2023-10-11, 09:41
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Men att hon svarar med rena lögner tyder på att hon faktiskt vet mer än vad hon vill medge. Det ingår ju just i hennes arbetsuppgifter att hantera det kontot och det är bara hon och ingen annan som har tillgång till det kontot enligt P4 själva. Chefen får svårt att slinga sig ur det eftersom man tydligt delegerat detta arbete till henne och de kan inte hemligstämpa det heller.

Självklart vet de vem det är, om det alls är någon på deras redaktion och inte ett falskt konto. En lokalredaktion kan inte ha särskilt många anställda på en digital redaktion. När jag jobbade på en medelstor dagstidning (vilket förvisso var nästan tio år sedan nu) hade vi fem personer på hela den digitala redaktionen, och satt i samma lilla rum hela bunten. Vad kan P4 Sjuhärad ha anno 2023? Tio pers, max? Och sitter förmodligen fortfarande i ganska hög utsträckning i samma lokal, så de kan prata med varandra medan de jobbar. Omöjligt att skriva inlägg utan att någon ser det, eller kan ta reda på vem det är retroaktivt.

Det hela är ju lite virrigt i största allmänhet. Om en anställd råkade använda arbetsgivarens instakonto istället för sitt eget, hade ju personen egentligen tänkt skriva inlägget under sitt eget namn. Så varför sedan vägra förklara för Nicole Josephson vem man är? Hade ju bara varit att skriva "ber om ursäkt, jag är (namn) och hade egentligen tänkt skriva detta som privatperson".

Om man nu inte tänkt använda ett privat instakonto där ens identitet inte framgår. För att man ville kunna skriva en massa kontroversiella grejer man inte är beredd att stå för. Men jag tror inte det personen skrev var så kontroversiellt att denne fått sparken från SR för det. Så det hela är som sagt lite virrigt.
Senast redigerad av fluff995 2023-10-11 kl. 09:50.
Citera
2023-10-11, 10:26
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vad kan P4 Sjuhärad ha anno 2023? Tio pers, max? Och sitter förmodligen fortfarande i ganska hög utsträckning i samma lokal, så de kan prata med varandra medan de jobbar. Omöjligt att skriva inlägg utan att någon ser det, eller kan ta reda på vem det är retroaktivt.

En hel lokalradiostation brukar ha runt 10 anställda, men det är bara typ 4-5 som jobbar samtidigt. En tekniker jobbar under sändningstiden vilket innebär att de brukar ha tvåskift. Mycket är ju automatiserat så på natten är det nog obemannat. Det är ändå såpass få anställda att man har koll på varandra.
Citera
2023-10-11, 11:50
Medlem
Public service har många anställda på vänstra ytterkanterna och det vet väl alla. Vi får aldrig en riktigt fri media så länge Public service är kvar.
Citera
2023-10-11, 15:01
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Dra in sändningstillståndet omedelbart för denna P4 kanal som uppmuntrar till terrorism.
Citera
2023-10-11, 15:46
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Du säger inte lite om hur kompetent du var om du hamnade på en såpass liten blaska. Och nu är du... här... vilken fabulös karriär!

Går du tillbaka tio år så var inte webben lika prioriterad som den är idag. Framförallt inte på tidningen jag var på, som hade exceptionellt många pappersprenumeranter. Det är därför jag dubblade antalet anställda för P4 Sjuhärad 2023. "Keeping with the times", typ.

Men ärligt talat vet jag inte om lokala webbredaktioner* ens är större idag, med tanke på alla nedskärningar och effektiviseringar. Skulle gissa att en webbredaktör idag kan lägga upp en artikel på mindre än halva den tid det tog oss i våra CMS på den tiden. Mycket går nog rentav automatiskt ut på webben från TT osv utan att webbredaktören ens behöver hantera materialet.

*I den mån lokala webbredaktioner finns kvar. Tror det mesta centraliserats nu, oavsett mediehus. Det är väl typ Public Service som fortfarande har råd att ha en massa småredaktioner.
Citera
2023-10-11, 15:51
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
@Faw Azzat
Citat:
Sveriges Radio har meddelat att man inte kan gå vidare med detta ärende då dom inte kunnat utröna vem som ligger bakom påhoppen på en privatpersons stöd för Israel från P4 Sjuhärads officiella instagramkonto.

Inga loggar tydligen. Svårt att gå in mobilens historik? Ingen som vet vilka som jobbade den dagen, hade tillgång till arbetsmobil etc....

Hur svårt kan det vara?
Citera
2023-10-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
@Faw Azzat

Inga loggar tydligen. Svårt att gå in mobilens historik? Ingen som vet vilka som jobbade den dagen, hade tillgång till arbetsmobil etc....

Hur svårt kan det vara?

Man kan förstå om de vill skydda sina anställda för riktiga problem, det är nog så det ligger till, och jag kan tycka att det är det vettigaste här.
Citera
2023-10-11, 16:39
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Man kan förstå om de vill skydda sina anställda för riktiga problem, det är nog så det ligger till, och jag kan tycka att det är det vettigaste här.

Skydda från vad då? Hyllningståg av muslimer? Ingen kommer skada dig för att du stödjer Hamas.
Citera
2023-10-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Skydda från vad då? Hyllningståg av muslimer? Ingen kommer skada dig för att du stödjer Hamas.

Du har kanske rätt, jag känner mig dåligt insatt i det hela trots att jag försökt läsa på halva livet, kan ändå tycka att bättre ta det säkra före det osäkra i ett fall som detta.

Känns som det finns dårar på alla sidor även om vissa har fler. SR har ganska många egna, men svaga..
Citera
2023-10-11, 17:08
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
@Faw Azzat

Hur svårt kan det vara?
Fast nu signerades ju inlägget på Instagram med "/Elin"
Så det lär ju inte vara så svårt att ta reda på vem det var..
Eller hävdar den enda Elin på P4 Sjuhärad att någon av hennes kollegor utgav sig för att vara henne?

Nej, uppenbarligen hade de ett krismöte på kontoret och kom fram till att de ska ljuga och säga att de inte vet vilken det var så slutar folk fokusera på det till slut.

Där snackar vi hederlig journalistik i äkta propaganda anda!
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2023-10-11 kl. 17:14.
Citera
2023-10-11, 19:19
Medlem
53....so whats avatar
Stackar´n var för tidigt ute. Förstod inte agendan.

Skrikvänstern som just nu tycker synd om de Israeliska offren måste hålla detta i alla fall en vecka... sen kommer det vända.
Då kommer det heta att det är Israel som terroriserat och får räkna med att bli attackerade av Hamas och det Palestinska folket som vedergäller många års krig, och att de befann sig på fel plats och vid fel tidpunkt för attentatet.
Det finns fler än hon som inte fattat.
Senast redigerad av 53....so what 2023-10-11 kl. 19:21.
Citera
2023-10-11, 19:34
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Bara titta på vad det är för mongolida idioter på P4 Sjuhärad så kommer ni att förstå att inget kommer att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in