11, 20:32
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Hoppas USA kan rädda världen ännu en gång, förr var det nazister och kommunister. Nu dessa islamister.

Du förstår att USA är infiltrerat utav kommunister va? Biden lämnade medvetet massa vapen till Talibanerna. Samt har skickat massa pengar till Iran.
Citera
2023-10-11, 20:32
Medlem
Mia-Rovys avatar
Av ren nyfikenhet:
Hur varnar/varnade Israel civila om vilken byggnad som skulle bombas?

Och hur lång tid innan?

Och om det var något system som krävde el, hur går det till nu när elen är borta (om de inte slutat med det helt)?

Det vore intressant att veta hur det gått och går till. Kan komma på några kreativa idéer, men inget superpålitligt
Senast redigerad av Mia-Rovy 2023-10-11 kl. 20:35.
Citera
2023-10-11, 20:33
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Första natten i Gaza utan el om jag förstår det rätt. Hur är temperaturen där nere?

Ungefär 24 grader celsius. Plus minus några grader beroende på hur mycket vit fosfor som brinner intill dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in