Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag ska läsa dina inlägg lite mer omsorgsfullt vid tillfälle.
Du vet hur jag får kämpa mig igenom dom...
Men det logiska är ju att det är Maja som pillat med mobilen. jag vet själv med mig att jg kan ha glömt saker jag har sagt/gjort när jag sovit och vaknat upp, men främst tänker jag att det är omänskiliigt att kräva av någon att man ska minnas varje detalj man har ghort med sin mobil under en sådan här natt.
Samtidigt är min och flera andras tankar att Maja hörde något och vaknande till, tittade på mobilen.
Det är rimligt att tro att om så är fallet, då vet hon med sig att hon har reagerat på något.
Men vad det sen bevisar....
Ja, hon kan mycket väl vara medveten om ett fullt pågående bråk, till och med andra obehagliga ljud som hon fattar vad det handlar om...
Men vågar inte berätta om det för någon endaste människa.
Eller så gick hon in och gjorde något.
Men hur ska det bevisas?
Inte via 02:33 iaf.
Jag ska pensionera mig från Flashback när jag nått 7500 inlägg tänkte jag. Tajmar väl med när domen kommer ungefär. Så snart slipper du kämpa med dom, haha!
Man kan försöka lägga ett pussel av hur MH kan ha rört sig och om mobilen varit här och där, men det utmynnar bara i att det blir massa återvändsgator och lösa trådar.
Håller med om att det är svårt att minnas och för MH går mobilanvändandet lite i farten säkert och liksom sker ”omedvetet”.
Det snapas och snipas hit och dit hela tiden.
Om hon talar sanning så kan det mycket väl vara MH som triggar denna händelse med Face ID. Men gör hon inte det så kan det vara Toves eller JJ:s ansikte eller MH:s i en helt annan situation än den hon beskriver.
Lurigt värre. Böljade lite fram och tillbaka där i hovrätten. Förhören tycktes korta, men poängerna (bevisen) förtydligas i slutpläderingarna tänker jag. Om jag förstått det rätt så ska förutom de två försvarsadvokaterna och åklagaren även de två målsägarbiträdena säga sitt?