2023-10-11, 18:05
Medlem
Situationen i Södra Libanon i norra ockuperade Palestina håller på att förvärras.

Fullt krig snart.
Citera
2023-10-11, 18:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Skulle världen veta att Israel låg bakom 9/11 skulle israels existens verkligen kunna ifrågasättas, till och med USA kanske skulle få en tankeställare? Att man som svensk försvarar Israel kan väl inte kännas så lätt när de mörda en svensk diplomat?

Skillnaden mellan Israel och andra länder är att Israel alltid kommer vara en etnostat, Israel kommer aldrig göra upp med sin historia. Och dess rötter av etniskt resning kommer vara en del av dess etnocentriska existens. Inget kommer förändras från nu, den kommer alltid vara detta, illegitim stat.
Implicerar du att jag försvarar Israel?

Jag försvarar mina egna. Att försvara Hamas kan väl inte kännas lätt som svensk med tanke på det islamistiska hotet mot Sverige?
Citera
2023-10-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
De är i nuläget till största delen neutraliserade.
Givetvis fullt möjligt att någon muslim någonstans självmordsbombar kvinnor och barn..men sådant saknar naturligtvis all militär betydelse.
Vi behöver konfrontera Islam och muslimer i betydligt större utsträckning än vad som tidigare skett.
Förhoppningsvis så leder nuvarande situation framåt i den nödvändiga processen där linjen dras emot muslimerna.
Vill de förgöra oss så bör vi döda dem.
Varsågod börja
Citera
2023-10-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är väl ingen ide att tro på någon/ något.
Media är ju inget att lita på heller.
Vi vet ju inte säkert att källan var från Hamas. Varken du eller jag.
När man inte förstår ett språk för övrigt och någon på social media talar om vad den säger så kan jag inte lita på det heller.
Den personen som översätter kan ju ha sin egna agenda.

Svårt i dag i denna dysfunktionella era att tro på någon/ nått.
Nänä
Och det är ju inte säkert att det ens är Israel som bombar Gaza nu heller då, för varken du eller jag vet ju vad de har för agenda som rapporterar, det kan ju lika gärna vara Hamas som bombar sig själv!?!?!?!

Lägg ner nu, det blir enbart barnsligt, om du inte kan ta in det så bör du inte vara i tråden över huvudtaget, det finns trådar för konspirationsteorier och foliehattar.

När en uppgift kommer från flera källor som inte har någon agenda i sak, dessutom från den som utfört dåden, så går det inte att förneka hur mycket man än hoppas, önskar och vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Situationen i Södra Libanon i norra ockuperade Palestina håller på att förvärras.

Fullt krig snart.

Kommer bli rejäl arabslakt sen när USA hjälper Israel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migerationsverket
Vad tror vi? Har vi ett världskrig på gång eller kommer övriga länder hålls dig undan och inte lägga sig i?

Jag tror vi långsamt går mot världskrig. Snöbollseffekt av Ukrainakriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det gör de visst det.

"KFAR AZA. Det lilla samhället Kfar Aza gränsar till Gazaremsan. Här samlar militärer och frivilliga fortfarande upp döda kroppar efter Hamas attacker.
För en vecka sen var den lilla jordbrukarkibbutzen full av liv och rörelse.
Nu ligger lukten av död och terror över gatorna.
– Det här liknar inget jag har sett. Det är inte krig, det är terror, säger generalmajoren Itai Veruv, 57."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jl2Opn/kfar-aza-i-israel-barn-och-kvinnor-mordade-av-hamas

Ok, Aftonbladet har berört det i VÄDLIGT svepande ordalag, och bara som ”barn”.

Hade det varit Israel som gjort det hade det varit förstasidesstoff med krigsrubriker i eldskrift.

Men nu är det ju de stackars missförstådda muslimerna som gjort det som ett rop på hjälp.
Citera
2023-10-11, 18:09
Medlem
Nekro.s avatar
Antar att Sverige är på Palestiniernas sida i den här konflikten? Med tanke på att vi erkänt Palestina som en suverän stat.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Står det still fortfarande? Det är alltså slut på bränsle?

Ja, det verkar stämma.
Citera
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det gör de visst det.

"KFAR AZA. Det lilla samhället Kfar Aza gränsar till Gazaremsan. Här samlar militärer och frivilliga fortfarande upp döda kroppar efter Hamas attacker.
För en vecka sen var den lilla jordbrukarkibbutzen full av liv och rörelse.
Nu ligger lukten av död och terror över gatorna.
– Det här liknar inget jag har sett. Det är inte krig, det är terror, säger generalmajoren Itai Veruv, 57."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jl2Opn/kfar-aza-i-israel-barn-och-kvinnor-mordade-av-hamas

De anar vart vinden blåser. För övrigt ett välskriven artikel. Wolfgang Hansson är dock fortfarande ute och lallar. Det är något man alltid kan lita på. Vilken sorglig jävel. Då kan man istället läsa Mats Larsson i Expressen.

Men Jan Guillou bidar sin tid. Israels motattack kommer att pågå ett tag, sen kommer det en drapa med illa dolt judehat. Vilket kännetecknar människor av hans politiska färg.
Citera
2023-10-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonCounsin
Nja, Hamas är för i första hand en palestinsk islamistisk-nationalistisk rörelse i stil med Talibanerna, och inte en proxy i egentlig mening som Hizbollah Libanon eller Ansar-Allah i Jemen. Om det är en proxy så är det snarare för Qatar än ovannämnda aktörer.
Hamas har varit Israels proxysoldater en gång i tiden:
https://theintercept.com/2018/02/19/hamas-israel-palestine-conflict/

Sedan har olika länder avlöst Israel: Ryssland, Iran och Qatar.
Det är inte ryska eller iranska barn som dör i kriget. Hamas offrar sin egen befolkning för andra.
Citera
2023-10-11, 18:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ja, det verkar stämma.
Ja...

Nästan becksvart på livefeed nu från Gaza: https://www.youtube.com/watch?v=979AiDjMNUc&ab_channel=TheTimesandTheSunda yTimes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in