2023-10-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Araberna/muslimerna har tillräckligt med land.

Judarna har endast lilla Israel (som faktiskt varit judiskt sedan 3000 år tillbaka) och är helt omringade av araber som vill folkmörda dem. Självklart måste de hålla hård kontroll på sådana människor. Vars enda mål är att förinta Israel och utplåna judar (då de blivit indoktrinerade med detta sedan födseln).

Israel har försökt fredsförhandla och skapa lösningar men Hamas vill inte ha någon fred sålänge Israel öht existerar. De lever för att mörda judar och vill precis som Iran m.m. upprätta ett islamistiskt Khalifat (över hela världen).

Tänk er människor som anses gjort sin viktigaste gärning i livet genom att nu dödat en Israel. Så går snacket hos majoriteten i Gaza..och även hos palestinier världen över. Firandet i Malmö, Göteborg, Helsingborg visar detta. Detta var en stor dag för palestinierna..att slakta babys, unga människor som gamla människor. Detta var det största och bästa några terrorister( djur) gjort i sitt liv.

Tänk er in i detta själva.
Citera
2023-10-11, 11:15
Avslutad
Citat:
https://x.com/teamsanatani6/status/1712023749464375544?s=20

Hamas skickar fram Palestinska barn till Israeliska soldater för att hindra dem. Tillskillnad från Hamas så skadar inte Israeliska soldater barn medvetet (eftersom de är mänskliga). Detta utnyttjar Hamas genom att använda indoktrinerade, Palestinska barn som sköldar.

Där har ni skillnaden mellan Israel och Hamas/Islamister.
Hamas mördar och skär halsen av Israeliska barn ifall de får chansen, samt använder sina egna barn som mänskliga-sköldar och martyrer.

Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Krigsbrott att attackera civila som terrorstaten gör och gjort hela tiden. Ingen skillnad mellan Hamas och Israel och både ska behandlas på samma sätt.

Det är en otrolig skillnad mellan Israel och Hamas. Hamas går medvetet på civila, kvinnor och barn.

De flesta civila Palestinier som dör gör det av bombningar eftersom Hamas använder byggnaderna de befinner sig i. De använder sina civila som martyrer/sköldar.

Det är en enorm skillnad.
Citera
2023-10-11, 11:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Krigsbrott att attackera civila som terrorstaten gör och gjort hela tiden. Ingen skillnad mellan Hamas och Israel och både ska behandlas på samma sätt.
Håller med. Området borde bli ett protektorat under fransk administration, eller nåt. De är bra på kolonialpolisiära uppgifter, fransmännen.

Släng davidsstjärnan och halvmånen i papperskorgen.
Citera
2023-10-11, 11:16
Medlem
Zloths avatar
Kina verkar inte stödja Israels krig mot Hamas

De är ju annars inte så schyssta mot muslimer men jag antar att de resonerar som mig och många andra: Juden är ett större problem
Citera
2023-10-11, 11:18
Medlem
Salorms avatar
Inte en bomb på svinlänge nu.. lätt 30mins utan ett enda nedslag.
Citera
2023-10-11, 11:20
Medlem
Goatpower1911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det är ju inte enbart hat som sprids mellan de två parterna .
Andra hatare världen över sätter igång sitt egna hateri. Blandar in sina egna tokerier i konflikten.
Är det inte judehatare så är det muslimhatare.
Och det hatas loss rejält.
Just nu väcks förmodligen många hatare världen över och intar hatposition.

Människor är totalt körda. En tycker att just hans hat är berättigad och den andre sitt hat och vill det sig illa hatar de ihjäl varandra och drar med sig massor av andra in i hatdöden.

Att INTE hata onska, vad är man då?? ondskan själv.

Att titta på när en bebis blir halshuggen och inta en "neutral" position och säga att kanske så har både halshuggaren och bebisen delat ansvar? jag tror inte det!

Något sorts kompass måste man ha och att vara för feg för att ta avstånd mot onskan så är man ju bara en syltrygg!!

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing,”
Citera
2023-10-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Ponera att Ryssen ockuperar oss och diverse grupper från ditt folk gör uppror vilket Ryssen svarar på med att bomba dig och din familj."

Fast det är ju PRECIS det som hände även i Europa av just Ryssland ungefär vid samma tidpunkt...
Och det finska folket har tvingats gå vidare...
Och så har de också gjort.
Finns även fler exempel.

Ur Wikipedia:

"Mellan Finland och Sovjetunionen
.....När Moskvafreden ingicks under vinterkriget 1940 kom mer än hälften av Västkarelen att tillfalla Sovjetunionen och det Karelska SSR. Ungefär 400 000 finländare tvingades förflyttas till andra platser i Finland. Vinterkriget och den resulterande sovjetiska expansionen orsakade stor bitterhet i Finland, som förlorade sin näst största stad, Viborg, sina industrier vid floden Vuoksen, Saima kanal (nedre loppet) som kopplar ihop centrala Finland med Finska viken och tillgång till fiskevattnen i Ladoga. En åttondel av landets invånare gjordes till flyktingar utan chans att återvända. Under fortsättningskriget ockuperade finländarna återigen de avträdda områdena och största delen av östra Karelen och höll området i tre år. Efter att Finland ingått ett nytt vapenstilleståndsavtal med Sovjetunionen specificerades de nya gränserna vid förhandlingarna i Paris 1947."

Minns de där pamfletterna vi fick "Om krisen eller kriget kommer" hur vi aldrig skall ge upp etc. Menar du att det där bara är ordbajsande?

Jag kan bara sätta mig själv i situationen. Hade jag varit Arab/Palestinier vilket jag inte är och blivit född i ockupationen så hade jag förmodligen själv jublat efter Hamas attacker. Det är ju realiteten. Sen kan man diskutera om det är rätt eller fel men det är resultatet av just OCKUPATION.

Och dessa bombningar Israel kör med nu kommer bara leda till ännu mer Hamas, och vad som är värre är att du och jag kommer ta emot dessa flyktingar som kommer.... Så heja du på bara.
Citera
2023-10-11, 11:21
Medlem
Citat:

Ingen skillnad? Israel attackerar inte civila mål. De mål som Israel attackerar som svar på Gazas anfall i helgen är enligt krigets lagar att betrakta som militära mål, eftersom Gaza använder byggnaderna för militära ändamål. Att civila befinner sig i och i närheten av dess militära mål utgör enligt folkrätten inte krigsbrott.
Citera
2023-10-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Minns de där pamfletterna vi fick "Om krisen eller kriget kommer" hur vi aldrig skall ge upp etc. Menar du att det där bara är ordbajsande?

Jag kan bara sätta mig själv i situationen. Hade jag varit Arab/Palestinier vilket jag inte är och blivit född i ockupationen så hade jag förmodligen själv jublat efter Hamas attacker. Det är ju realiteten. Sen kan man diskutera om det är rätt eller fel men det är resultatet av just OCKUPATION.

Och dessa bombningar Israel kör med nu kommer bara leda till ännu mer Hamas, och vad som är värre är att du och jag kommer ta emot dessa flyktingar som kommer.... Så heja du på bara.

Återigen - Israel ockuperar sedan 18 år tillbaka inte Gaza.
Citera
2023-10-11, 11:26
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Det är en otrolig skillnad mellan Israel och Hamas. Hamas går medvetet på civila, kvinnor och barn.

De flesta civila Palestinier som dör gör det av bombningar eftersom Hamas använder byggnaderna de befinner sig i. De använder sina civila som martyrer/sköldar.

Det är en enorm skillnad.

Ingen skillnad. Israel har dödat långt fler kvinnor och barn än Hamas. Båda ska terror stämplas
Citera
2023-10-11, 11:26
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
https://x.com/teamsanatani6/status/1712023749464375544?s=20

Hamas skickar fram Palestinska barn till Israeliska soldater för att hindra dem. Tillskillnad från Hamas så skadar inte Israeliska soldater barn medvetet (eftersom de är mänskliga). Detta utnyttjar Hamas genom att använda indoktrinerade, Palestinska barn som sköldar.

Där har ni skillnaden mellan Israel och Hamas/Islamister.
Hamas mördar och skär halsen av Israeliska barn ifall de får chansen, samt använder sina egna barn som mänskliga-sköldar och martyrer.

Typiskt muslimer och hamas att göra så när man vet att man är den svage.
Citera
2023-10-11, 11:29
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Ingen skillnad? Israel attackerar inte civila mål. De mål som Israel attackerar som svar på Gazas anfall i helgen är enligt krigets lagar att betrakta som militära mål, eftersom Gaza använder byggnaderna för militära ändamål. Att civila befinner sig i och i närheten av dess militära mål utgör enligt folkrätten inte krigsbrott.

Är det därför flera i deras regering sagt att de ska jämna Gaza med marken? Eller att försvarsministern säger nu att ingen i Israeliska armen ligger under domstolar? Dvs ingen ska åtalas för brott?

Senast någon sa det var det under Nazitiden och av SS ledaren Himmler... ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in