2023-10-11, 01:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Har det varit hotbild mot dem också? Jag tycker synd om dem, de kan ju inte rå för vad hon gjort? Undrar om det blir samma sak med försäldrar/syskon till alla som gör skjutningar och sprängningar varje dygn numera också? I så fall måste ju flyttlassen gå kors och tvärs i hela landet!!!

Om päronen till J (och M) läser detta: ni skall inte lastas, det var inte ert fel.

Det vet du inget om!
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-10-11 kl. 01:37.
Citera
2023-10-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Korrekt. Den typen av mördare tenderar att mörda igen och igen.....
Och tänka sig att hon har jobbat med barn. Brr
Citera
2023-10-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det är möjigt att M kliver ut om ett par dar
Om detta sker så är det en rättsskandal
Det kan hon inte göra hon är skyldig till minst gravfridsbrott
Citera
2023-10-11, 01:28
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hon känns ganska samvetsfri så jag tror att hon sover gott

Nånstans tror jag ändå på ett utlopp.
Citera
2023-10-11, 01:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hon har inte dolt några bevis,

Hon var med och gömde både telefon, nycklar och lik....

Citat:
det är inte brottsligt att ljuga.

Hon är under ed i rättegången. Inte för att hon kommer bli åtalad för det, men brottsligt är det.

Citat:
Gravfridsbrottet har hon erkänt på eget initiativ utan att polisen hade några bevis emot henne,

Polisen hade ett utpekande från Johanna, som i sin tur kunde visas ha varit där via mobilen. Plus granbarr i Majas jacka och säng. Och Majas telefon visade att Maja inte kom hem förrän efter dumpningen. Så visst fanns det bevisning. Det hade nog kunnat räcka till fällande dom vid händelse av att Maja skulle förneka även det.

Citat:
Så, som sagt, Maja traskar nog ut i det fria här om ett par dagar eller så.

Hur säker är du i procent?
Citera
2023-10-11, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlar inte om någon ko-vändning för min del. Jag är fortfarande övertygad om att Fröken Hellm*n höll fast den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś båda armar under tiden som hennes kamrat Fröken Janss*n ströp deras gemensamma offer till döds, och jag kommer inte, att låta ändra mig på den punkten.

Detta handlar om vilken enorm osäkerhet som i dag fick sitt fäste inom Göta HovRätt samt där till emanerat tvivel och, det är utifrån just detta som jag anar ugglor i mossen, det vill säga, att Fröken Janss*n kan bli friad från mord.

Mvh/
@JokerMannen
Jag undrar vad det var för ett täckt ansikte som var fotat automatiskt på m h s mobil
Citera
2023-10-11, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Hon är under ed i rättegången. Inte för att hon kommer bli åtalad för det, men brottsligt är det.

Polisen hade ett utpekande från Johanna, som i sin tur kunde visas ha varit där via mobilen. Plus granbarr i Majas jacka och säng. Och Majas telefon visade att Maja inte kom hem förrän efter dumpningen. Så visst fanns det bevisning. Det hade nog kunnat räcka till fällande dom vid händelse av att Maja skulle förneka även det.

Hur säker är du i procent?
En misstänkt avlägger ALDRIG vittnesed!
Citera
2023-10-11, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja kom ihåg nu att Johanna i förhöret efter sa att hon inte 'listat ut' vad hon skulle tänka om Majas erkännande.

Något som slagit mig är att Johannas och Majas historier går isär exakt där sanningen är svår att bevisa. Min gissning är att Maja talar sanning och Johanna erkänner så mycket hon kan för att få trovärdighet men ändå behålla fönstret öppet för att det ska kunna tolkas som dråp eller grov misshandel. Jag tror hon även ljuger om att Maja var med när Tove stryps. Även fast hon själv hamnar i sämre dager tror jag hon vill hämnas på Maja som brutit överenskommelsen.

Jag TROR att Johanna är en riktigt obehaglig person som planerar och kalkylerar. Hon skriver i sin sång om Tove och hennes syster att de är narcissister. Hur vet hon ens att det finns något som kallas narcissism? Jag tror orsaken är att hon försökt att förstå sig själv och då stött på förklaringen till vad en narcissist är.

Maja däremot tror jag enbart lider av den alltför vanliga sjukdomen "dum i huvudet". Hon ska däremot sitta inne för det är onödigt att ha lättmanipulerade dumhuvuden springandes i samhället.

Jag tror Johanna blir dömd för mord men Maja åker dit på det brott hon erkänt. Grovt brott mot griftefriden.
Citera
2023-10-11, 01:50
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Jag undrar jag, hur sover Clea om nätterna.

Det är åklagaren som inte gjort sitt arbete tillräckligt väl om JJ och MH blir friade. Varför skulle försvarsdvokerna ligga sömnlösa för att åklagaren misslyckas?
Citera
2023-10-11, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Jag undrar jag, hur sover Clea om nätterna.

Eftersom hon gör sitt jobb så tror jag att hon sover bättre än dom flesta, eller menar du att hon ska göra åklagarens arbete och bevisa att sin klient är skyldig? Inte många som anlitar henne som advokat om hon offrar sina klienter.
Citera
2023-10-11, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Det kan hon inte göra hon är skyldig till minst gravfridsbrott
Men om hon inte döms för grovt gravtfridsbrott då är risken att det bara blir ett år och den tiden har hon redan suttit
Senast redigerad av Anedin 2023-10-11 kl. 02:22.
Citera
2023-10-11, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Misstänkta och målsägande samt vissa vittnen talar inte inför ed.

Det är åklagarens uppgift att bevisa att den åtalade är skyldig.
Den åtalade kan ljuga hejvilt, vilket Johanna gjorde idag.

Att vittna vid en rättegång innebär att du talar under ed.
Vittnen, som inte är närstående eller familj, svär vittneseden:

"Jag, Mums Bulle, lovar och försäkrar på heder och samvete att jag ska säga hela sanningen och intet förtiga, tillägga eller förändra".

Att bryta mot detta, dvs. att ljuga eller undanhålla fakta, är att begå mened vilket är ett brott.
Det betyder att du måste tala sanning och inte får undanhålla någon information.

Är du osäker på någon uppgift är det viktigt att du berättar det vid förhöret. Om du inte talar sanning kan du dömas till fängelse eller böter.

Cleas Professor skrattade när han fick frågan om han var med vid Qvick-skandalen....eftersom han då gjorde just det, förteg, tillade och förändrade...

Han gav inga korta svar idag, utan upptog enormt med tid med sina utsvävande svar..

Maja valde inte att medverka, hon beordrades att hjälpa till att bära kroppen.
Hon beordrades att slänga ut nycklarna.

Att Majas mobil inte var med vid dumpningen, gör henne inte skyldig till mord, då skulle hela Vetlanda och Sverige vara skyldiga till delaktighet...

Maja talar sanning.
Johanna ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in