Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Det var ett av de mest läsvärda och tydliga inlägg jag läst i denna ojämna tråd. Jag håller med om allt.
Pinsam situation för alla, ja verkligen!
Detta är typ Armageddon
Jag ser detta som en del av WWIII
Den senaste tidens händelser markerar slutet på en epok. Ibland är världshistorien blixtsnabb.
Om en månad är Gaza bara grus och vad som kommer efter den massförstörelsen vet ingen.
Och orättvisan fortsätter att växa.
Finns ingen rättvisa i krig.
Israel kommer att slakta tusentals barn.
Osv
Det kan knappast komma som en överraskning att militanta muhammedaner slaktar oliktänkande. Se bara på de tiotusentals kristna, Yazidier och andra muslimer som mördades av IS.
Islam har gång på gång visat sig vara allting annat än det proklamerat sig för att vara. En fredens religion.
Jag tycker att judar har gjort sjukt mycket för mänskligheten. Titta bara på alla nobelpristagare och musiker och regissörer och konstnärer så förstår man att det är ett enastående folkslag.
Jag har inte en droppe judiskt i mitt blod, inte heller något arabiskt. Däremot måste alla tänkande varelser förstå att det är en skillnad mot att "in the name of war" bomba ihjäl civila mot att halshugga barn,kvinnor och män med glädje och lust.