2023-10-11, 00:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Hamas har mer än ni tror dom kämpar tills döden för sitt folk, dom må inte vara vältränade elitsoldater men det går ej att bara utplåna ett folkslag sådär lätt, givetvis gömmer dom sig bland befolkningen när väl Israel är där, toppen är nog utanför Palestina redan i grannländer. Israel måste erkänna Palestina nu för att få slut på allt våld, krig och elände. Detta är lösningen inte kalla in Usa hjälp och annat trams. Ingen vinner i krig.

Det är inte sitt folk Hamas kämpar för. De har just dömt hela sitt folk till flykt eller underkastelse för Israel. Varför de gjorde det tror jag inte ens de själva begirper. Jo fanatiska Hamas mördare kommer att använda sitt folk som mänskliga sköldar. Att erkänna Palestina löser ingenting. Gaza är slut. Usa kallas in om det behövs.
Citera
2023-10-11, 00:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
Jag tror ingen bryr sig vart palestinierna tar vägen om jag är ärlig. Deras stora hopp är att bli införlivade i Israel, sjukt som det låter.

Alla araber hatar dem. Europa är urless på invandrare, i USA/Kanada är folk i uppror över invandringen.

Jag tror att Hamas har blivit härligt lurade av Iran. Sent skall syndaren vakna, men jag tror att Hizbollah och Hamas snart kommer bli underförstådda med att Iran skiter fullständigt i dem.

Så du vill ha hit dem till Sverige? Får jag fråga om du är svensk eller jude? För mig är Sverige och svenskarna avsevärt viktigare än Israel och dess befolkning.

Om Hamas har blivit lurade av Iran återstår att se. Jag tror att de är fullt kapabla att begå misstag på egen hand. Att en så pass stor attack kommer få fruktansvärda konsekvenser för den palestinska civilbefolkningen torde de vara väl medvetna om.
Citera
2023-10-11, 00:53
Medlem
Citat:
Man försökte fredliga vägen med Israel i årtionden med Arafat men det fungerade ej, Israel har förtryckt Palestinerna - Muslimer - Hamas är en ultra muslimsk rörelse men skulle inte jämföra med Is.

”Fredliga vägen”, muslimer i allmänhet och islamister i synnerhet vet inte vad fredlig betyder.
Citera
2023-10-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Pratat med en discordkompis som var på rejvet.
Full jävla fasa i hennes röst hur det gick från fest till terror.
Innan hade hon haft dåliga tripppar, men den här syratrippen beskrev hon som magisk bra.
Tills------> yes

Helvete vad sjukt att stå ute i nån öken och progga, lappen har kickat in bra.
Så kommer det ett gäng muselmaner på moppe och skjuter hejvilt.

Sprang tok-trippad över en åker med massa galningar som sköt mot henne.
Kan verkligen inte föreställa mig den skräcken.

Allt väl med henne iaf.

Okej, din knarkande polare klarade sig. Bra för henne. Men var det inte så att de flesta som rejvade där var typ "araber är så snälla! De är också människor precis som vi! Vi kan rejva precis bredvid gränsen och det är inga som helst problem! Och vi kan knarka och det är kul!".
Citera
2023-10-11, 00:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Även fast USA spenderar så mycket pengar så har det under 2000-talet slutat med två svidande nederlag, i Irak och Afghanistan.

Ja USA militärmakt är stor och inget annat land kan idag mäta sig med USA i en direktkonfrontation. Däremot så är USA inte rustade att föra ett långvarigt krig med stora marktrupper. Detta har lett till nederlag i Vietnam, Irak och Afghanistan.

På vilket sätt skulle Israel vara berättigat att begå Folkmord för ett förhållandevis litet antal egna dödsoffer? Att Israel tar krafttag mot Hamas är det nog få regeringar som motsätter sig. Däremot finns det gränser för vad som får begås mot civila. Jag förstår att du anser att judar har ett större värde än andra. Det får du anse. Men jag delar inte din syn på detta.

Är det ens till gagn för Israel att orsaka massakrer som kan leda till politisk turbulens och regimskifte i tex Egypten? För Israels del skulle jag bedöma att några tusen dödsoffer är att föredra än att Egypten får en fientlig regim.

I byarna runt Srebrenica härjade muslimska förband, brände och styckade ihjäl över 1000 civila serber. Serberna svarade sedan med att döda ca 7000 tillfångatagna bosniska soldater och civila män. Det är serberna som blev anklagade för folkmord.

Du blir upprörd när palestinier och andra muslimer firar. Men en fråga som du bör ställa dig, vilken etniskt grupp i Sverige, som är väldigt väletablerade här, har haft väldigt många förespråkare på att förändra Sveriges demografiska sammansättning och släppa in alla dessa i svenskarnas land. Ja, det var 10.000 kronors frågan till dig.

Vilket trams. USA skulle så klart ha kunnat utradera Vietnam, Irak och Afghanistan om de velat. Men de valde att inte göra så.
Aldrig sett finnar paradera med flaggor från sina hyrda bilar när Ryssland lidit nederlag.
Citera
2023-10-11, 00:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Man försökte fredliga vägen med Israel i årtionden med Arafat men det fungerade ej, Israel har förtryckt Palestinerna - Muslimer - Hamas är en ultra muslimsk rörelse men skulle inte jämföra med Is.

Arafat var muslimsk nationalist och PLO en terrororganisation. En skam att vänstern stödde dem.
Citera
2023-10-11, 00:56
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Hamas har mer än ni tror dom kämpar tills döden för sitt folk, dom må inte vara vältränade elitsoldater men det går ej att bara utplåna ett folkslag sådär lätt, givetvis gömmer dom sig bland befolkningen när väl Israel är där, toppen är nog utanför Palestina redan i grannländer. Israel måste erkänna Palestina nu för att få slut på allt våld, krig och elände. Detta är lösningen inte kalla in Usa hjälp och annat trams. Ingen vinner i krig.

Problemet med ditt resonemang är att döda Hamas anhängare inte utgör något som helst problem vilket de våldtäktsmördare som redan har dött har bevisat för oss.
Deras vidriga brott har gjort att toleransen för palestinska dödsoffer är mycket högre förutom hos diverse nazister och vänsterdrägg här i Sverige som vi redan är väldigt trötta på att höra.
Citera
2023-10-11, 00:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Då dör dom med hedern och sin stolthet iallafall, nån måste väl stå upp för sitt förtrykta folk? Mot makt Judar?

Så länge de dör så är det bra. Oavsett hur de dör. Du kan försöka ursäkta terrorister bäst du vill.
Citera
2023-10-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det var ett av de mest läsvärda och tydliga inlägg jag läst i denna ojämna tråd. Jag håller med om allt.
Pinsam situation för alla, ja verkligen!

Detta är typ Armageddon

Jag ser detta som en del av WWIII

Den senaste tidens händelser markerar slutet på en epok. Ibland är världshistorien blixtsnabb.

Om en månad är Gaza bara grus och vad som kommer efter den massförstörelsen vet ingen.

Och orättvisan fortsätter att växa.

Finns ingen rättvisa i krig.

Israel kommer att slakta tusentals barn.

Osv
Det kan knappast komma som en överraskning att militanta muhammedaner slaktar oliktänkande. Se bara på de tiotusentals kristna, Yazidier och andra muslimer som mördades av IS.

Islam har gång på gång visat sig vara allting annat än det proklamerat sig för att vara. En fredens religion.

Jag tycker att judar har gjort sjukt mycket för mänskligheten. Titta bara på alla nobelpristagare och musiker och regissörer och konstnärer så förstår man att det är ett enastående folkslag.

Jag har inte en droppe judiskt i mitt blod, inte heller något arabiskt. Däremot måste alla tänkande varelser förstå att det är en skillnad mot att "in the name of war" bomba ihjäl civila mot att halshugga barn,kvinnor och män med glädje och lust.
Citera
Medlem
Snackas om hemska bilder, men google eller övriga sökmotorer levererar knappast. Var hittar man dessa bilder på när de slaktar barn och så vidare? Det var sjukt lätt gällande Ukraina med telegram osv.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vad som skall hända sedan är ju nästa pilsner.
Nu får man försöka ta hand om nu, och om det går riktigt åt helvete, och mynnar ut i globalt kärnvapenkrig, så behöver ingen egentligen bekymra sig över något sedan över huvud taget.
Jag tror tyvärr detta, vad vi nu ser utspela sig, är inledningen på tredje kriget
.
Naturligtvis hoppas jag att jag har fel, men om jag inte har det så vill jag passa på att säga att det var kul att lära känna er allihop, även dem av er som är totalt pantade, ni har skänkt mig många goda skratt. Tack för den här tiden!

Så illa tror jag inte det går, men det kan bli sämre..innan det blir bättre. Tills nu har mänskligheten handlat pragmatiskt när det är dåliga tider.., när det det börjar riktigt "osa katt".

Tror även på detta denna gång..

(Och om jag har fel, så hoppas jag att Armageddon sker på natten när jag sover. Så att jag ej behöver uppleva det live)
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kan då leda till regimskifte i Egypten. Den nuvarande regimen är inte folkvald, islamistiska partier vann med 80% i det senaste fria valet. Vill Israel riskera att få ett regimskifte i Egypten. Ja detta är ur militärstrategisk synvinkel avsevärt värre än de nålstick som Hamas kan åsamka från Gaza-remsan.

När det kommer till mellanöstern måste man utgå från faktiska omständigheter. Det har alltid funnits en risk för regimskifte i Egypten, likaså Libanon, Jordanien, Syrien osv osv. Israeler kan inte fortsätta leva sina liv i en bunker under ett ständigt terrorhot. Det är också högst osannolikt att Egypten oaktat ledare skulle vara lika blodtörstiga som Hamas är.

Faktiska omständigheter:
Hamas vill utplåna Israel och gör aktiva försök att utplåna Israel.

Inte faktiska omständigheter:
Palestinska flyktingar leder till ett regimskifte i Egypten, detta leder i sin tur till en ledare som vill utplåna Israel (högst osannolikt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in