Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Men att hon svarar med rena lögner tyder på att hon faktiskt vet mer än vad hon vill medge. Det ingår ju just i hennes arbetsuppgifter att hantera det kontot och det är bara hon och ingen annan som har tillgång till det kontot enligt P4 själva. Chefen får svårt att slinga sig ur det eftersom man tydligt delegerat detta arbete till henne och de kan inte hemligstämpa det heller.
Självklart vet de vem det är, om det alls är någon på deras redaktion och inte ett falskt konto. En lokalredaktion kan inte ha särskilt många anställda på en digital redaktion. När jag jobbade på en medelstor dagstidning (vilket förvisso var nästan tio år sedan nu) hade vi fem personer på hela den digitala redaktionen, och satt i samma lilla rum hela bunten. Vad kan P4 Sjuhärad ha anno 2023? Tio pers, max? Och sitter förmodligen fortfarande i ganska hög utsträckning i samma lokal, så de kan prata med varandra medan de jobbar. Omöjligt att skriva inlägg utan att någon ser det, eller kan ta reda på vem det är retroaktivt.
Det hela är ju lite virrigt i största allmänhet. Om en anställd råkade använda arbetsgivarens instakonto istället för sitt eget, hade ju personen
egentligen tänkt skriva inlägget under sitt eget namn. Så varför sedan vägra förklara för Nicole Josephson vem man är? Hade ju bara varit att skriva "ber om ursäkt, jag är (namn) och hade egentligen tänkt skriva detta som privatperson".
Om man nu inte tänkt använda ett privat instakonto där ens identitet
inte framgår. För att man ville kunna skriva en massa kontroversiella grejer man inte är beredd att stå för. Men jag tror inte det personen skrev var så kontroversiellt att denne fått sparken från SR för det. Så det hela är som sagt lite virrigt.